Et alternativt tiltag.

Startet af Bent Jørgensen, 09 Okt 2013 - 18:12

Forrige emne - Næste emne

Kaj Arne Jørgensen

Lars, jeg ved ikke det du ved !

Jeg sidder bare her og føler, at der er så mange positive meldinger fra DFS,
og fra brugerne på den side......med andre ord, "et godt initiativ" !

Hvem har holdt møde med hvem, og fundet ud af at DFS ikke vil sætte sig ind i hvordan tingene fungerer ?

Jeg siger ikke at nogen skal rejse til Australien for at holde møde.   :D
Men det jeg læser her i Forum, virker noget "strudseagtig",
tør/vil ikke gå i dialog om et positivt samarbejde til glæde for os alle sammen.

Når jeg ikke får noget at vide, eller kan læse mig til hvorfor der ikke skal samarbejdes, så ligner jeg et stort ?
Med venlig hilsen

Kaj Arne Jørgensen
2670 Greve

Slægtstræ: http://wc.rootsweb.ancestry.com/cgi-bin/igm.cgi?db=karnj

Kirsten Kjellerup

Citat fra: Lars J. Helbo [904] Dato 22 Okt 2013 - 18:03


Hvis du læser denne tråd igennem, så er det i hvert fald blevet tydeligt, at der blandt de ansvarlige er meget forskellige meninger om, hvad der er givet tilladelse til og hvad ikke. Det er for mig det samme som manglende orden i tilladelserne. Dertil kommer nu spørgsmålet om DSF har har fået tilladelse til at kopiere de scannede sider fra AO.

Det tvivler jeg alvorligt på, og det er jo også tydeligt, at DSF er tavs om det punkt.

[

Folk må gerne spilde deres tid. Jeg advarer blot imod at indtaste på en side, som ikke bidrager til vores fælles projekt KIP.

Og hvem er "de ansvarlige"? Jeg har ikke observeret, at nogen fra Statens Arkiver har udtalt sig i denne diskussion.

"Vores fælles projekt KIP". Hvis fælles projekt?

Lars J. Helbo

Citat fra: Kaj Arne Jørgensen [7368] Dato 22 Okt 2013 - 18:13Hvem har holdt møde med hvem, og fundet ud af at DFS ikke vil sætte sig ind i hvordan tingene fungerer ?

Det er slet ikke nødvendigt at holde møde om det. Lidt længere oppe i tråden giver Dan fra DFS nogle svar omkring KipNr, som meget tydeligt afslører problemet.

Lars J. Helbo

Citat fra: Kirsten Kjellerup [16473] Dato 22 Okt 2013 - 18:15Og hvem er "de ansvarlige"? Jeg har ikke observeret, at nogen fra Statens Arkiver har udtalt sig i denne diskussion.

"Vores fælles projekt KIP". Hvis fælles projekt?

Nu begynder det at blive lidt svært. Kunne du ikke selv prøve, at sætte dig en lille bitte smule ind i de grundlæggende begreber?

Læs her om vores fælles projekt KIP: http://ddd.dda.dk/kildeindtastningsprojektbeskrivelse.htm

Og her om hvem der er ansvarlig KIK: http://ddd.dda.dk/kik.htm

Kirsten Kjellerup

Jo, Lars Helbo, men spørgsmålet gik på "vores". Jeg kan forstå, at du mener DIS' og DDA's fælles projekt. Da du ikke er medlem af DIS, kommer "vores" til at svæve lidt i luften...

Desuden har en af "de ansvarlige" jo netop givet Dan og Marianne Nicolaysen tilladelse til at trække data fra DDA. Jeg har ingen steder set, at den pågældende ansvarlige har anfægtet denne tilladelse.

Kaj Arne Jørgensen

Citat fra: Dan Nicolaysen [16895] Dato 22 Okt 2013 - 03:35
Så lad os få slået det fast en gang for alle. DFS vil gerne sende nye indtastede data fra vores brugere til en ny fælles database. Hvis vi ikke opfylder kravene til dataene, så er det jo blot et spørgsmål om at vi ændrer vores indtastning så DFS også kan gemme i den centrale database under de givne regler. Selvfølgelig vil hver indtastning blive gemt med hvem som udførte indtastnigen, og hvis hver indtastning skal have et Kipnr, så må det blot være en af processen i forbindelse med at gemme data. Vi vil gerne være behjælpelig med opbygningen af denne database og bidrage med kodningen af et fælles API hvis vi ellers kan få lov - sikkert meget usansynligt. DIS Danmark kan også opbygge denne database uden vores hjælp, det er fint nok med os. Der er jo masser af dygtige IT folk derude, men jo hurtigere en fælles database kommer igang jo bedre.

Lars, fortæl mig i klart sprog hvad det med fed skrift betyder ?
Betyder det "ikke at ville sætte sig ind i hvordan det fungerer" ?

Og så er der ellers alle de gode ord til hvordan DFS opfatter et evt. samarbejde.

Samarbejde kræver flere parter, og det ønskes måske ikke her fra Danmark ?
Ja, jeg ved ikke, men det opfattes sådan.
Med venlig hilsen

Kaj Arne Jørgensen
2670 Greve

Slægtstræ: http://wc.rootsweb.ancestry.com/cgi-bin/igm.cgi?db=karnj

Arne Feldborg

Citat fra: Bent Mortensen [387] Dato 22 Okt 2013 - 17:32
Hvorfor al den kritik af noget programmerings arbejde der er mange gange bredere, end det vi har set til nu
Du har vist også været med længe nok, til du har set andre tiltag blomstre op for senere stille og roligt dø igen. Og hver gang har der stået nogle brugere med håret nede i postkassen. Og ikke nok med det fællesskabet har også tabt noget på den konto, og værdifuldt materiale er gået tabt.

For et par år siden var det feks. FTB-Forum der af en håndfuld trofaste tilhængere på det nærmeste blev udråbt til at kunne gøre DIS-Danmark overflødig i løbet af få måneder. Her for et par måneder siden kunne man så se, at brugerne i længere tid ikke kunne komme ind på siden og, så vidt jeg forstod, heller ikke kunne få adgang til materiale de selv havde leveret til siden. Og hverken web-master eller administrator kunne man komme i kontakt med. Andre lignede initiativer kunne nævnes.

Hvis ikke der tilbage står nogen af 'vi gamle sure mænd' (som udover at være sure dog også har en vis erfaring at trække på) og sikrer en vis kontinuitet, og sikrer at eksisterende systemer kan bevares og fortsættes - og hvis de nye fremadstormende (og al respekt for det) ikke sikrer sig at deres materialer kan indgå i allerede eksisterende systemer, så er risikoen for at noget går tabt jo indlysende.

Det er sådan set det eneste jeg i den her tråd har bebrejdet Dan, at han ikke på forhånd har gjort sig dette klart, og ikke har sat sig tilstrækkeligt ind i hvordan de eksisterende systemer er skruet sammen. Og forekommer det mig stadigvæk ikke helt har forstået vigtigheden af det, men nærmest argumenterer for, at hvis der skal være et samarbejde, så skal det være på hans præmisser. Og det er altså ikke det bedste udgangspunkt for en frugtbar dialog.

mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Lars J. Helbo

Citat fra: Kirsten Kjellerup [16473] Dato 22 Okt 2013 - 18:30
Jo, Lars Helbo, men spørgsmålet gik på "vores". Jeg kan forstå, at du mener DIS' og DDA's fælles projekt. Da du ikke er medlem af DIS, kommer "vores" til at svæve lidt i luften...

Kære Kirsten!
Kunne du ikke godt prøve at sætte dig en lille bitte smule ind i tingene før du fremturer?

Du har tydeligvis IKKE læst beskrivelsen af KIP. I den står der nemlig IKKE, at KIP skulle være et fælles projekt for DDA og DIS. Der er mange andre parthavere i projektet. Heriblandt de over 1000 indtastere, som har bidraget til projektet.

Citat fra: Kirsten Kjellerup [16473] Dato 22 Okt 2013 - 18:30
Desuden har en af "de ansvarlige" jo netop givet Dan og Marianne Nicolaysen tilladelse til at trække data fra DDA. Jeg har ingen steder set, at den pågældende ansvarlige har anfægtet denne tilladelse.

Igen, prøv lige ....

Det du citerer her er alene Dans udlægning af forløbet. Hvis du går om på en af de tidligere sider, så kan du læse et indlæg fra Svend Erik Christiansen, som er medlem af KIK og dermed en af de ansvarlige. Af dette indlæg fremgår det meget klart, at tilladelsen KUN omfattede DDD2011.


Ruby

Citat fra: Lars J. Helbo [904] Dato 22 Okt 2013 - 17:56
Med andre ord, hvis man indtaster via DFS, så vil ens indtastning IKKE komme til at indgå i den fælles database, og derfor er arbejdet spildt.

Nej, for det kan stadig tilgås fra DFS  ;D

Kirsten Kjellerup

Dan Nicolaysen har dokumenteret tilladelsen via et brev fra DDA. Svend-Erik Christiansen har kun fremsat en påstand.

Men det må da også være frustrerende at se, at andre kan gøre det meget bedre end "jer" i KIP. Det ville klæde "jer" at række hånden ud til samarbejde med disse dygtige mennesker, som gang på gang har tilbudt et samarbejde, frem for at sætte alle kræfter ind på at sabotere foretagendet. For det er jo det "I" tydeligvis er ude på.

Ruby

Citat fra: Lars J. Helbo [904] Dato 22 Okt 2013 - 18:03

Det tvivler jeg alvorligt på, og det er jo også tydeligt, at DSF er tavs om det punkt.


DFS sover - det er nat i Australien. Desuden har Dan tydeligt gjort opmærksom på, at han er færdig med at skrive her.

Lars J. Helbo

Citat fra: Helle Ruby [1036] Dato 22 Okt 2013 - 18:48
Nej, for det kan stadig tilgås fra DFS  ;D

Men som Arne Feldborg så rigtigt skriver, så har der været masser af den slags tiltag i tidens løb, de kommer og går.

Ruby

...og derfor skal man ikke bakke op om dem og hjælpe igang med et godt samarbejde til gavn for alle?

Bent Mortensen

#193
Citat fra: Helle Ruby [1036] Dato 22 Okt 2013 - 18:59
...og derfor skal man ikke bakke op om dem og hjælpe igang med et godt samarbejde til gavn for alle?
Ja og hvorfor fordi at der heletiden ændres på den måde data vise på, så bliver dem der er kommet med nogle tiltag , blevet træt af heletiden af at tilpasse programmerne, husk på at det er programmer der er lavet og stillet gratis til rådighed,der
er ingen ting der er fastlagt med en vi struktur som er ens fra gang til gang se bar FT 1880 og 1885
Venlig Hilsen
Bent Mortensen 7500

Arne Feldborg

#194
Citat fra: Bent Mortensen [387] Dato 22 Okt 2013 - 19:07
Ja og hvorfor fordi at der heletiden ændres på den måde data vise på,
Hvordan data vises for brugeren er fuldstændig ligegyldig i den her sammenhæng. For min skyld må Dan vise data på lige præcist den måde han ønsker.

Det er indtastning og især opbevaring jeg ser som problemet, det turde også fremgå af det jeg skriver, så lad være med at lægge noget andet i det.
mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Arne Feldborg

Citat fra: Kirsten Kjellerup [16473] Dato 22 Okt 2013 - 18:50
Men det må da også være frustrerende at se, at andre kan gøre det meget bedre end "jer" i KIP. Det ville klæde "jer" at række hånden ud til samarbejde med disse dygtige mennesker, som gang på gang har tilbudt et samarbejde, frem for at sætte alle kræfter ind på at sabotere foretagendet. For det er jo det "I" tydeligvis er ude på.
Vil du ikke godt være venligt at forholde dig til sagen, og tage feks. mit indlæg for pålydende, i stedet for bare at rakke ned på dem der har en anden mening, og lægge ting i det som ikke er skrevet.
mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Bent Mortensen

#196
Citat fra: Arne Feldborg
Hvordan data vises for brugeren er fuldstændig ligegyldig i den her sammenhæng.
quote]
du ved da hvis ikke hvad det drejer sig om, det er jo derfor at mange tiltag kulsejler, når man heltiden laver ændringer,så dem der har lavet frivillige programmer, ikke gider blive ved, så hellere det Dan har lavet det køre også uden det skrammel til Java.
Venlig Hilsen
Bent Mortensen 7500

Kirsten Kjellerup

Citat fra: Arne Feldborg [185] Dato 22 Okt 2013 - 19:26
Citat fra: Kirsten Kjellerup [16473] Dato 22 Okt 2013 - 18:50
Men det må da også være frustrerende at se, at andre kan gøre det meget bedre end "jer" i KIP. Det ville klæde "jer" at række hånden ud til samarbejde med disse dygtige mennesker, som gang på gang har tilbudt et samarbejde, frem for at sætte alle kræfter ind på at sabotere foretagendet. For det er jo det "I" tydeligvis er ude på.
Vil du ikke godt være venligt at forholde dig til sagen, og tage feks. mit indlæg for pålydende, i stedet for bare at rakke ned på dem der har en anden mening, og lægge ting i det som ikke er skrevet.

Kære Arne Feldborg.

Ovenstående var et svar til Lars Helbo, hvilket jeg naturligvis burde have gjort opmærksom på. Jeg rakker sandelig ikke ned på nogen, bare fordi de har en anden mening. Men når denne mening for en stor del bygger på udokumenterede påstande og et tydeligt formuleret ønske om at afholde folk fra at beskæftige sig med andet end det projekt, som han tilsyneladende selv er involveret i, så må jeg også udtrykke min mening om en sådan fremturen.

Arne Feldborg

#198
Citat fra: Kirsten Kjellerup [16473] Dato 22 Okt 2013 - 19:50
med andet end det projekt, som han tilsyneladende selv er involveret i, så må jeg også udtrykke min mening om en sådan fremturen.
Og så føler i jer (eller ihvertfald flere af jer) altså i jeres gode ret til at formulere det så bredt, at det rammer alle der har vovet at have en anden mening end den i repræsenterer - og til at gøre det i en stærkt nedladende og ubehaglig tone, også overfor folk der selv prøver at holde et pænt sprogbrug..

Hvorfor pokker vil du og dine ligesindede ikke forholde jer til emnet, og de faktuelle spørgsmål jeg har rejst, men hele tiden bare køre på personerne.

Hvis det er den type brugere Dan har, og ønsker at have, så held og lykke med det.

If you cannot logically refute a man's arguments, not all is lost.
You can always call him nasty names.

Bye, Bye.
mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Stegemüller

Hej

Jeg følger tråden med interesse, men pludselig får jeg ikke længere en e-mail, når der er ny e-mails. Hvad kan det skyldes?
Venlig hilsen
Hanne B. Stegemüller

Kontakt
Slægtsdata

Ruby

#200
Den ubehagelige tone i denne tråd starter lige præcis i opslag nr. 6, hvor Arne begynder at gå i rette med Dan. Derefter i nr. 7, hvor der bliver brugt ord som "tyvstjålet" osv.

Dette er ikke en besked til Arne Feldborg - blot en oplysning til de, der har læst hans sidste indlæg.  ;D

Kirsten Kjellerup

#201
Jamen Arne Feldborg, jeg har overhovedet ikke diskuteret med dig i denne tråd, og jeg har absolut ikke kaldt nogen ved 'nasty names'. Jeg synes faktisk, det er en meget underlig reaktion fra din side. Er du ikke lidt stresset?

Arne Feldborg

Citat fra: Hanne B. Stegemüller [281] Dato 22 Okt 2013 - 22:58
Jeg følger tråden med interesse, men pludselig får jeg ikke længere en e-mail, når der er ny e-mails. Hvad kan det skyldes?
Jeg kigger på det, så kontakter jeg dig direkte. Der er et par andre småproblemer også, og der er måske en sammenhæng med nogle ændringer vi har lavet fornylig.
mvh. Arne Feldborg
Webmaster-assist Dis-Danmark
http://www.slaegtogdata.dk/

Stegemüller

@ Arne

Tak for for at du vil se på det.
Venlig hilsen
Hanne B. Stegemüller

Kontakt
Slægtsdata

Marianne Nicolaysen

Jeg er den anden halvdel af DFS og lad mig starte med at sige at jeg er chokeret over tonen i denne tråd. Jeg fornemmer klart at der må ligge andre gamle sager bag de højrystede toner.


Citat fra: Lars J. Helbo [904] Dato 22 Okt 2013 - 17:56
Citat fra: Kaj Arne Jørgensen [7368] Dato 22 Okt 2013 - 16:59
Hvis jeg forstår det rigtigt, så er det jo netop det DFS/Dan flere gange skriver,
at det skal foregå fra/i en fælles database.....så kan det da ikke være spildt !

Ja, men vi har jo allerede en fælles database - KIP - og derfor er det nødvendigt, at alle indtastninger samles her. Problemet er så bare, at DFS fungerer på en måde måde, så de ting der indtastes her, IKKE kan komme med i den fælles database.

... og det gør de vel at mærke alene fordi DFS ikke vil sætte sig ind i, hvordan tingene fungerer og ikke vil rette sig efter de etablerede spilleregler.

Med andre ord, hvis man indtaster via DFS, så vil ens indtastning IKKE komme til at indgå i den fælles database, og derfor er arbejdet spildt.

Det er så her kæden efter min mening fuldstændig hopper af. Vi tænker anderledes hvilket ud fra et slægtforskningssystem meget vel kan være en god ting. Nye tider nye tanker.  Nu var vi ikke klar over at vi var underlagt specielle spilleregler! men det betyder ikke nødvendigvis at vi ikke kan levere data til en fælles database, måske tværtimod  :)  Moderne IT med moderne metoder.

Når alt kommer til alt så er det samme data vi indtaster, og med samme mener jeg de samme felter.
Sammen har Dan og jeg 45+ års erfaring inden for IT brancen og tekniske systemer.
Jeg er helt overbevist om at vi kan levere dataene i et format der passer ind i den fælles database.

Mht tilladelser så mener jeg den sag er uddebateret. Hvis nogen mener vi ikke har de fornødne tilladelse så forslår jeg de henvender sig der hvor tilladelsen er givet.

Og lad os så se at komme videre.
Prøv at forstille jer hvor langt vi kunne komme hvis vi arbejdede sammen istedet for at bekrige hinanden  ;)

Arne Feldborg

#205
Citat fra: Helle Ruby [1036] Dato 22 Okt 2013 - 23:05
Den ubehagelige tone i denne tråd starter lige præcis i opslag nr. 6, hvor Arne begynder at gå i rette med Dan. Derefter i nr. 7, hvor der bliver brugt ord som "tyvstjålet" osv.
For god ordens skyld skal jeg afslutningsvis beklage, hvis jeg skulle have anslået en ubehagelig tone i det nævnte indlæg. Det mener jeg ikke jeg har, og det har ihvertfald ikke været min hensigt. I det hele tage har jeg bestræbt mig på, trods uenigheder, at holde mig til sagen, og på at holde en pæn tone hele vejen igennem. Hvorvidt det er lykkedes må andre dømme om. Men Helle er nok (også qua det Marianne skriver om gamle aversioner) ikke den rette til at bedømme det.

Indlæget kan ses her, så kan folk selv bedømme:
https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,66853.msg355570.html#msg355570

Jeg skal også gøre opmærksom på, at jeg aldrig nogensinde har brugt udtryk som tyvstjålet eller lign. her debatten, hvilket det ovenfor citerede måske ellers kunne give anledning til at tro.

Og så håber jeg iøvrigt, ligesom Marianne, at der, når støvet har lagt sig, kan findes en fællesnævner som tager hensyn til alle de involverede parter (og det er jo faktisk ganske mange).
mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Lars J. Helbo

Citat fra: Marianne Nicolaysen [30797] Dato 23 Okt 2013 - 02:24
Når alt kommer til alt så er det samme data vi indtaster, og med samme mener jeg de samme felter.
Sammen har Dan og jeg 45+ års erfaring inden for IT brancen og tekniske systemer.
Jeg er helt overbevist om at vi kan levere dataene i et format der passer ind i den fælles database.

Jamen det er da fint - at have troen.

Men det handler altså ikke bare om et databaseformat. Det handler også om, at undgå dobbelt arbejde. Det gøres ved, at reservere sognet (via et KipNr), før man går i gang med indtastningen. Hvordan skal det foregå? Og hvem skal foretage reserveringen, hvis mange forskellige kan bidrage til den samme indtastning?

Citat fra: Marianne Nicolaysen [30797] Dato 23 Okt 2013 - 02:24
Mht tilladelser så mener jeg den sag er uddebateret. Hvis nogen mener vi ikke har de fornødne tilladelse så forslår jeg de henvender sig der hvor tilladelsen er givet.

Nej, det er på ingen måde uddebatteret. I har flere gange henvist til et svar, som I har fået fra DDA. Men det var et svar på en henvendelse fra jer. Jeg ved nu, at der i jeres henvendelse var en HELT KLOKKEKLAR reference til DDD2011. Det var det, I spurgte om og det var det i fik tilladelse til. Når I bruger dette svar til at legitimere jeres tyveri af andre indtastninger, så er det altså groft uredeligt.

Dertil kommer, at I endnu ikke har givet noget som helst svar omkring de scannede kilder. Har I fået tilladelse til at hente de scannede kilder fra AO?

Kaj Arne Jørgensen

Lars Helbo, har du overset mit indlæg ?

Citat fra: Kaj Arne Jørgensen [7368] Dato 22 Okt 2013 - 18:30
Citat fra: Dan Nicolaysen [16895] Dato 22 Okt 2013 - 03:35
Så lad os få slået det fast en gang for alle. DFS vil gerne sende nye indtastede data fra vores brugere til en ny fælles database. Hvis vi ikke opfylder kravene til dataene, så er det jo blot et spørgsmål om at vi ændrer vores indtastning så DFS også kan gemme i den centrale database under de givne regler. Selvfølgelig vil hver indtastning blive gemt med hvem som udførte indtastnigen, og hvis hver indtastning skal have et Kipnr, så må det blot være en af processen i forbindelse med at gemme data. Vi vil gerne være behjælpelig med opbygningen af denne database og bidrage med kodningen af et fælles API hvis vi ellers kan få lov - sikkert meget usansynligt. DIS Danmark kan også opbygge denne database uden vores hjælp, det er fint nok med os. Der er jo masser af dygtige IT folk derude, men jo hurtigere en fælles database kommer igang jo bedre.

Lars, fortæl mig i klart sprog hvad det med fed skrift betyder ?
Betyder det "ikke at ville sætte sig ind i hvordan det fungerer" ?

Og så er der ellers alle de gode ord til hvordan DFS opfatter et evt. samarbejde.

Samarbejde kræver flere parter, og det ønskes måske ikke her fra Danmark ?
Ja, jeg ved ikke, men det opfattes sådan.

NYT ?:

Politiets Rigisterblade blev tastet af mange brugere, og noget lignede må da kunne foregå med folketællinger og kirkebøger ?


Med venlig hilsen

Kaj Arne Jørgensen
2670 Greve

Slægtstræ: http://wc.rootsweb.ancestry.com/cgi-bin/igm.cgi?db=karnj

Lars J. Helbo

Citat fra: Helle Ruby [1036] Dato 22 Okt 2013 - 15:39
Hvad du fornemmer, skal jeg ikke kunne sige, men mht. "Vi er mange, der mener", så taler statistikken og bruger-tilkendegivelserne sit tydelige sprog. Der er på DFS indtil videre 273 registrerede indtastere, som i snit indtaster omtrent 1000 poster dagligt.

Hvor har du de tal fra?

Jeg har siddet og kigget lidt på siden, og jeg må indrømme, at jeg tror ikke på det  ;)

Angiveligt skulle de indtastede data jo straks blive tilgængelige for søgning? Når jeg så går ind under Søg/Hvad findes der i databasen og vælger kirkebøger, så viser den 336 enheder. Når jeg så kigger lidt nærmere på dem, så er der rigtig mange af dem, hvor der kun er indtastet en eller to poster. Det er sikkert dem, som brugerne af DSF reelt har indtastet.

Der er også nogle KB, hvor der er indtastet mange poster. Typisk 100 eller mere. Men det er i alle tilfælde nogen, der findes i DDD. Dvs. det er indtastninger, som DSF har kopieret uden tilladelse.

Hvis vi derfor tæller det sammen, som brugerne af DSF har indtastet, så tvivler jeg alvorligt på, at vi når op på 1000 poster (ikke dagligt, men alt ialt).

Lars J. Helbo

Citat fra: Kaj Arne Jørgensen [7368] Dato 22 Okt 2013 - 18:30
Citat fra: Dan Nicolaysen [16895] Dato 22 Okt 2013 - 03:35
hvis hver indtastning skal have et Kipnr, så må det blot være en af processen i forbindelse med at gemme data.

Lars, fortæl mig i klart sprog hvad det med fed skrift betyder ?

Det betyder først og fremmest, at Dan ikke har forstået, hvad et KipNr er og hvad det bruges til.