Frederik Carl Købke 1873-1940

Startet af Werner Nielsen Wittekind, 11 Okt 2013 - 14:47

Forrige emne - Næste emne

Werner Nielsen Wittekind

Jeg prøver igen med et dødt punkt for at høre gode forslag:
Det jeg ved: FCK er født/døbt 12.8.1873 på den Kgl. Fødselsstiftelse i København. Han var postbud, nævnt i Årbog for Postetaten ved sit 40 år jubileum, tilknyttet Vesterbro postkontor. Mange forskellige oplysninger fra Post- og Telegrafmuseum, bl. 2 billeder. Medlemsbladet "Posthornet" skriver 28/12. 1940 at han er afgået ved døden den 10.d.M.
Jeg har hans vielse 28.6.1903 med Jeanette Frederica Christine Schelhase og div. politiregisterblade samt fødslen af hans børn. FT1880 plejebarn  hos en sejlmager, Borgergade 94, 1885 er han plejebarn Klerkegade 9 og 1906 egen familie Esbern Snarresgade 1 sammen med kone og datter
Følgende kan jeg ikke finde: hvor er han død????
Hans Moder: Julie Magdalene Marie Jacobsen født 8.12.1845 København, død Skt. Josef KBHVN 9.5.1924, begravet Vestre Kirkegård, forblev ugift hele sit liv (?), men hvordan finder jeg hendes fødsel, har haft kontakt til den katolske kirke.
Har to FT 1880 og 1885, men de nævner intet om sønnen.
Hustruen Jeanette er født i Paris af danske forældre - har hendes forfædre og søskende, men hvornår døde hun.
Ægteparret blev skilt omkring 1924.
Er der gode forslag, hvordan jeg kan komme videre?
Hilsen
Werner Nielsen Wittekind
Werner Nielsen Wittekind
werner@wittekind.dk
Endelave, Slesvig og Aabenraa

Henrik Brandt

Hej Werner,

Julie Magdalene Marie Jacobsen er født 8.12.1845 i Trinitatis Sogn, se Trinitatis 1845-1849, side 235, opslag 239. Jeg fandt hende ved at søge på FamilySearch.

mvh Henrik

Werner Nielsen Wittekind

Tak Henrik, så kom der hul på den byld, Jeg havde ikke tænkt på FS, idet jeg har ledt i de katolske kirker fra den tid
Hilsen
Werner
Werner Nielsen Wittekind
werner@wittekind.dk
Endelave, Slesvig og Aabenraa

Inge Hedal

Hej Werner
Den 14. december 1940 var der en dødsannonce i Politiken:

Vor kære Broder og Ven
Overpostbud
Frederik Købke
sov stille hen den 10. ds.
Kristian og Harry
Begravelsen foregaar Søndermarks
Kirkegaards store Kapel, Søndag den
15. ds. Kl. 11.

Mvh. Inge

Werner Nielsen Wittekind

Tak, det var byld nr. 2, der sprang.
I henhold til min svigerdatters far var familiehistorien, at man ikke vidste, hvornår han er død, men var rejst til udlandet og blev katolsk munk. De havde tidligere afvis, at jeg i henhold til Posthornet havde fået at vide, at han var død.
Tak til jeg begge, jeg kører videre i de to spor, jeg har nu
Mange hilsner
Werner
Werner Nielsen Wittekind
werner@wittekind.dk
Endelave, Slesvig og Aabenraa