Anders Nielsen og Ane Margrethe Larsdatters forfædre

Startet af Pernille Amanda Kanto, 03 Jul 2013 - 10:22

Forrige emne - Næste emne

Pernille Amanda Kanto

Okay jeg søger altså noget bornholmsk slægt her en måned før en tur til øen for at se på historien! På én af grenene er jeg gået i stå. Maria Cecilie Margrethe Andersen blev født 1821 i Åker (KB 1818-1843 opslag 81, Cilie). Hendes forældre var Anders Nielsen og Ane Margrethe Larsdatter, og jeg ved kun om dem, at de blev gift 23.november 1816 i Åker (KB 1813-1828 opslag 146) og rejse lidt rundt, for 1819 fik de en dødfødt søn i Ibsker (KB 1819-1828 opslag 185). I 1834 finder jeg Anders Nielsen som fattiglem og separeret, men jeg finder ikke Ane. Anders dør 1837 i Åker.

Hvor kom hende Ane Margrethe Larsdatter fra? Og hvad kan man finde på deres forældre? Jeg har ledt rigtig længe, så nu forsøger jeg med at bede om friske øjne! :)

Muligvis hed Anders Nielsens forældre Niels Andersen og Ellen Pedersdatter, men er ikke sikker

Egon Sørensen

Hej Pernille!


Er der nogle navne her du kan genkende f. eks. blandt faddere


Samtlige personer i husstanden

bornholm, Vester, Knudsker, Udbygger på bønder gårdene, Udbygger fam.11, 62, FT-1787, A1056
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Hans Nielsen 30  gift Husbonde Gaar i dagløn 
Margrethe Pedersdatter 43  gift Hans kone   
Anne Sophia Hansdatter 5  ugift Barn   
Niels Hansen 2  ugift Barn   
Anne Margrethe Larsdatter 3   ugift Mandens søster datter 


Mvh.

Egon Sørensen
   

Pernille Amanda Kanto

Faddere ved datterens dåb:
Ole Hansen i Østerlars, Tjenestekarl
Margrete Peersdatter
Jens Nielsen
Ole Larsen
Poul Müller, 22 db.

Forlovere ved brylluppet:
Niels Hansen, 49 år
Lars Lou, udbygger



Altså er Margrete Peersdatter med som fadder :)
Det ER hende, tak! :D

Pernille Amanda Kanto

Jeg finder dog stadig ikke hendes forældre. Morbroderen bringer mig desværre ikke meget videre... Dog kan jeg vel konkludere, at faderen hed Niels?