Leder efter oplysninger om min farmor & Farfar er gået i stå ....

Startet af Trine Brendstrup Bødker, 15 Jul 2013 - 16:57

Forrige emne - Næste emne

Trine Brendstrup Bødker

Hejsa  ;)

jeg er desværre gået i stå ved mine bedste forældre.
de oplysninger jeg her er :

Tage valdemar brendstrup bødker
Født D 15-12-1917
Erhverv arbejdsmand

Ester vera jensen
Født 15-06-1920

min fars oplysninger er:

ib tage brendstrup bødker
født D 20-02-1946
By Ludvigsgave
Sogn gedser
kirkedistrikt falster
herred sønderherred
amt maribo

håber virkelig i kan hjælpe mig, for er virkelig på bar bund.... på forhånd tak

Gitte Johansen

Hej Trine



Dine Bedsteforældre er viet i

Viborg, Lysgård, Karup, 1939-1951, opslag 158, øverst.

Der kan du se, hvor de er fødte.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gurli Kristensen

Med venlig hilsen

Gurli Kristensen

Eva Morfiadakis

Hej!

Du finner hans födelse i Gedesby, Falster S, Maribo på opslag 40 - 1937-1948. Där står var förädrarna blev vigda - Karup kirke 2/1 1940.

Eva M
Eva M

Alice Oppenheim

Hej trine — og velkommen på Aneefterlysningen!


Mon ikke du går lige lovlig hurtigt frem? Jeg tror fx ikke, du overhovedet har brugt tid på at slå oplysningerne om din Far op, vel?

Havde du det, ville du hurtigt have opdaget, at sognet hedder Gedesby (ikke Gedser). Du ville også have fundet nogle særdeles nyttige informationer om dine bedsteforældre! :)

Ved din fars dåb står noteres at din Farfar er Tage Valdemar Brendstrup Bødker,
født 15.dec 1917 og Farmor er Hustru Ester Vera Jensen født 15. juni 1920. — De boede Ludvigsgave og var viet i Karup Kirke 2. januar 1940.

 
— Karup Kirke? Er det mon i Hjørring eller Viborg Amt? Eller?

Der er også en række faddere nævnt: Forvalter Peter Brendstrup Bødker og Hustru Rigmor, Landvæsenelev Svend Erik Brendstrup Bødker Adamshøj(?) i Ringsted + Barnets Moder ...

— Når de har været gift siden 1940, har din Far så ikke ældre søskende? Har du slået dem op i Kirkebogen?








Alice Oppenheim

#5
Der er i hvert fald en lillesøster født i 1947 (opslag 105). Nu nævner jeg ikke navnet, for din Faster lever nok endnu :)

Ved hendes dåb er en af fadderne Husbestyrinde Anna Brendstrup Bødker, Møllevang i Karup :)

Gitte Johansen

Jeg tror, Trine kan finde alle søskende på det link, Gurli har fundet frem!!
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Marc Jørgensen

Jeg må selv indrømme, det kan være svært at læse hvad der står i kirkebøgerne, så det kan være Trine har haft svært ved det :)

Alice Oppenheim

Nå ja, klart. Sådan kan man jo også klare sin "slægtsforskning". Enough said.

Trine Brendstrup Bødker

hej Alice ...
ved ikke lige hvad problemet er men du bliver nød til at snakke ordenligt og aksebtere at jeg er ny på området.
hvis du syndes at det er så latterligt skal du jo huske på at du selv har været ny engang :-\

K. Thidemann

#10
Citat fra: Trine Brendstrup Bødker Dato 15 Jul 2013 - 21:18
hej Alice ...
ved ikke lige hvad problemet er men du bliver nød til at snakke ordenligt og accptere at jeg er ny på området.
hvis du syndes at det er så latterligt skal du jo huske på at du selv har været ny engang :-\

Kære Trine

Jeg synes bestemt Alice skriver ordentligt til dig - hun stiller nogle spørgsmål til dig.

Vi har alle været ny til denne hobby, og nye skal hjælpes på vej, det gør man bedst ved at stille spørgsmål.

Jeg tror ikke Alice synes det er latterligt, hun forsøger KUN at hjælpe dig.


P.s. nulevende personer må du ikke skrive data om.
mvh K.Thidemann 9000

Trine Brendstrup Bødker

ved godt man ikke må skrive de nulevendes CPR. men alle sammen er døde .
selvfølgelig sætter jeg da pris på alles hjælp .... men syndes ikke det er rart at blive talt ned til  :-\
vi skal jo alle sammen havde en ordenlig tone til hinanden.

Alice Oppenheim

Hej Trine,

Jeg ved Sørme heller ikke, hvad problemet er? Jeg accepterer fuldt ud, at du er ny på området. Tror også jeg indledte med at ønske dig velkommen her på sitet. Og jeg synes på ingen måde, dit problem er latterligt. Det har jeg vist heller ikke skrevet nogen steder?

— Men man skal altså i gang med arbejdet, før man kan sige, man er "gået i stå"! Og ved din Fars dåb var der mange nyttige oplysninger, der kunne føre dig videre. Det er det, jeg prøver at fortælle dig.


Det sjoveste ved slægtsforskning er at finde sin familie i kilderne. Fx i de gamle folketællinger. Du kan finde din Farmors familie ved at gå ind på http://www.sa.dk/content/dk/ao-forside/find_folketallinger

Vælg 1921
landsogn
Amt: Viborg
Sogn: Karup
Åben filen og vælg opslag 24

Så ser du lille Ester Vera med forældre og Søster Anna Nielsine...


— Du kan prøve at finde din Farfar på samme måde i det sogn, han er født i.


Når du støder på noget, du ikke kan læse, kan du altid bede om hjælp i gruppen Hjælp til tydning af tekster m.v. https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/board,4.0.html. Læs vejledningen.

Held og Lykke med det!

Trine Brendstrup Bødker

oki  :)

1000 tak for hjælpen ... og undskyld jeg var måske lige lovlig fremme i skoene der  ;)

Trine Brendstrup Bødker