Forfædre til George Diderik Keller og Marie Stennerup (Østergaard)

Startet af Birgit Keller, 12 Okt 2013 - 22:29

Forrige emne - Næste emne

Birgit Keller

Jeg søger slægter til George Diderik Keller Født ca. 1746, har en søn der hedder Conrad Keller f. 21/6 1891 gift med Mette Jørgensdatter. De har en søn ved navn Jørgen Diderik Keller f. 15/3 1811 gift med Marie Stennerup(Østergaard) f. 14/11 1835.

Håber nogen har viden om disse to.

B.Keller

Svend Jacobsen

Hej Birgit.

Hvad er det, du mere præcist vil vide om "disse to", som jeg formoder, er Jørgen Didrik Keller og Marie Østergaard ? - er det deres børn, deres søskende, deres aner eller andet ?

Jeg kan oplyse, at J. D. Kellers aner på mødrene side kan føres meget langt tilbage, bl.a. til herredsfoged Troels Winther på Astrupgård i Brøns Sogn i Sønderjylland, der levede fra omkring 1425 til omkring 1503 - hvis det f.eks. er sådan noget, der interesserer dig.

Med venlig hilsen
Svend Jacobsen, Frederiksberg

Birgit Keller

Hej Svend

Det er deres forfædre lige p.t. jeg søger oplysinger om. Især G. D. Keller, men også Marie

Forældre, Bedsteforældre osv. Gerne søskende. Jeg ved Marie er datter af Jane Østergaard og faderen var østrisk officer. Marie var gift 2 gange, først med Søren Stennerup og senere Georg Diderik Keller.

hilsen

Birgit Keller


Christian Konstmann Autzen

#3
Hej Birgit

Du ser jo ud til at være rimelig ny her på DIS-Danmark's hjemmeside, og derfor kender du selvfølgelig heller ikke de personer, som kunne svare dig på nogle af dine spørgsmål. Du ved så ikke, at Svend Jacobsen er medforfatter på bogen "10 generationer med rod i marsken", som han og Hans-Ole Mørk har skrevet og udgivet i 1995. Bogen kan lånes på biblioteket (3 bind).

I denne bog har de samlet alle efterkommere af herredsfoged Troels Winther på Astrupgård i Brøns sogn, Tønder amt - op til 10. generation. Troels Winther er født omkring år 1425. Og 10. generation er så personer, som er født fra 1750 og op til lige i starten af 1800-tallet.

Din Conrad Diderich Keller, født 1791, gift med Mette Jørgensdatter, født 1787 i Roager som datter af Jørgen Lassen Mahler og Karen Jensdatter.

I bogen er Conrad Diderich Keller's forældre ikke med - såvidt jeg har noteret mig. Men her kan Svend Jacobsen muligvis hjælpe dig, dog at han ikke nødvendigvis har efterforsket dette.

Det er så Mette Jørgensdatter, som har aner tilbage til Troels Winther - se mere herom i bogen.

Svend Jacobsen og Hans-Ole Mørk er så igang med at videreføre alle disse efterkommere - helt op til 14. generation, som så er personer også i 1900-tallet, bl.a. min svigerfar samt alle mine brødres ægtefællers mor eller far. Hvornår dette bliver udsendt og hvordan er mig bekendt ikke afklaret endnu. Dette arbejde er et kæmpearbejde, og hvor alene 14. generation givet er et 5-cifret antal personer.

Se også dette link, hvor netop denne Keller-slægt er behandlet, og hvor også Svend Jacobsen har været inde over: http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?1,484115,486094

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Birgit Keller

Hej Christian

Tusind tak for dit svar og godt gættet er helt ny her på forum.

Tror da vist jeg skal en tur på biblioteket.

Lyder spændende at Svend arbejder på en fortsættelse.

Georg Diderik og Marie Stennerup(Østergaard) er mine tipoldeforældre.


hilsen

Birgit Keller