Hvor kommer Petra Georgia Nielsdatter fra

Startet af Anny Pedersen, 01 Apr 2013 - 11:15

Forrige emne - Næste emne

Anny Pedersen

Håber nogen kan hjælpe mig.

Det drejer sig om min tipoldemor fra Vigsnæs, Musse, Maribo  Ane Johanne Pedersdatters mor Petra Georgia Nielsdatter, hun var gift med Peder Rasmussen indsidder i Hillested.
Jeg har ikke meget på Petra, kun ved deres børns fødsler og muligvis hendes død i 1831 i Vigsnæs, opslag 157 1815-1845, der er hun nævnt som Petra Georgia Niels Kofodsdatter.

På forhånd tak
Anny

Peter Kristiansen

Med det usædvanlige navn, kan det næsten kun være hende i FT 1801:

Maribo, Musse, Herritslev, Herritzlev Bye, , 64, FT-1801, b9294
Johannes Jensen 45  Gift Huusbonde Bonde og Gaardbeboer 
Anne Dorthe Rasmusdatter 25  Gift Hans Kone [Johannes Jensen]   
Ann Margrethe Johansdatter 19  Ugift Hans Børn [Johannes Jensen og Anne Dorthe Rasmusdatter]   
Mads Johansen 16  Ugift Hans Børn [Johannes Jensen og Anne Dorthe Rasmusdatter]   
Hans Jørgen Johansen 11  Ugift Hans Børn [Johannes Jensen og Anne Dorthe Rasmusdatter]   
Zidsel Margrethe Johansdatter 1  Ugift Deres Datter [Johannes Jensen og Anne Dorthe Rasmusdatter]   
Peder Jensen 24  Ugift Tjenestefolk [Johannes Jensen og Anne Dorthe Rasmusdatter] National Soldat 
Maren Larsdatter 18  Ugift Tjenestefolk [Johannes Jensen og Anne Dorthe Rasmusdatter]   
Petra Georgia Nielsdatter 14  Ugift Tjenestefolk [Johannes Jensen og Anne Dorthe Rasmusdatter]   
Jens Pedersen Smed 79  Enkemand Huusbondens Fader [Johannes Jensen og Anne Dorthe Rasmusdatter]

Hun må være født omkring 1787 - men jeg kan ikke finde hende i FT 1787. Jeg har set i Herritslevs kirkebog - men den er meget dårligt scannet og med ringe orden, så der har jeg heller ikke haft heldet med mig.
M.v.h. Peter Kristiansen

Anny Pedersen

Hej Peter

Tusind tak for hjælpen. Jeg tror jeg har fundet lidt mere, men er ikke sikker. Hendes vielse med Peder Rasmussen Hillested 1806-1814 opslag 13 nederst på siden.

Mvh
Anny

Peter Kristiansen

Den kan jeg ikke umiddelbart finde...

Venstre eller højre side?
hvilket nummer fra oven eller fra neden - hvad starter indførelsen med?
M.v.h. Peter Kristiansen

Anny Pedersen

Hej Peter

Det jeg mener at have funde vedr. vielse, er Opslag 13 nederst 1. spalte

Peder Rasmussen ???? Pigen Petra Georgia Niels Datter i ???

Vidner Hans Pedersen Hans Mathiasen

Mvh
Anny

Eva Dall

Hej Anny

Det er en fortegnelse over indbyggerne i Vignæs ca. 1812, se opslag 2.

Overskrifterne på de 3 kolonner er:

Gaardmand                             Tjenestefolk                                  Indsiddere.

Hilsen
Eva

Eva Dall

Hej

Jeg vil tro det er hende der findes her:

Nykøbing F 1773-1815 opslag 95 nederst.

Hilsen
Eva

Anny Pedersen

Hej Eva

Tak for hjælpen, dejligt.

Petras vielse/trolovelse er i KB Maribo, Fuglse, Hillested 1806-1814 opslag 13 nederst 1. spalt i 1811
Jeg tror det er dem.

Mvh
Anny

Eva Dall

Hej Anny

Jeg kan desværre ikke læse noget af det der står i Hillerslev 1806-1814 opslag 13.

Det var lykkedes mig at overse at det var Hillerslev, så jeg kiggede i Vigsnæs 1806-1814 opslag 13. Er det ikke dem der står forneden med 6 børn?

Hilsen
Eva

Anny Pedersen

Hej Eva

Ved ikke om der er dem.

Mvh
Anny