Hvilket slægtsprogram skal jeg bruge?

Startet af Torben Strand Løvenstein, 13 Apr 2013 - 13:01

Forrige emne - Næste emne

Torben Strand Løvenstein

Hej i Forum..
Jeg er forholdsvist nystartet i slægtsforskningen og her indtil nu brugt My Heritage, men jeg er ved at nå grænsen på 250 personer og synes, det lyder lidt pebret at udvide til flere personer (har måttet udelade flere forfædres søskende og deres efterkommere) -
Derfor ønskes råd om, hvilket program, jeg med fordel kan benytte - kombination af kvalitet og en rimelig pris  :D

Venlig hilsen
Torben Strand Løvenstein

Leif Sommerdal

Kig i alle de andre tråde, hvor folk har spurgt om det samme.
Men hvis du vil have det på nettet kan du få en helt gratis løsning ved at bruge webtrees og www.000webhost.com som udbyder
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Inger Huus

hej Torben
Du kan sagtens fortsætte med My Heritage uden at betale ,men du kan kun udgive 250 personer ,du kan heller ikke godkende smart match
jeg havde 700 personer inden jeg betalte
hvis du kun vil bruge til "eget brug"  er det jo ok 
men du finder mange slægtninge du kan samarbejde med ,det har jeg gjort 

god jagt
hilsen Inger Huus

Carsten R. Nielsen

8000 Aarhus C • Website: > www.slaegtsoglokalhistorie.dk

Christian Konstmann Autzen

250 personer som maksimum i et program (uden betaling) er det samme som intet program. Jeg er nu nået op på 15.000 personer.

Hvorvidt programmet så absolut skal ligge på nettet eller man foretrækker et program, som man har liggende på sin egen pc'er, skal jeg som sådan ikke hverken sige det ene eller det andet om; men jeg har mit på pc'eren, og det vil jeg ikke undvære.

Det sker jo, at jeg er steder, hvor jeg ikke har internetadgang - og så ville jeg jo være udelukket fra at være på mit program, hvis det var internet-baseret.

Jeg bruger Brothers Keeper, som jeg har købt licens til (vist nok en engangsafgift på 500 kr.) - og er godt tilfreds med det. Andre bruger andre programmer, og er tilfredse med det. Vær dog opmærksom på, at har man først et program anskaffet, så  vil det nok være for "livstid", for der kan være selv små ting, som kan være svære at få konverteret over i et andet nyt program.

Nogle peger på Legacy som programmet. - jeg har ikke prøvet det, men det kunne da være, at jeg ville have taget det, hvis jeg havde haft kendskab til det, før jeg købte licens til Brothers Keeper; men jeg ved det faktisk reelt ikke  :)

Hilsen - og held og lykke med din nye hobby

Christian


Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Anne Marie Holck

http://www.legacydansk.com og itv. det eneste med en dansksproget brugervejledning. Standardudgaven er gratis og er en fuldt funktionsdygtig version (ikke kun en demo...) Deluxe-udgaven koster 29.95 US$ Læs mere på hjemmesiden

Margit Madsen

Har FTM/v16- Dansk installeret på min Computer (Windows 7 Home Premium) Er også klar over, at denne version ikke kan danne PDF-filer.

Men har i den sidste tid haft indtil flere problemer med mine filer, hvor der er gemt forskellige versioner, hvor en del af mine sidst indtastede data ikke fandtes.
Havde så en sikkerhedskopi til genskabelse af de sidst indtastede data.

Har så i denne tråd læst om at bruge Dropbox, som jeg har downloaded i dag og overført data til. Efterfølgende kan jeg ikke finde mine data på min egen harddisk. Har jeg gjort noget forkert. ???

Håber meget på hjælp fra en venlig sjæl i dette forum.

På forhånd tak
Mvh Margit Madsen
Mvh.
Margit Madsen
figgenvej.8@gmail.com

Flemming Kristensen

Hej Margit

Bruger samme program.

Du skal lede efter en fil som hedder "data".FBK eller "data".FTW, hvor "data" udskiftes med det navn du oprettede dine data med. Du har muligvis lavet en GED fil for at overføre til det andet program.

Der er en vejledning til at lave PDF filer, hvis maskinen kører Win 7. Søg i forum.
Men kan bare bruge gem som TXT. Det giver også et fint resultat.

Med venlig hilsen
Flemming Kristensen
Forsker i: Børglum herred, Langeland, Ærø, Åbenrå (Ensted) og Århus, samt lidt derimellem og omkring

Jette Sørensen

Hej Torben.

Jeg bruger Legacy, der er jeg godt tilfreds med, men jeg har så også lagt det på nettet.

Og der syntes jeg at Kenneth Knudsens program er bedre, hvis man vil have en hjemmeside
http://geneablog.kilokilokilo.dk/slaegtstrae/getperson.php?personID=I10753&tree=slaegtstrae
Håber ikke at jeg gør noget forkert ved at henvise til Kenneths hjemmeside.

Så mit råd vil være at kikke på andres hjemmesider først, før du vælger.

Hilsen Jette

hilsen jette
4440 mørkøv
www.jettesaner.dk

Margit Madsen

Hej Flemming.

Tusind tak for din hjælp. Har fulgt dit råd og fået mine filer tilbage. MEN.. Hvad er en GED fil ?  Og hvad kan jeg gøre for at undgå at fremtidige indtastninger igen havner "på nettet" og ikke på min computer.?.

Ha' en rigtig god lørdag aften

Mvh Margit Madsen
Mvh.
Margit Madsen
figgenvej.8@gmail.com

Anne Marie Holck

Det er ikke pænt at overtage andres tråde!
Margits spørgsmål burde have været stillet i en ny tråd.

Margit Madsen

Til Anne Marie Holck.

Det beklager jeg da rigtig meget. Grunden til at jeg brugte denne tråd var jo at jeg kunne læse om, samt downloade "Dropbox, men var jo så ikke en "ørn" heri.

Heldigvis for mig var Flemming trods min fejl alligevel venlig at svare mig og give mig gode råd, hvilket jeg har takket for.
Mvh.
Margit Madsen
figgenvej.8@gmail.com

Torben Strand Løvenstein

Til alle..

Jeg takker for de mange svar.. Kigger mig omkring i de forskellige muligheder

Hilsen
Torben

Kenneth Knudsen

Citat fra: Jette Sørensen Dato 13 Apr 2013 - 18:23
Jeg bruger Legacy, der er jeg godt tilfreds med, men jeg har så også lagt det på nettet.

Og der syntes jeg at Kenneth Knudsens program er bedre, hvis man vil have en hjemmeside
http://geneablog.kilokilokilo.dk/slaegtstrae/getperson.php?personID=I10753&tree=slaegtstrae
Håber ikke at jeg gør noget forkert ved at henvise til Kenneths hjemmeside.

Jeg kan supplere med, at jeg også bruger Legacy som mit primære program. Masterfilen er gemt i Dropbox, så jeg både har en kopi på min computer og en sikkerhedskopi i Dropbox, hvis der skulle ske noget med computeren. De to kopier synkroniseres automatisk.

Legacy er imidlertid håbløs, hvis man gerne vil have sine data på nettet, så her bruger jeg TNG (http://lythgoes.net/genealogy/software.php), som koster omkring 200 kroner.

Jeg opdaterer hjemmesiden ved at eksportere en gedcom-fil fra Legacy og importere den i TNG.

vh Kenneth
Har aner i det meste af Himmerland og Vendsyssel. Desuden omkring Thisted-Mors og Skjern-Videbæk.