KB for Slesvig i 1829 findes de på AO?

Startet af Hanne Fisker, 17 Maj 2013 - 09:55

Forrige emne - Næste emne

Hanne Fisker

Hej i dette Forum

Jeg håber der er nogen herinde der kan svar på spørgsmålet om Kirkebøger for Slesvig kan findes på AO?

Jeg har ikke et bestemt fødested i Slesvig, men ved at ham jeg leder efter er født ca,1829 i dette område.

Med venlig hilsen
Hanne Fisker

Niels Ole Dahl

Nu ved jeg jo ikke om du mener byen Slesvig eller hertugdømmet Slesvig, men du kan se lidt om det i en anden tråd

https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,41344.0.html
Med Venlig Hilsen
Niels Ole Dahl
Mail : nielsoledahl@gmail.com

Hanne Fisker

Hej Niels Ole Dahl

Tusind tak for svaret.

Jeg ved kun at der står ved den mand jeg kikker efter at han er født ca. 1829 i Slesvig om det er byen eller Hertugdømmet ved jeg dog ikke.

Tak for linket til den anden tråd.

Mvh
Hanne Fisker

Peter Kristiansen

Og husk, at før 1864 kan "Slesvig" betegne hele hertugdømmet Slesvig - dvs. fra Ejderen til Kongeåen - så han kan være født i nuværende Danmark.
M.v.h. Peter Kristiansen

Christian Konstmann Autzen

Når der står "i Slesvig", så vil jeg tro, at det er hertugdømmet Slesvig - vel at mærke, hvis det er i en kirkebog, som er fra et sogn i resten af Danmark.

Den bedste løsning er nok at prøve at finde vedkommede i alle amter i først Sønderjylland og derefter i Sydslesvig.

Har du prøvet at google vedkommende ?

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Hanne Fisker

Hej Peter og Christian

Til Peter:
Netop derfor ville jeg vide det med kirkebøgerne.

Til Christian:
Da jeg kun har fødestedet som Slesvig, aner jeg jo ikke om det er det ene eller det andet.
Og jeg er ikke bkendt med Sønderjylland overhovdet, men det bliver jo nok et kæmpearbejde uanset hvad.

Men i skal begge have tusind tak for jeres svar.

Jeg tror jeg ligger ham på hylden indtil jeg har mere overskud til at gå igang med at finde ham.
For det ser lidt uoverskueligt ud lige nu.

Med venlig hilsen
Hanne Fisker

Christian Konstmann Autzen

Hej Hanne

Kæmpearbejde - måske; men prøv nu folketællinger og tast navnet for hvert amt, så kan du jo falde om personen.

Sønderjylland består af amterne Tønder, Haderslev, Aabenraa og Sønderborg, så værre behøver det ikke at være.

Måske skulle du lave en efterlysning under Aneefterlysning - hvor du så nævner personens navn og fødselsår samt Slesvig/hertugdømmet Slesvig i overskriften; så kan det da være, at venlige mennesker kan hjælpe dig  :)

Hilsen
Christian



Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Hanne Fisker

Hej Christian

Det er ikke at det er et kæmpearbejde, der som sådan afskrækker mig, mere at det er i sønderjylland og kirkebøgerne er svære at læse dernede for de står jo på tysk i hvert fald de få jeg har været i.

Og tysk kan jeg ikke.   :(

Men tak for dine gode råd.

Kan du nu have en god aften Christian.

Mvh
Hanne

PS: Alle der har hjulpet mig her på Slægt og Data har været venlige.  :D