J H Landtog Østerberg fungerede begge i Gentofte (Ø soBorgmester. Var de i fami

Startet af Lise Østerberg Bahr, 18 Okt 2013 - 17:08

Forrige emne - Næste emne

Lise Østerberg Bahr

Hej.


Om Dansk Kulturav, nævnes disse og se billeder - at Stadsbibliotekar J. H. Landt, =  Johannes Henrik Landt, født i Hejls sogn, Tyrstrup hrd. Vejle amt, død i Herlev 1965, - 1879-1965.

der nævntes samtidig =

M. L. Schlepelern, Valgerda Finsen, i bibliotekshaven, også nævnes Louise Nielsen ved dennes 25.års jubilæum - ad billeder lagt ud af Gentofte Bibliotek......

Bibl.styrelsen i Gentofte Kommune bestod af H. O. Lange, K. Bindslev, Volmer Jensen, A. Vinten og J. H. Landt. ??

Han var stærkt påvirket af bibliotekspionerne Jørgen Banke,  A. S. Steenberg,  og TH. Døssing.


Hvor tæt var (alle de her på spm. nævnte) disse forbundne, og hvordan evt. beslægtede ?


På biblioteket i Gentofte (omkring 2. verdenskrig) fungerede begge i GENTOFTE, J.H.  LANDT, på Biblioteket, Østerberg som borgmester.

Har nogle kendskab til borgmester A. L. Østerberg, Gentoftes kendskab med slægten BOESGAARD ? som jeg er faldet over- i anden forbindelse ?

Claus Hansen Bahr, der afstod 1819 Møllen i jels-Hejsminde - Kjær Mølle Krog ...-  som drev møllen til 1837 ... ja læs hele historien af Ruth Boesgaard i Hejls lokalhistorisk forening som jeg selv kan forsøge at kontakt også.

Navnet BOESGAARD lægger sig til slægten Landt og Bahr i MOONBEEMs webside.... som jeg ikke kan komme ind på lige nu, men lægger alligevel dette spm. ud nu.

Nogle der kan (og ønsker) at hjælpe ?


Tak på forhånd.

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr


thorkild kanstrup jensen

Skriv i indlægget, hvad du selv har fundet frem til, og hvilke kilder du evt. har undersøgt.
Der er jo ingen grund til, at andre leder efter en folketælling/Kirkebog, du allerede har fundet!
Med Venlig Hilsen
Thorkild Kanstrup Jensen 9500

Intet er umuligt, Det umulige tager bare længere tid.


Verner Bentsen

Lise

Du nævner alle disse personer :

Johannes Henrik Landt
M. L. Schlepelern
Valgerda Finsen
Louise Nielsen
H. O. Lange,
K. Bindslev,
Volmer Jensen,
A. Vinten
Jørgen Banke
A. S. Steenberg
TH. Døssing
BOESGAARD
Claus Hansen Bahr
og så glemte jeg i farten ham i overskriften: J H Landtog.

Tidsrum fra 1819 (en der afstod en mølle) til et dødsfald i 1965.

Hvad har du tænkt dig at få hjælp til ?

I 99% af alle dine indlæg er du inde og rette mindst een gang.
Hvad med at bruge noget mere tid på at gennemlæse og tilrette det du vil lægge ud så det bliver forståeligt.

mvh Verner





Lise Østerberg Bahr

#4
Hej Verner.

Landt OG .... ja det kan du godt sige.... min skrivemetode med at gå tilbage, er for at se HVORDAN det ser UD... så jeg kan rette det til....!!! Det er jo umuligt i det lille frimærke, man skriver sin tekst i, i hvert fald for mig .... og jeg er vandt til at rette tekster til, på den måde gennem mange år, spørgsmålet om hvordan jeg ser ud af glassene i brillerne i dag, er så en anden sag.

HUSKAT vi ikke allesammen ser tingene på samme måde   :)


Lise håber min forklaring er fyldestgørende nok .

God weekend.
MVH
Lise

thorkild kanstrup jensen

Med Venlig Hilsen
Thorkild Kanstrup Jensen 9500

Intet er umuligt, Det umulige tager bare længere tid.

Lise Østerberg Bahr

God aften igen.

Ja man skal ikke deltage i dette forum med snot i øjnene - selvom, man har interessant nyt.

God aften igen, god weekend.
MVH
Lise

Jens Jørgen Christensen

Hej Lise

Jeg vil give Thorkild Knastrup Jensen ret i hans gode råd til dig.

Du skriver blandt følgende: "Det er jo umuligt i det lille frimærke, man skriver sin tekst i, i hvert fald for mig....".

Der kan du jo med fordel anvende et tekstbehandlingsprogram – f.eks. Word, som jeg nu har skrevet dette her i. I sådan program kan du jo skrive i først, inden du så lægger det ud på Slægt & Data under Aneefterlysninger. Så har du jo også mulighederne for at rette og redigerer inden du offentliggør dine Aneefterlysninger.

Hilsen Jens-Jørgen

Lise Østerberg Bahr

God morgen.


Det er vist ikke -mig -der har svært ved at skrive en OVERSKRIFT - bemærk mine gennem do. gennem min tid her, men som sagt, man skal være meget "frisk" og "pig", når man færdes herinde, for ellers risikerer man (nogle) at få på hattepullen.


MVH
Lise Ø Bahr

Jens Jørgen Christensen

Hej Lise

Du har fået nogle flere gode råd af flere personer igennem tiden. Og disse gode råd tager du ikke imod.

Og så er der den generelle vejledning:
https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,24.0.html
som du generelt aldrig forholder dig til eller følger.

Du har mange hypoteser, som du 'bare' kaster op i luften. Det vil jo være en rigtig god ide, at du selv brugte noget tid på dine hypoteser og fik dem analyseret ordentligt, inden vi andre skal høre om dem.

Og dit sidste udsagn "Det er vist ikke -mig -der har svært ved at skrive en OVERSKRIFT". Jo, det generelt dig, der har svært ved det. Og det kan ses af dine mange "aneefterlysninger", hvor du starter med et navn, og så kommer der efterfølgende flere indlæg fra dig under det samme indlæg. Altså hvor du svarer på dit eget indlæg. Hvorfor bruger du ikke noget mere tid på dine aneefterlysninger, inden du lægger dem ud på Slægt & Data's side?

Hilsen Jens-Jørgen

Lise Østerberg Bahr

#10
God eftermiddag Jens-Jørgen.

Hvis du dermed mener, du ikke kan se jeg "meldte" mig til ? (jeg er ikke soldat)  mig til den webside du foreslog på en tråd af min, : www.4045.dk kan jeg sige dig, at jeg havde meget svært ved overhovedet at komme ind på den, og - ja - jeg var langt fra født på det tidspunkt 2. verdenskrig var.

OG man behøver vel ikke tage imod ALLE de velmenende råd nogle her på forum kommer med - jeg har skam haft rigeligt at beskæftige mig med alligevel.

Din retorik minder mig lidt om "klassens frække dreng" der gerne vil styre hele klassen, da jeg lærer - undskyld mig, desværre - man må vel have lov til at forsvare sig her på FORUM - eller ?

Jeg er ikke til "offerroller" - ikke til "mobning", så fremover, vil jeg undlade at kommentere nedgørende svar !

God lørdag.

MVH
Lise Østerberg Bahr


Jens Jørgen Christensen

Hej Lise

Du får og har fået mange gode råd af medlemmer her på Slægt & Data.

Hvorfor tager du ikke imod dem?

Hvorfor bruger du ikke noget mere tid på dine aneefterlysninger, inden du lægger dem ud på Slægt & Data's side?

Du skriver blandt andet følgende: "Hvis du dermed mener, du ikke kan se jeg "meldte" mig til ? (jeg er ikke soldat)  mig til den webside du foreslog på en tråd af min, : www.4045.dk kan jeg sige dig, at jeg havde meget svært ved overhovedet at komme ind på den, og - ja - jeg var langt fra født på det tidspunkt 2. verdenskrig var."

Så var det din egen aneefterlysning efter:
Hvor finder man slægten til og evt. efter modstandsmanden Orla Christensen?https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,55981.0.html
Her nævnte jeg blot, at en god kilde kunne være www.4045.dk.
Og så må DU jo gøre en indsats for at komme videre.
Jeg har ALDRIG nævnt noget med, at jeg ikke kan se, du er meldt ind. Jeg gav dig kun en mulighed for at komme videre.

Hilsen Jens-Jørgen


Lise Østerberg Bahr

Hej Jens Jørgen.


Nu jeg har dig her; er det dine aner på websiderne med slægten Bendt´s /Johansen´s ? (som jeg jo selv kender noget til) ?


Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Verner Bentsen

Lise

Hvorfor svarer du på et indlæg med et nyt spørgsmål ? Det gør du jævnligt.

Hvor kommer Bendt/ Johansen lige pludseligt ind i billedet  i denne tråd ?

Verner

Jens Jørgen Christensen

#14
Jeg kan kun sige en ting. Jeg har aldrig hørt noget ligende med spørgsmål og manglende svar. Og jeg pludselig skal svare på nogle fuldstædige ukendte slægtnavne. Jeg stillede jo nogle spørgsmål. Aldrig hørt, at nogle kan være så useriøse.

- Jens-Jørgen


Jens Jørgen Christensen

Hej Lise

Jeg får åbenbart ingen svar for mine meget relevante spørgsmål?
Er det fordi du ingen viden har?

Du begynder jo at nævne fuldstændige ukendte slægter og slægtnavne som "slægten Bendt´s /Johansen´s" over for mig! Hvordan kan du begynde at se disse relationer til mig, som hedder Christensen til efternavn?

Og du svarer faktisk ikke mine spørgsmål!

Hvordan kan du i det hele tale kalde mig for "klassens frække dreng" ?

Men jeg håber jo selvfølgelig, du står ved dine ord. For det har jeg givet videre til Slægt & Data.

Man holder en lødig dialog.

Hilsen Jens-Jørgen

Lise Østerberg Bahr

#16
God morgen Jens-Jørgen


Hvad vil du med tvang her ??

Du provokerer mig jo til et eller andet svar jeg ikke kan give dig, og ellers går du til  ???

Jeg er medlem af Slægt og Data - ligesom mange andre der spørger på samme måde og svarer på samme måde - som jeg - specielt hvad angår, hvem de også relaterer sig til , f.eks. - har jeg rigtig mange gange læst:

1) "så er vi lidt i familie med hinanden" eller -
2)  "det er slægt til min kones bedsteforældre" .... osv. osv....
3)  "Det er slægt længere tilbage, jeg ikke er kommet videre med endnu"

og på mange mange andre måder, altså folk bliver ikke sure over det -

Det er jo nemt at svare "NEJ".....har jeg også oplevet mange gange.¨

HVAD ER PROBLEMET ?


Min overskrift der gik helt galt ??? EEEN gang (denne tråd) ?


Ellers har jeg tit fået HUG for at jeg retter mine ting - det gamle Dis Forum (og det hár jeg besvaret) også.

HVAD SKAL JEG EGENTLIG GØRE FOR AT ALLE BLIVER TILFREDSE - ?
Faren ved denne slags kommunikation er mange, specielt, når de fleste af os, blot sidder bag en skærm og skriver ud i æteren, - kommunikerer - dvs. kommunikationens vanskeligheder og problemer, til folk, man faktisk slet ikke kender.


MIT ganske almindelige råd til dig, der "forstyrres" over min måde er:

Spar dog dyrebar tid.:

Spring nogle indlæg over, vi - ingen - kan jo alligevel ikke være alle vegneSlægt og Data.

Sorter dog mine indlæg FRA så.


Jeg har selv fór travlt til - hele tiden at skulle føle mig forpligtiget - (og ellers skal sables ned) - og tvinges til at besvare fjollede spørgsmål - der alligevel ikke kan besvares.

Vi gør vel alle vores bedste her, og vi er alle VOKSNE mennesker tror jeg, nogle af os uden den mindste personlige kontakt i modsætning til andre.

Hav nu en god søndag. Håber solen kommer og titter lidt frem - der hvor du befinder dig.

Den måde jeg skriver på har jeg arbejdet med gennem 30 år bl.a. (FOLKETINGSTALER-(Ministertaler i Folketinget)  der skulle skrives rasende hurtigt - dengang, på papir - direkte til MINISTEREN - op gennem min tid gennem 30 år - senere med nyere metoder, med rettelser, rettelser, og atter rettelser...... inden teksten var bearbejdet.

undskyld, hvis jeg har glemt min tråd de 15 minutter, jeg havde til at rette den til - før den FRØS fast !!

UNDSKYLD - UNDSKYLD - UNDSKYLD - UNDSKYLD - UNDSKYLD - UNDSKYLD - UNDSKYLD - UNDSKYLD

og for mine "multitaskningagtige" forespørgsler - som kun jeg har styr på.

Nu vil jeg gerne arbejde videre med min LAND slægt - der går langt tilbage, og er meget spredt på kontinenterne, og arabejde videre med de ting jeg har liggende omkring den.


Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr