Søker dødsdato for Samuel Conrad Hoffmann født 1819 i Norge

Startet af Fredrik Klouman, 30 Apr 2013 - 15:04

Forrige emne - Næste emne

Fredrik Klouman

Kan noen fortelle meg hvorledes jeg kan finne dødsdato for Samuel Conrad Hoffmann født 1819 i Norge?  Det siste spor jeg finner for ham er folketellingen 1880, da bor han i Lyngby ved København (Sokkelund herred, Lyngby sogn) sammen med kone og en ugift datter Henriette Marie. (Står da oppført som Samuel Konrad Hofmann).

Jeg har forsøkt å lete litt i kirkebok for Kongens Lyngby, uten å finne noe hittil.

Jeg har også lett i "Politiets registerblade" uten å finne hverken Samuel eller datteren.

(Jeg har ellers forsøkt å finne ham i København Vejviser (digitalisert), uten å finne ham, kanskje dekket ikke Vejviseren området Lyngby).

Takknemlig for tips!

Fredrik Klouman, Norge

Cecilie Raunkilde

Samuel Conrad Hoffmann får en søn Adolph Clausen Hoffmann i Tårnby i 1854 (KB 1850-1863, København, Tårnby opslag 39) Sønnen dør 14 september samme år.


Cecilie Raunkilde

De får endnu en søn samme kirkebog opslag 70, Christian Immanuel Hoffmann

Fredrik Klouman

Takk for denne informasjon, Cecilie! Jeg fant derefter at sønnen Christian Immanuel døde 13 mars 1858 (oppslag 388). Jeg visste ikke at han hadde noen sønner.

Men så var det å finne dødsdato for Samuel Conrad Hoffmann da.....

Gitte Johansen

Samuel Conrad Hoffmann dør den 4. december 1896.

Kongens Lyngby, 1892-1897, opslag 57, nr. 79



Hans kone, samme bog, opslag 106, nr. 76.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Fredrik Klouman

Tusen takk for oppklaringen!  Jeg hadde lett endel selv i kirkeboken for Lyngby men stanset altså for tidlig....  Det var fint å få dette så hurtig på plass!!

Mvh
Fredrik Klouman

Gitte Johansen

http://familytreemaker.genealogy.com/users/c/h/a/Richard-Chartier-NE/WEBSITE-0001/UHP-0348.html


Den var faktisk nem at finde. Her står der, at han dør i 1869. Det er jo ikke rigtigt.


Så bytter man bare om på de sidste tal, så der står 1896.

Det lyder logisk ikke!!
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Fredrik Klouman

Dette var jo morsomt! Men hvordan kan jeg gå frem for å få rette vedkommende til å rette opp data på det nettstedet?


Gitte Johansen

Hej Fredrik

Ja, jeg ved det ikke, men det kan være, en anden ved det.


Jeg synes også, det var sjovt, så derfor skulle du da lige se, hvordan jeg så hurtigt fandt frem til ham.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Fredrik Klouman

Hei Gitte,

Kan jeg be deg om ytterligere en tjeneste:  Å slå opp i det samme nettstedet på Samuels datter,  Henriette Marie Christine Hoffmann født ca 1848 i Bølling?  Muligens ligger hennes dødsdato der?
På forhånd takk.

Fredrik Klouman

Gitte Johansen

Hej Frederik


Jeg kan desværre ikke se mere, end du kan i linket.


Jeg har kigget Kongens Lyngby igennem, men ikke fundet hende.

Har du ingen anelse om, hvor hun flytter hen?

Er hun fadder for nogle af sine søskendes børn?
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Fredrik Klouman

Hei Gitte,
Mange takk for forsøket!  Jeg vet dessverre intet om denne damen etter tellingen 1880 (da bodde hun i Lyngby med sine foreldre). Jeg vet ikke hvor hun senere ble boende, og ikke om hun kan ha vært fadder for noen søskenbarn.  Jeg tror nok det enkleste da er å la saken ligge og stoppe der.

Mvh
Fredrik Klouman