Forsvunden familie Magleby, Møn 1870 Jens Rasmussen og Kirstine Sørensdatter

Startet af Ingrid Brandt, 29 Jun 2013 - 16:13

Forrige emne - Næste emne

Ingrid Brandt

Jeg kan ikke finde Jens Rasmussen, født ca. 1827 i Elmelunde sogn, efter 1865 ved hans 4. datters dåb.

Han bliver gift med Kirstine Sørensdatter, født 6. januar 1826, i Magleby Kirke 15. maj 1857.
De får 4 børn op til 1865:
Ane Marie Rasmussen, født i Budsemarke 19. august 1857
Johanne Rasmussen, født i Mandemarke 21. februar 1860
Christine Sophie Rasmussen, født i Mandemarke 4. oktober 1862
Anne Kirstine Rasmussen, født i Mandemarke 13. maj 1865.

Jeg kan ikke finde nogen af døtrenes konfirmation i Magleby.
Jeg kan ikke finde familien i 1870, hverken i Magleby eller Elmelunde. Jeg har været igennem flere gange, og den er ikke tilgængelig på DDA.
Jeg kan ikke finde dem via DDA i Præstø Amt (bortset fra Jens, Kirstine og Ane Marie i 1860).
De optræder ikke på afgangslisten fra Magleby, den har jeg været igennem flere gange.
Jeg har ikke fundet nogen af dem døde i Magleby inden 1878.

Hvor kan jeg lede videre? Jeg er tom for ideer.
Med venlig hilsen
Ingrid Brandt

Elizabeth Høilund Buffet

Hej Ingrid

Kunne dette være din Christine - alderen passer

kbhv, København (Staden), Nørrevoldgade (Lige numre), Kjøbenhavn Nørre Kvarter, Nørrevoldgade 32,matr.228A 2.Sal, 10, FT-1885, C8638
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Hedevig Medea Ammundsen 52  Ugift  Kap Barritskov,Barritskov Sogn Vejle Amt
Caroline Elise Ammundsen 50  Ugift  Lærerinde Barritskov,Barritskov Sogn Vejle Amt
Alice Henriette Ammundsen 40  Ugift  Kap Barritskov,Barritskov Sogn Vejle Amt
Alfred Roedsted Schmidt 26  Ugift logerende Kunstmaler Horsens
Valdemar Julius Holst 20  Ugift logerende  Virkelyst ved Kolding
Kirstine Rasmussen 28  Ugift Tjenestetyende  Magleby,Møen

Hilsen Elizabeth i Vermont

Elizabeth Høilund Buffet

Hej igen

Denne Johanne som udvandrer i som 8 årig i 1868 er måske også værd at se nærmere p


Navn:  Rasmussen, Johanne Stilling:  Datter
Alder:  08 Bestemmelsessted:  New York
Kontrakt nr.:  65300 Forevisningsdato:  9/17/1868
Sidste oph.sogn:  Magleby (Møn) Sidste oph. amt:  Præstø
Sidste oph.sted:  Magleby, Præstø Amt. Bestemmelses land:  USA
Bestemmelses by:  New York City Bestemmelses stat:  New York State
Skibsnavn:  Indirekte
Bemærkninger:  Opr. Idnr: I680010411 IDkode:  I1868R0015


Hilsen Elizabeth i Vermont

Elizabeth Høilund Buffet

Hej Ingrid

Her har du de andre søskende - deres mor

Rasmussen, Ane Marie Stilling: Datter Alder: 10 Bestemmelsessted: New York Kontrakt nr.: 65300 Forevisningsdato: 9/17/1868 Sidste oph.sogn: Magleby (Møn) Sidste oph. amt: Præstø Sidste oph.sted: Magleby, Præstø Amt. Bestemmelses land: USA Bestemmelses by: New York City Bestemmelses stat: New York State Skibsnavn: Indirekte Bemærkninger: Opr. Idnr: I680010410 IDkode: I1868R0004

Rasmussen, Christine Stilling: Datter Alder: 04 Bestemmelsessted: New York Kontrakt nr.: 65300 Forevisningsdato: 9/17/1868 Sidste oph.sogn: Magleby (Møn) Sidste oph. amt: Præstø Sidste oph.sted: Magleby, Præstø Amt. Bestemmelses land: USA Bestemmelses by: New York City Bestemmelses stat: New York State Skibsnavn: Indirekte Bemærkninger: Opr. Idnr: I680010412 IDkode: I1868R0007

Rasmussen, Kirstine Stilling: ? Alder: 43 Bestemmelsessted: New York Kontrakt nr.: 65300 Forevisningsdato: 9/17/1868 Sidste oph.sogn: Magleby (Møn) Sidste oph. amt: Præstø Sidste oph.sted: Magleby, Præstø Amt. Bestemmelses land: USA Bestemmelses by: New York City Bestemmelses stat: New York State Skibsnavn: Indirekte Bemærkninger: Opr. Idnr: I680010409. STL: Ingen opgivet. IDkode: I1868R0020

Jeg har ikke kunne finde Jens Rasmussen - men han ikke er taget derover i forvejen for at bane vej for familien

Hilsen fra Elizabeth i Vermont

Ingrid Brandt

Hej Elizabeth.
Tusinde tak skal du have. Jeg havde en mistanke i den retning, da familien forsvinder helt på en gang, men undrer mig over, hvorfor de ikke er med i afgangslisten fra Magleby 1860-1878. I den er der en del andre, der tager til Nord- eller Sydamerika fra Magleby. Nu har jeg så en ny opgave at gå løs på - hidtil har mine aner været meget stedfæstede, højst flyttet til nabosognet.

Jeg har nu set på afgangslisten endnu en gang uden at finde nogen fra familien. Jeg prøver at finde ud af, hvorfra de har mellemnavnet Stilling.
Med venlig hilsen
Ingrid Brandt

Vibeke Weilby Bach

Hej

Jeg har mange gange læst som dig, men stilling er deres status i familie og ikke et mellemnavn.  ;)

Hilsen Vibeke

Ingrid Brandt

Hej Vibeke.

Tak, så behøver jeg ikke bruge tid på det. Logisk, hvis man tænker!
Med venlig hilsen
Ingrid Brandt

Ingrid Brandt

Hej Elizabeth.

Jeg har set på dine oplysninger igen, og jeg kan ikke få det hele til at passe:
Den Kirstine Rasmussen, du har fundet i København i 1885, skal være født ca. 1857, men det er Ane Marie Rasmussen, der er født i 1857, Anne Kirstine Rasmussen er først født i 1865, og deres mor, Kirstine Sørensdatter (Rasmussen ved indrejse i USA) er født i 1826. Så denne Kirstine har nok ikke noget med denne familie at gøre.
Jeg prøver at finde hendes fødsel i Magleby.

Men endnu en gang: Mange tak for hjælpen.

Mvh. Ingrid
Med venlig hilsen
Ingrid Brandt

Elizabeth Høilund Buffet

Hej Ingrid

Hende i København var den første jeg fandt - da jeg jeg begyndte at lede. Jeg har for vane altid at prøve FT 1885 i Kbh, og Politiets registersedler fra 1892 når der er nogen der er bleven væk. Når man har en fødselsdato er det nemt og giver ofte resultat

Men ingen af dine var at finde hos Politiet. Og jeg er slet ikke sikker på at hende i FT 1885 hører til din Rasmussen familie - det var bare at hun var født i Magleby på Møn der fik mig til at tænke på om hun måske hørte til.

Men du kan sikkert sagtens udelukke hende gennem Maglebys KB

Dem der emigrede er jeg nogenlunde sikker på hører til dig.

Mange hilsener fra Elizabeth i Vermont

Ingrid Brandt

Hej Elizabeth.
Det kunne da også godt have været en af "de rigtige", men selvom Magleby er et lille sogn, er der mange der hedder Kirstine eller Kristine, på nogle sider er det mere end hvert anden barn, der døbes med et af de to navne som et af deres fornavne.
Med venlig hilsen
Ingrid Brandt

Ingrid Brandt

Hej Elizabeth.
Hvor slår du op, for at finde de udvandrede? Jeg kunne godt tænke mig at forsøge at finde Jens Rasmussen og også den yngste datter, Anne Kirstine født i 1865, dvs. at hun skulle være 3 år i september 1868.
Jeg har forsøgt at slå op på udvandrede på DDA, men det vil ikke lykkes.
Mvh.
Ingrid
Med venlig hilsen
Ingrid Brandt

Elizabeth Høilund Buffet

God morgen Ingrid

På DDD - går jeg ind på Andre Databaser - og derefter på Udvandrede

I søge skemaet er det vigtigt at skrive efternavnet først,

f.ex

Rasmussen, Jens -

Og så prøv dig frem

Desværre ved jeg ikke hvor langt tilbage der er ført udvandringslister.

Men god jagt

Hilsen fra Elizabeth