Kender nogen Dorthea Jensdatter.

Startet af anette hansen, 14 Apr 2013 - 18:07

Forrige emne - Næste emne

anette hansen

Jeg søger viden om Dorthea Jensdatters dødsdato. Hun er født i Suserup, Lynge sogn, den 12 oktober 1832. Hun var gift med Anders Hansen, der blev født den 21. februar 1832 i Vollerslev. De blev gift den 26. august 1864 i Kværkeby. Anders Hansen dør den 13. december 1907 på Ringsted Sygehus. Han bliver begravet i Vigersted den 22. december. Jeg kan ikke finde noget om Dorthea efter hans død. Hun er stadig i live, da han dør.

Jane Valkær

Hej Anette
Velkommen til forrummet.

Det er betydeligt nemmere at hjælpe dig, hvis du skriver navnet på amtet.
Og hvis du skriver opslagsnr. fra AO.

Så skal vi ikke bruge tid på at søge det, som du allerede har fundet.

Bare lidt hjælp.

Mvh
Jane

Bente Ougtvig Dyrstad

Hej og velkommen


det er altid rart at se hele familien


Sorø, Ringsted, Vigersted, Vigersted By og sogn, huus, Fattighuset, 6 F3, FT-1880, B0477
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:


Anders Hansen 47  Gift husfader, indsidder, arbeidsmand, faar fattighjælp  Volderslev, Kjøge
Dorthea Hansen født Jensen 47  Gift hans hustru, faar fattighjælp  Lynge, Sorø
Christiane Frederikke Andersen 11  Ugift deres børn, faar fattighjælp  her i sognet [Vigersted]
Karen Marie Andersen 5  Ugift deres børn, faar fattighjælp  do [Vigersted]
Jens Peter Andersen under 1 aar  Ugift dattersøn, i pleje, faar fattighjælp  do [Vigersted]
Ane Marie Jepsen født Hendriksen 77  Enke(mand) faar fattighjælp  Salløse, Roskilde
 
--------------------------------------------------------------------------------
kan du følge børnene?
Venlig Hilsen**Bente Ougtvig 

anette hansen

Hej
Tusind tak for hjælpen. Jeg fandt børnenes data; men desværre ikke Dorthea's. Tilsyneladende kaldes hun Dorthe Jensen nogle gange; men heller ikke hende har jeg kunnet finde en dødsdato på.
Venlig hilsen Anette