Firlinger

Startet af Niels Andersen, 10 Okt 2013 - 17:26

Forrige emne - Næste emne

Niels Andersen

Hej,hvis nu man skal finde firlinger født ca.1950 hvor skal man så lede,jeg ved de var i billedbladet den gand.mvh Niels Andersen.

Anne Marie Holck

Kirkebøgerne for det sogn, hvor de er født.

Egon Sørensen

Hej!


Prøv Barrit sogn Vejle amt.


Mvh.

Egon Sørensen

Knud Madsen

De engang meget omtalte firlinger fra Breth (der som Egon antyder ligger i Barrit sogn) var født i 1936.

V.h. KM

Inge Nissen

Iflg en statistik fundet ved at søge efter firlinger blev der i Danmark født firlinger bl.a. I 1949, 1955 og 1965, men det fremgår ikke hvor.

Søg på "enkelt- og flerfødsler".

Venlig hilsen Inge


Jytte Ravn-Jensen

Hej Niels
Hvordan er du i familie med Breth tvillingerne?

Er det fordi du ikke er i familie med dem, at du ikke svarer på de svar, der bliver givet?

Er du selv ud af en familie Ravn?

Jeg venter spændt, idet det er svært at finde tilbage i Ravnfamilierne.

Mine aner hedder f.eks. Andersen/Andresen/Andreasen Ravn, idet folk tilbage i tiden ikke skrev
navnene ens, ligesom de kaldte sig Andresen selvom de f.eks. hed Andersen og omvendt.

vh Jytte Ravn


Niels Andersen

Hej Jytte Ravn,ja så fik jeg tid,jeg ved faktisk ikke om jeg er i familie med dem,men min nu 80 år gamle moster mener det ligesom hun har ment så meget andet der ikke stemte,så jeg vil egentlig bare finde ud af om det er rigtigt men jeg tror det ikke.Jeg har en 2xtip der hedder Kirsten Elisabeth Ravn Chrestensdatter født i 1843 i Gauerslund Sogn hvis far hed Chrestensen Ravn.Om der skullle være en forbindelse via søskende ved jeg endnu ikke,arkivet i Bøkop holder lukket.Skulle du finde ud af noget hører jeg det gerne,jeg har lidt svært med at læse så gamle kirkebøger.mvh Niels Andersen.

Lissa Pedersen

Lidt om firlingerne fra Breth: http://jyllands-posten.dk/indland/ECE3351600/firlingerne-fra-breth-fylder-70/

Der findes sikkert meget mere på nettet.

Mvh Lissa