Den er hel gal med AO.

Startet af Anne Mortensen , 22 Aug 2013 - 11:52

Forrige emne - Næste emne

Anne Mortensen

Hej

Tror der er rigtig mange medlemmer af DIS der ikke kan komme på AO.
DIS-siden er næsten gået i stå.
Se det store antal visninger  der  er hvor omtalen AO er nævnt.

Er der ikke en kyndig kvinde/mand der kan sætte sig i forbindelse med AO og få en forklaring og forhåbentlig en løsning og videregive den her.

Problemet opstod hos mig i går eftermiddags – om  formiddagen var jeg i Tårnby sogn – om eftermiddagen  hvor jeg ville forsøge Tårnby igen – håbløst.

Hos mig hjælper Ctrl + F5 ikke - resultatet er negativt igen.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Jesper Skov

Har prøvet begge Tårnby sogne - kirkebøger og folketællinger. Ingen problemer. Lynhurtig svartid.

AO har oplagt en del bøger i dag.

Bent Mortensen

mærker ingen problemer
Venlig Hilsen
Bent Mortensen 7500

Lis B. Jensen

Jeg mærker heller ingen problemer idag
Lis B. Jensen
* * * * * * * *
Ses i Legacy Forum: http://legacydansk.com og
https://vordingborglokalarkiv.dk/

Anne Mortensen

Takker for jeres svar.

Har lige prøvet Tårnby og får boksen
Unable to launch the application.

Trykker OK og prøver at søge kirkebogen igen, men det samme gentager sig.

Jeg har ikke opdateret Java fornylig.
Min Java 7 er fra 12.3.2013.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Christian Konstmann Autzen

Problemet er nok, at det er meget svingende - i dag har jeg så kunnet komme på kirkebøgerne (via Internet Explorer) på min kones pc-er, og efterfølgende så også på min egen.

Det, som vi brugere desværre åbenbart ikke kan få, er løbende oplysning fra Statens Arkiver om de systemtiltag som de gør hen over dagen på sa.dk.

Hvis vi havde kunne få dette indblik - blot i store linier - så ville vi givet bedre kunne forstå hvad der sker. Og så ville disse vedvarende nye tråde ikke være nødvendige.

Statens Arkiver kunne "blot" på deres hjemmesides forside give denne oplysning; på samme måde som bankerne giver driftsoplysninger på deres hjemmesider for Netbank-sider.

PS: Men så kan vi vel bruge dagen på bedre gøremål.

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Jesper Skov

Hvilken Tårnby? Og hvilken kirkebog/folketælling?

Det er sandsynligvis ikke et driftsproblem, da kun nogle oplever det.

Lis B. Jensen

Hej
prøvede lige Tårnby kbh 1829 - 1831 - igen problemer
Tårnby præstø 1929 heller ingen problemer
Lis B. Jensen
* * * * * * * *
Ses i Legacy Forum: http://legacydansk.com og
https://vordingborglokalarkiv.dk/

Anne Mortensen

Hej

København - Tårnby 1829-1831 kommer ikke igennem.
København - Tårnby 1960 -1969 kommer ikke igennem.
København - Vor Frelser 1873-1888 kommer ikke igennem.

FT 1901
København
Absalonsgade lige nr.
Her kommer jeg ikke igennem ved at trykke på det røde gadenr., men det virker ved at trykke på Beta.

Sådan virker det lige nu og her.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Jesper Skov

Alle virker upåklageligt.

Så ikke et serverproblem.

Lis B. Jensen

Hej Anne

Måske skulle du prøve at opdatere Java - min sidste opdatering er fra august 2013
Lis B. Jensen
* * * * * * * *
Ses i Legacy Forum: http://legacydansk.com og
https://vordingborglokalarkiv.dk/

Anne Mortensen

Hej Lis

Har nu download Java.
Fik oplyst, at jeg havde den og om jeg ville fjerne og download den samme igen.
Dette er nu gjort Java 7 Update 25.

Og jeg kan stadig ikke komme i kirkebøgerne  ???
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770


Hans Peter Christiansen

Hej Anne.

Jeg har følgende opsætning/udbyder:

Win. 7

Java 7 Upd. 25

Windows Firewall (Gratis)

Anti virus: Microsoft Security Essenials (Gratis)

Udbyder: TDC - You See.

Og jeg har ingen problemer med AO KB i - IE - Firefox eller Chrome.
Mvh HP

Anne Mortensen

Hej Alle

Tak for alle gode råd - har forsøgt at følge dem - men stadig negativt.
Har nu gendannet tilbage til 3.8.2013, men desværre stadig negativ.
Har læst alt igennem om problemer med AO og er stoppet op ved dette indlæg:

Hej alle sammen
Havde samme problemer med at benytte kirkebøger, mv. på AO idag, så her for en times tid siden skrev jeg til AO - og jeg fik meget hurtigt svar tilbage. Synes lige jeg vil dele deres forslag med jer - det virkede nemlig for mig, nu virker det hele for mig igen, så det er jo bare skønt Cheesy

Kære Laila Irene Dencker


Jeg tror, at der måske er sket et eller andet, da du downloadede seneste version af Java, men nu prøver vi lige at tjekke for nogle andre ting.


Jeg tør ikke love, at det vil virke, men prøv følgende (se nedenfor):

·         Gå ind i Kontrolpanel

·         Vælg Programmer

·         Vælg Java (ikonet)

·         I Java Control Panel vælg Settings

·         I temporary Files Settings vælg delete Files

·         I Delete Files and Applications klik OK (der skal kun være flueben i de 2 første)

·         Luk derefter alle vinduerne

Såvidt jeg kunne se, så havde jeg markeret det hele som AO beskrev.....

Måske skulle du også gå ind under Funktioner, vælg Internetindstillinger og under fanen Generelt vælg slet Browserdata.

Den havde jeg til gengæld ikke markeret sådan....så jeg markerede slet browserdata.

Og da alt dette var tjekket og gjort - ja, så virker det hele altså som det skal igen. Så hvis nogle af jer andre har samme problem, ja så måske det også vil virke for jer Smiley

Mange hilsner fra Laila


Og hæfter mig ved denne bemærkning:

Måske skulle du også gå ind under Funktioner, vælg Internetindstillinger og under fanen Generelt vælg slet Browserdata.

Den havde jeg til gengæld ikke markeret sådan....så jeg markerede slet browserdata.

Og da alt dette var tjekket og gjort - ja, så virker det hele altså som det skal igen. Så hvis nogle af jer andre har samme problem, ja så måske det også vil virke for jer


Hvordan finder jeg Funktioner o.s.v. ? - desværre er det jeg møder med engelsk tekst.

Jeg må sikkert opgive - kan jo ikke blive med at trække på jeres tålmodighed.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

John Nielsen

Hej Anne

AO har lige udlagt 453 kirkebøger.
Der plejer at være tumult når de gør det, man kan håbe at det er problemet.

Hilsen John Nielsen

Henny Odby Nielsen

Hej Anne Mortensen.

Hvis du vil slette browserdate, finder du Funktioner lige under adressefeltet øverst.

Du kan også benytte hjulet øverst til højre, hvis du har Windows 7. Vælg Internetindstillinger og derefter Generelt og slet browserdata.

Mvh
Henny
Venlig hilsen
Henny Odby Nielsen
Primært Salling, Thyholm, Sydmors, Vesthimmerland, Østfyn og Sydvestjylland. Krydret med udvandringens historie.
.

Anne Mortensen

Hej Henny

Tak for dit svar.
Har afprøvet -  men der var ikke noget x i Slet browserdata ved afslutning.
Var det du mente ?

Havde håbet natten havde bragt noget positivt, men jeg kan stadig ikke komme i kirkebøgerne/folketæl.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Anne Mortensen

Hej alle

Miraklet er sket.

Afprøve igen rådet fra Laila Irene Dencker:

  Gå ind i Kontrolpanel

·         Vælg Programmer

·         Vælg Java (ikonet)

·         I Java Control Panel vælg Settings

·         I temporary Files Settings vælg delete Files

·         I Delete Files and Applications klik OK (der skal kun være flueben i de 2 første)

·         Luk derefter alle vinduerne

---------------------------------------------

Og nu virker kirkebøger og folketællinger - hvilken lettelse.

Tak til alle der har deltaget.  :)  :) 
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Christian Konstmann Autzen

Jeg fulgte denne fine vejledning - og så virkede; men kun første gang åbenbart.

Men ved næste kirkebogshentning blev jeg stædig og fortsatte med at kalde den frem, og så kom den efter et par forsøg.

Det kunne være sådan, at hjemmesiden påvirkes, når Statens Arkiv lægger nyt på, og at man så bare skal finde et lille "hul" - hvor det så virker.

Spørgsmålet kunne så være, om Statens Arkiver skulle lægge en lille notits ud på forsiden, hvor der så kunne stå, hvis de foretog opdaterer hen over dagen.

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Eva V. Ersbøll

#20
Jeg har også haft en lang periode uden adgang til AO.
Stor ærgrelse og frustration.

Fjernede først gamle Java-versioner. Så virkede e-boks igen, men stadig ingen adgang til AO.
Jeg havde opdateret den nyeste Java version kun et par uger før. Den fjernede jeg helt og ny-installerede den igen.
Vupti - nu virker AO upåklageligt igen (bruger Firefox)

Venlig hilsen Eva


Dan Nicolaysen

Som et alternativt hvis man ikke kan komme på AO, så prøv http://www.danishfamilysearch.dk Der kan man også slå op i de originale folketællinger og kirkebøger, og dette er UDEN behov for Java på ens Computer. Alle opslag bliver vist i en smart billede viser direkte i browseren, og man kan zoome ind og ud som det passer en. Dette virker på alle browsere - PC, Laptop, iPad, iPhone, Andriod, Playstation osv. Man kan også hente det originale opslag og gemme på sin egen computer. Hvis personer på opslaget er indtastet i systemet, så viser systemet også listen over dem, og hvis man flytter musen over navnet, så bliver originalen fremhævet hvor personen står skrevet.

Ikke alle kirkebøger er mulige at se endnu, især de senete fra AO, men det kommer snart. Desuden kan dette være et godt alternativt til AO hvis man (igen) har problemer med sin Java installation. Husk, dette er ikke en erstatning for AO, men det kan da i det mindste være løsningen for nogle hvis intet andet virker.

Lis Nielsen

Kan komme ind på AO, men ikke lave nogle opslag.

PC'en opgraderet med nyeste JAVA, renset med cleaner. Det gælder kun Explorer, som kommer med beskeden om at filen ikke kan åbnes, da der mangler en viewer.

Det har faktisk stået på siden jeg hentede de sidste nye opdateringer til Windows i tirsdag.

Har aldrig haft problemer før.

Flytter til Firefox.


Lis
Venlig Hilsen

Lis Nielsen
cami@camirose.dk