Hvem var slægt t Johanne Kirstine BUSCK 26,ugift Lærerinde, Ålborg.I Tåsinge1890

Startet af Lise Østerberg Bahr, 05 Maj 2013 - 12:08

Forrige emne - Næste emne

Lise Østerberg Bahr

Hej på tråden.

Jeg kunne godt bruge oplysninger om slægten til og

Johanne Kirstine BUSCK der som 26 årig ses i opslag 94, FT 1890 - i et hus Svendborg, Sunds, Bregning (Taasinge), et hus.
Hun står som værende fra Sønder Kongerslev, Aalborg. Aalborg Amt.


Hun må jo have været privatlærerinde hos familiens mange børn - her:

Christian Thomas Poul Bendtsen 46, gift læge, Fredericia
hustru
Jørgine Ernstine Bendtsen født Møller 33 år, Gift husmoder, Svendborg.


Ved at se på Familien Busck på internettet, dukker der en familie op med tilknytning til BOJESEN som jeg efterlyste i går - og til F.L.Smidth (Østerberg var een af direktørerne her en gang, samt ambassadør i USA, en anden Østerberg broder var A.L. Østerberg, borgmester i Gentofte.

Jeg søger sammenhængen / Koblinger - mellem slægterne

Østerberg og BENDTSEN (NIELSEN)
BUSCH og BOJESEN  (Sølling) (Wøldike)

også til Bendt Bendtsen, (som var eet af familiens børn hun underviste)  Carl Henrik August Bendtsen, der startede murerforretning op på Jeff Hammelevs Alle  10, Kastrup i 1907.

Med venlig hilsen og tak på forhånd
Lise Østerberg Bahr


K. Thidemann

Jeg tror desværre jeg fik lavet en fejl  :'(

Er dit opslags nr. OK ?


Svendborg, Sunds, Bregninge (Taasinge), Troense, Et Hus, 94, FT-1890, C1840
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Christian Thomas Poul Bendtsen 46  Gift Husfader Læge Fredericia
Jørgine Ernstine Bendtsen født Møller 33  Gift Husmoder  Svendborg
Carl Henrik August Bendtsen 9  Ugift Barn  Bregninge sogn, Svendborg amt
Karen Kristine Katrine Bendtsen 11  Ugift Barn  Bregninge sogn, Svendborg amt
Bendt Bendtsen 7  Ugift Barn  Bregninge sogn, Svendborg amt
Heine Bendtsen 5  Ugift Barn  Bregninge sogn, Svendborg amt
Inger Marie Bendtsen 3  Ugift Barn  Bregninge sogn, Svendborg amt
Valdemar Vincents Bendtsen 1  Ugift Barn  Bregninge sogn, Svendborg amt
Johanne Kirstine Busck 26  Ugift Lærerinde Lærerinde Sønder Kongerslev, Aalborg amt
Caroline Sophie Kirstine Rosalie Hansen 17  Ugift Tjenestepige  Ovre sogn, Svendborg amt
mvh K.Thidemann 9000

Lise Østerberg Bahr

Gej Thidemann.


Jeg er gået ud fra (ren afskrift) Vivis fine opslag til mig om Bendtsen slægten i Troense/Tåsinge:

Svendborg, Sunds, Bregninge (Taasinge), Troense, et Hus, 94, FT-1890.

Christian Thomas Poul Bendtsen 46- gift husfader læge Fredericia
Jørgine Ernstine Bendtsen, født Møller 33 Gift husmoder
deres 7 børn på adressen

+ Johanne Kirstine Busck 26 ugift Lærerinde. Lærerinde Sønder Kongerslev, Aalborg Aalaborg Amt og
+ Caroline Sophie Kirstine Rosalie Hansen 17 ugift Tjenestepige .. Ovre sogn, Svendborg amt.

og en myherritage internethjemmeside med BENDTSEN slægten der indeholder Bøjesen / Wendelboe slægt samt andre bl.a. tyske slægtsnavne, jeg også forsker i p.t.

forsker i slægterne p.t.
Bojesen - Handberg - Bendtsen - Bojesen - Østerberg - Smidth - Wendelboe - Hjorth - Schrøder - Fog - Baggesen - tømrermester Carlsen fra Brønshøj der boede hos svigerdatteren Østerberg og børnene i Guldbergsgade 43, i sin alderdom m.fl.

MVH
Lise Ø Bahr

K. Thidemann

Citat fra: Lise Østerberg Bahr Dato 05 Maj 2013 - 12:08
Johanne Kirstine BUSCK der som 26 årig ses i opslag 94, FT 1890 - i et hus Svendborg, Sunds, Bregning (Taasinge), et hus.


Det er opslag 56
mvh K.Thidemann 9000

Lise Østerberg Bahr

OK tak Thidemann.

MEN jeg har så i mellemtiden glemt at nævne Brygger Laurits Christensen NIELSEN født 10.8.1864 i Skælskør - som jo også er slægten jeg også forsker i.

denne  tråds Bendtsen fam. = Læge Bendtsens hustru født Møller . Må lige ha lidt ro på.

senere ser nemlig og dog, at jeg omkring bryggerislægten at der er tilknytning til (Harboe navnet / Bryggeriet ? og senere Wiibroe bryggeri - men skal lige læse lidt på teksten igen, men specielt dette er interessant, hvis min søgning var korrekt - men den fam. er jeg fik "fat på" er fra Eckernförde og til Præstø og staves naturligvis på tysk med Z = Bendtzen. Der var også forvirring omkring denne dengang.

Det var Helle Rubys efterlysning af brygger Laurits Christensen Nielsen født 10.8.1864 i Skælskør boede i Helsingør.

http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php?top

Blot til info omkring Bendtsen slægten hvor Johanne jo har boet.
MVH
Lise

Lise Østerberg Bahr

Hej

Læser stadig på BUSCK fam.s hjemmeside, 9 slægtsled +

OG der var
Højskoleforstander fra bl.a. Askov ægteparet og datteren familien Appel og Schrøder !

Dem har BAHR slægten en meget tyk aliance med via Eva von Bahr , der med sin FOLKEDANS, svensk Philochocos til INgeborg Appel for at lære dem (også i Dragsholm højskolen der) for at lære dem noget folkedans.

Tråden jeg følger bliver i hvert fald kraftigere og kraftigere. Der kan snart danses linedans på den !

Der er flere anesammenfald/slægts- og bekendtskabskredssammenfald

på BUSCK fam. web. =
http://gunnibusck.dk/led8aug.htm

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr