Bodil Kirstine Jensdatter gift med Jens Christian Laussen

Startet af Hans Vesterholm, 05 Jun 2013 - 08:57

Forrige emne - Næste emne

Hans Vesterholm

Kan nogen hjælpe mig med at finde hvor Bodil døde og hvornår

Viborg amt.nørre herred, Lyby sogn.
ved folketællingen i 1890 opslag 18, er det sidste gang jeg kan finde dem
Bodil Kirstine Jensdatter er 56 år
Jens Christian Lausen er 51 år og gartner
hendes søn er Johannes Niels Valdemar Handberg han er Gartner, og bor i Grinderlev
mvh.
Hans Vesterholm

Hans Poulsen



Hej Hans

- Din tekst efterlader mig med det indtryk, at du kender Jens Christians død - tid og sted. Er det rigtigt?

- Har du forsøgt at finde Bodil i flere folketællinger i Lyby sogn  efter den i 1890? Hun kan have været borte ved den følgende folketælling, men derefter vendt tilbage og forblevet i Lyby sogn til sine dages end.

- Ved ft. 1890 var Bodil fortsat en ung, attraktiv, smuk kvinde i 50erne. Nyt ægteskab?

- Har du tjek på samtlige børn, som Bodil og Jens fik? Hvor bosatte disse børn sig som voksne?

- Flyttede Bodil til samme sogn, hvor et af børnene boede - og døde hun i det sogn?

- Gik hun på omgang - undskyld udtrykket - mellem flere af børnene?

- Flyttede Bodil sammen med en søster og bror, så de på deres ældre dage kunne bistå hinanden?

- Blev Jens begravet i det sogn, hvor han var født og opvokset, og hvor hans forældre måske lå begravet?

- Noget tilsvarende for Bodils vedkommende?

Venlig hilsen
Hans

Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Hans Vesterholm

hej Hans
der er det hun får Johannes Niels Valdemar Handberg før hun bliver gift i1864 i sorbtødre sogn i Viborg opslag 29 med Johanne Handberg af Viborg .Bodil  bliver gift med  Jens 1869 i Viborg sortbrødre sogn opslag 33, Jens er i 1880 plantør i Grinderslev sogn og senere i Lyby sogn i 1890 er han gartner, hans stedsøn Johannes bliver gift i Lyby sogn opslag 82 og Jens er forlover.
hvis du læser den maskinskrevne folketælling fra 1890 står der (Sørensen )det passer ikke,jeg slået efter.
Jeg tror ikke de får flere børn, har prøvet i Viborg og Grinderslev
jeg er lidt i tvivel om Bodils fødsel der står Daubjerg, men så er hun født 04-07-1831 opslag 32 og er 2 år ældre,
Jens er født i Viborg sortbtødre opslag 8 9-12-1839
om hun gik på omgang ved jeg ikke for jeg kender kun at Johannes der boede i Grinderlev hele livet
og Eva og Ane er født i Viborg og Skræddere (folketællingen i Lyby 1890)
mvh
Hans Vesterholm

Hans Vesterholm

hej alle sammen jeg laver en tilføjelse
om hendes barn Johannes Niels Valdemar Handberg han bliver gift med Johanne Cristine Mathiasen i Lyby Kirke opslag 82 i 1890
deres datter Ane bliver gift i Lyby Kirke i 1894 opslag 165
Ane datter bliver døbt i Lyby Kirke  i 1896 opslag 58
i alle tilfælde er Jens Christian Lausen med
de i bor i Bostrup i Lydby sogn
mvh.
Hans Vesterholm