edel ottilie nielsen hvor er noteret hvorfra hun kom, ankom til københavn1900

Startet af Hanne Elly Petersen, 28 Jul 2013 - 21:02

Forrige emne - Næste emne

Hanne Elly Petersen

God aften

Edel Ottilie Nielsen er født i Sdr Omme 29 maj 1876, og så vidt jeg kan se i Københavns Politis registreringsblade er hun i København pr. 1. maj 1900.

Edel Ottilie Nielsen blev skilt fra sin ægtemand i 1898, Jens Nielsen døde den 18-19 oktober 1898 og i den forbindelse er det noteret i Randers amts dødsanmeldelsesprotokol at EON er boende i København.

Er der nogle arkivalier, som muligvis kan indeholde oplysninger om, hvor EON har opholdt sig i den mellemliggende tid. Jeg har forsøgt mig med folketællinger men uden held.

Familiehistorien går på, at der i dette tidsrum "skete noget på Fýn muligvis i Assens"......

mange hilsner
HanneElly

Anne Mortensen

Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Hanne Elly Petersen

god aften Anne
Tak for din informationer,
måske var jeg ikke tydelig nok med mit "spørgsmål" det var det års tid mellem oktober 1898 og maj 1900, hvor hun dukker op i København, jeg meget gerne ville vide noget om  :)
mange hilsner
HanneElly

Anne Mortensen

Hvis du nærlæser FT 1901 får du forskellige informationer.


Taget ophold i kommunen i 1898.
Hun kommer fra Valby.

Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Hanne Elly Petersen

God eftermiddag Anne
endnu en gang mange tak for dine oplysninger, jeg havde set, at hun kom til valby men men har du nogen idé om, hvor jeg kan finde arkivalier, som viser det "sort på hvidt" jeg vil nemlig forfærdelig gerne vide, hvor hun var 9 mdr før januar 1901  ;)
mange hilsner
Hanne

Eva Morfiadakis


Hej!

Om du ser på hennes man, finns han 1898 på Grundtvigvej. Kanske finns hon där också. Det är inte Valby men Frederiksberg, tror jag

Du kan fråga på stadsarkivet på Frederiksberg om hon också finns på adressen.

Eva M
Eva M


Anne Mortensen

Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Hanne Elly Petersen

God aften Eva
Tak for din oplysning og dit råd - det vil jeg gøre, måske har de boet sammen før de blev gift
mange hilsner
HanneElly