Opslag på rigsarkivet - erindringsmedalje 1864

Startet af Birthe Nørskov Bonde, 20 Okt 2013 - 20:29

Forrige emne - Næste emne

Birthe Nørskov Bonde

Min tipoldefar var med i 1864 som infanterist, men blev efter en skildring jeg har læst om ham i, taget ud dagen før stormen på Dybbøl den 18. april 1864.

Jeg er ved at finde ud hvilket regiment han var en del af. (Muligvis brigade 4., som blev sendt til Als dagen før)

En mulighed at finde ud hvilket regiment, er, hvis han har søgt erindringsmedaljen for 1864.

Er der et venligt menneske, der vil have ulejlighed med at slå det op på Rigsarkivet - så vil jeg bare blive så glad!! 

Navn:
Søren Sørensen "Himmerrig"
Født 20. juni 1840 i Værum Sogn, Galten Herred, Randers Amt
Død 8. februar 1921 Himmerriggården, Jebjerg, Ørum Sogn, Galten Herred, Randers Amt.

Søn af Søren Christensen og Ane Cathrine Sørensdatter af Værum Sogn, Galten Herred, Randers Amt.


Mvh.
Birthe
Bonde - Galten Herred, Nørskov - Lysgaard Herred, Meinertsen - Holbæk Amt, Iversen - Djursland. Mortensen/Gregersen - Harre Herred, Sørensen - Galten Herred :)

Georg Brandt Christensen

Hej Birthe Nørskov Bonde
Hvis du kan vente et par måneder så kommer oversigten over erindringsmedaljer på ArkivalierOnline. Formentlig lige efter nytår.
M.v.h. Georg Brandt Christensen

http://igbc.dk

Slægter: Brandt, Refslund, Lautrup, Kristensen, Christoffersen, Stampe, Tvede

Birthe Nørskov Bonde

Hej Georg

Tak for info.
Det lyder skønt - så vil jeg væbne mig med (u)tålmodighed... ;-)

Mvh.
Birthe
Bonde - Galten Herred, Nørskov - Lysgaard Herred, Meinertsen - Holbæk Amt, Iversen - Djursland. Mortensen/Gregersen - Harre Herred, Sørensen - Galten Herred :)