Kirsten Christensdatter født Mygdal sogn, Vennebjerg herred, Hjørring amt 1802

Startet af Hanne Pedersen, 01 Jun 2013 - 06:32

Forrige emne - Næste emne

Hanne Pedersen

Jeg er i mit træ nået til Kirsten Christensdatter født i Mygdal sogn 1802, men jeg mangler KB. På Family search kan jeg finde hende, men vil gerne se et KB opslag- ved nogen hvilken kb man skal bruge til Mygdal sogn? På AO starter den efter 1802.

Hans Peter Christiansen

Hej Hanne.

I.Flg. http://www.clicketyclick.dk/amt-herred-sogn/danmarks_kirkeboeger/danmarks_kirkeboeger.html  burde den være der:


Mygdal (Vennebj rg H.). F 1688‑1891; K 1738‑56, 1764-1891; T 1688‑1756,1763‑98; V 1688‑1891; D 1688‑1891.
Mvh HP



Leif Hammond Jensen

Hej Hanne

Jeg har kirkebogen på min computer. Jeg har vedhæftet den kirkebogsside du søgte.

Mvh

Leif Jensen

[vedhæfting slettet af admin]

Hanne Pedersen

Hej tak for al jeres hjælp. Jeg er virkelig gået i stå.
Jeg ved Kirsten Christensdatter blev gift den 2. marts 1832 med Christen Christensen, KB Mygdal sogn, Vennebjerg herred, Hjørring amt opslag 140.
Kirtsen Christensdatter blev konfirmeret i Mygdal i 1816, opslag 110. Forældre til Kirsten er Christen Nielsen og Anne Kristensdatter. Herefter går jeg i stå. Jeg kan ikke finde hendes fødsel.
Jeg tror gommen er søn af Christen Madsen, Barkholt, han står som forlover og som fadder til de to børn jeg har fundet:
Christen Christensen født 1832 kb opslag 35, ligeledes Mygdal.
Else Marie Christensen født 1834, kb opslag 81, ligeledes Mygdal, hun er min  tiptipoldemor.

Jeg har læst alt på nettet om Mygdal sogns historie, men kan ikke få oplysningerne til at passe med kirkebøgerne, andet end brylluppet i 1832.
Er nogen tilfældigvis ud af denne slægtslinie og kan hjælpe?

Leif Hammond Jensen

Så er det ikke den rigtige Kirsten jeg har fundet på den vedhæftede kirkebogsside kan jeg forstå. Jeg kigger lidt nærmere i de skannede kirkebogsider.

Mvh

Leif Jensen

Leif Hammond Jensen

Så er det hende på den vedhæftede fil

Leif Jensen

[vedhæfting slettet af admin]

Hanne Pedersen

Tak Leif for hjælpen, jeg må se om jeg kan oversætte dåbsdagen -

Kenneth Knudsen

Hej Hanne

Dåbsdagen var "samme Søndag" - altså Sexagesima = 13.2.1803.

vh Kenneth
Har aner i det meste af Himmerland og Vendsyssel. Desuden omkring Thisted-Mors og Skjern-Videbæk.

Hanne Pedersen