Anders A. Ammitsbøl Nielse og Mette J.S.N.Sørensen, gift 1888 i Bregnet

Startet af Peter Mikkelsen, 11 Jan 2011 - 14:26

Forrige emne - Næste emne

Peter Mikkelsen

Hej
Ovenstående ægtepar forsvinger for mig efter en dåb i 1893, hvor de i Tilst kirke, Hasle herred fik døbt sønnen Søren Andreas Severin Nielsen.

Anders Anton Ammitsbøl Nielsen blev døbt den 28. maj 1860 i Nødager kirke, mens Mette Johanne Sørine Nielsine Sørensen blev døbt den 1. januar 1869 i samme kirke, Djurs Søndre herred, og han blev konfirmeret i samme kirke i 1874.
Han er fundet i FT-1880 i Følle by, Bregnet sogn, Øster Lisbjerg herred, hvor han er tjenestekarl, og de blev gift den 2. november 1888 i Bregnet kirke begge værende "af Følle" med hans far og en tredjemand som forlovere.

Der er ikke fundet yderligere børn i perioden fra 1887 og frem til 1893 i Bregnet sogn eller Tilst sogn fra 1893 til 1909. Ægteparret er ikke fundet i FT-1890 i hverken Bregnet eller Tilst sogne.

Ægteparret forsvinger for mig efter sønnens dåb i 1893, hvor de var af Tilst Mark, så jeg hører gerne om andre kender til deres senere virke eller kan være behjælpelig hermed.

På forhånd tak for ulejligheden og venlig hilsen
Peter Mikkelsen

Hans Poulsen



Hej Peter

Hvis du ikke får hjælp fra anden side, må du nok en tur i lægdsrullen for at se, om du dér kan følge Søren Andreas Severin Nielsen et stykke på vej.

Hvis ikke du har et landsarkiv lige om hjørnet, hvor du bor, kan du muligvis få hjælp i DIS-gruppen *Hjælp til opslag*.

Venlig hilsen
Hans

Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag