Hvornår kom Carl Frederich TASCHE til Danmark

Startet af Niels Korsgaard Nyeboe, 31 Jul 2013 - 12:28

Forrige emne - Næste emne

Niels Korsgaard Nyeboe

Hinrich Albrecht TASCHE, blev født den 27 april 1804 i Fredericia og blev døbt den 6. november 1804 i Fredericia Michaelis kirke [ kb. 1764 – 1815, opslag 345 ]
Peter Joseph Tasche blev født den 28. december 1806 i Fredericia, og blev døbt den 3. januar 1807 i Fredericia Trinitatis kirke [ kb.1806 – 1815 opslag 5 ]
Forældrene var Carl Frederich TASCHE (Karel Fredrik Taske), fabrikant, councilman Bruuns factory, sigarmaker? Born circa 1770, died on 09 10 1808 in Amsterdam.
Married to Anne Maria Sophia ROTENBROCK (Rodenbroek), born circa 1773 in Pruisen Minden, died on 07 11 1846 in Amsterdam, overleden Achterburgwal 1 Amsterdam.
Nu spørger min veninde i Holland Ineka Smit, tipoldebarn af Carl Frederik Tasche og Anna Sophia Rotenbrock om jeg kan hjælpe hende med at finde ud af, hvornår Carl Frederich Tasche og hustru kom til Danmark, og hvornår de rejste igen.
Jeg har forsøgt at finde svaret, men uden held. Nu håber jeg så, at der er andre der er dygtigerer end mig og vil give mig et praj.
Med venlig hilsen
Niels K. Nyeboe
Med venlig hilsen
Niels K. Nyeboe

Thestrup-Bjørn

Har du mon tjekket, om han er nævnt i borgerskabsprotokollen?

Men måske var han ikke selvstændig - "kun" ansat på Bruuns Klædefabrik (og/eller Tobaksfabrik) i Fredericia.

se om Bruun bl.a. her http://finnholbek.dk/genealogy/getperson.php?personID=I10292&tree=2


Tilsyneladende ses han ikke i FT1801 Fredericia - jeg fandt ham i hvert fald ikke.

------------

Prøv at gå de to kirkebøger fra Fredericia igennem.
Er han fadder eller forlover nogle år, ved du med sikkerhed, hvornår han boede i byen - og kan måske så gå videre derfra.
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Niels Korsgaard Nyeboe

Citat fra: Thestrup-Bjørn Dato 31 Jul 2013 - 14:18
Har du mon tjekket, om han er nævnt i borgerskabsprotokollen?

Men måske var han ikke selvstændig - "kun" ansat på Bruuns Klædefabrik (og/eller Tobaksfabrik) i Fredericia.

se om Bruun bl.a. her http://finnholbek.dk/genealogy/getperson.php?personID=I10292&tree=2


Tilsyneladende ses han ikke i FT1801 Fredericia - jeg fandt ham i hvert fald ikke.

------------

Prøv at gå de to kirkebøger fra Fredericia igennem.
Er han fadder eller forlover nogle år, ved du med sikkerhed, hvornår han boede i byen - og kan måske så gå videre derfra.

Hej Bjørn-Thestrup

Tak for dit svar, jeg prøver om jeg kan finde  borgerskabsprotokollen

Med venlig hilsen
Niels

Med venlig hilsen
Niels K. Nyeboe