LAView Application dødvande

Startet af Carsten Iversen, 23 Mar 2013 - 13:43

Forrige emne - Næste emne

Carsten Iversen

Hej. Jeg er kørt fast i arkivalieronline.dks "fancy" måde at vise deres arkiver frem på nu om dage. Jeg forstår simpelthen ikke, det tilsyneladende kræver en IT-uddannelse at kunne få adgang til nogle simple filer  ???

Jeg bruger Chrome (men har også prøvet med IE og Firefox med samme resultat), som selvfølgelig er fuldt opdateret. Java er også nyeste version. Jeg har associeret .aspx og .jnlp til at blive åbnet af jawaws. Jeg har prøvet at slå firewall både til og fra.

Men lige meget hvad bliver jeg ved at få det vindue, jeg har vedhæftet et dump af. Enten står der "Verifying application" eller "Downloading application" med eller uden en bar, der er kørt x % igennem. Jeg har prøvet at være tålmodig og lade vinduet stå i hele og halve timer i den tro, det var nødvendigt, men nænej. Der sker bare intet.

Hvis en venlig sjæl, der har haft (og løst) samme problem kan give en hjælpende hånd, vil jeg være taknemmelig. Jeg har læst i nogle af de andre tråde, men jeg ved ikke, om der er tale om samme udfordring.

[vedhæfting slettet af admin]

Carsten Iversen

Jeg har i øvrigt også prøvet at køre Leif Sommerdals script og vedhæfter her resultatet - der kommer dog ingen jnpl.txt-fil?

[vedhæfting slettet af admin]

Jesper Skov

Nu skriver du ikke, hvilket styresystem du har, men prøv

Java > Generel  > Temporary Internet Files > View ...

Slet alle LAViewer-applikationer.

Genstart og prøv igen.

Alternativt kan det være et antivirusprogram, der blokerer.



Med venlig hilsen

Jesper Skov

Leif Sommerdal

Jeg er desværre ude af stand til at yde support, da jeg er på ferie påsken over
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Carsten Iversen

#4
Citat fra: Jesper Skov Dato 23 Mar 2013 - 14:30
Nu skriver du ikke, hvilket styresystem du har, men prøv

Java > Generel  > Temporary Internet Files > View ...

Slet alle LAViewer-applikationer.

Genstart og prøv igen.

Alternativt kan det være et antivirusprogram, der blokerer.



Med venlig hilsen

Jesper Skov

Hej Jesper og tak for dit input. Jeg bruger Windows 7 Home Premium. Jeg har prøvet at slette som beskrevet og genstartet, men det ser ikke ud til, der er nogen forskel. Jeg lader dog lige "Starting application"-vinduet stå i baggrunden et stykke tid for at være sikker.

Jeg bruger AVG Antivirus. Det volder mig normalt ingen problemer, og jeg ville være ret ked af at deaktivere det  :) Jeg har prøvet at inkludere jawaws i en "Tillad"-liste (som i øvrigt er helt tom, da det ikke har været nødvendigt med andre programmer), men ingen forskel.

Hvordan virker det her egentlig for jer, der ikke oplever problemer? Får I også et "Starting application"-vindue op, som bare drøner igennem på nul-komma-fem, eller hur?

Carsten Iversen

Citat fra: Leif Sommerdal Dato 23 Mar 2013 - 16:34
Jeg er desværre ude af stand til at yde support, da jeg er på ferie påsken over

Hej Leif. Der er ingen hastværk. Jeg er først ved at genoptage min slægtsforskning efter en længere pause, så jeg kan sagtens vente  ;) Hvis jeg ikke skulle have fået løst mit problem, når du har overstået din forhåbentlig rare ferie, ville jeg være taknemmelig for enhver hjælp, du kan give.

Jesper Skov

Afinstallér JAVA.

Genstart.

Installér http://java.com/en/download/manual_v6.jsp

Hvis problemet stadig er der - må det skyldes din netværksforbindelse.

Hvis det virker - opdatér JAVA.


Med venlig hilsen

Jesper Skov

Ivan Bloch Sørensen

Carsten, det var nøjagtig samme "problemstilling" jeg havde. Leif har være koblet op på min PC'er via Teamviewer, og brugt nogen tid på at løse det. Hvad der konkret var løsningen, står lidt hen i det "uvisse", men i øjeblikket virker det.

Jeg har også AVG virusprogram installeret, så måske .......

Mvh Ivan

Jørgen Sørensen

Hej

AO, Java etc. kører fint sammen med AVG - og har gjort det i årevis...

Jørgen

Ivan Bloch Sørensen

Det har det også gjort hos mig - indtil fornylig. Så det var bare en mulighed i " mit kort over verdenen".

Carsten Iversen

Citat fra: Jesper Skov Dato 23 Mar 2013 - 17:49
Afinstallér JAVA.

Genstart.

Installér http://java.com/en/download/manual_v6.jsp

Hvis problemet stadig er der - må det skyldes din netværksforbindelse.

Hvis det virker - opdatér JAVA.


Med venlig hilsen

Jesper Skov

Okay, så dét virkede  :D Jeg fjernede Java7, genstartede og installerede Java6 som henvist. Herefter var problemet pist væk! Bagefter geninstallerede jeg så Java7 - og jeg kan stadig komme på Arkivalieronline. Herligt, herligt.

Jeg vidste ikke, om jeg burde fjerne Java6 før geninstalleringen af Java7, så jeg lod blot Java6 ligge - sker der mon noget ved det? Jeg tænker lidt at problemet med Arkivalieronline nok kommer igen, hvis jeg fjerner Java6.

Tusind tak for hjælpen Jesper. Det er altså rart, når tingene virker.

Georg Brandt Christensen

Hvis styresystemet er Windows 7 Home Premium er der almindeligvis installeret en 32-bit og en 64-bit Internet Explorer (IE).

Man kan se hvilken version man anvender i Hjælp/Om Internet Explorer. Hvis der står 64-bit efter versionsnummeret kører man med 64-bit versionen.
Hvis der ikke står noget efter versionsnummeret kører man med 32-bit version af IE.

P.T. opdaterer Java installationsproceduren IKKE begge versioner automatisk. Det betyder at man kan undgå problemer ved at:



Klikke på linket See all Java downloads på Java installationssiden.


Hente både 32-bit og 64-bit versionerne nede i en folder på PC'en.


Installer først den ene version ved at dobbeltklikke på det downloadede installationsprogram.


Vent til denne installation er færdig.


Installer den næste version på samme måde.

Træls omgang - men efter at jeg startede med at følge ovenstående procedure har jeg ikke haft problemer med at anvende Internet-sider der anvender Java - bortset fra Nem-login der IKKE fungerer hvis man anvender IE-64 bit versionen ::)
M.v.h. Georg Brandt Christensen

http://igbc.dk

Slægter: Brandt, Refslund, Lautrup, Kristensen, Christoffersen, Stampe, Tvede

Per Thorvald Nielsen

Hej Georg
Har nøjagtig de samme problemer som Carsten Iversen, har prøvet din fremgangs måde med at installere Java 6 både i 32 og 64 udgaven (har Windows 7) det virker nu kan jeg se arkivalerne men når jeg så installere Java 7 bliver det den der bliver bugt og så bliver problemet det samme, hvordan får man den til kun at bruge Java 6,er nødt til at ha 7éren til nemid. ???
MVH Per Nielsen 

Carsten Iversen

Hej Per. Jeg bruger Chrome og kan på nuværende tidspunkt sagtens bruge både Arkivalieronline og NemID i samme browser. Så jeg gætter på, du bruger en anden browser (fx Explorer)?

Jeg installerede kun Java6 i 32 bit-udgaven pga Chrome. Efter at have testet Arkivalieronline virkede fint, installerede jeg så Java7 "ovenpå" - og nu ser det altså ud til at være Java7, Arkivalieronline virker fint med - der står i hvert fald Java7 i pop-up vinduet, når jeg kører filerne på Arkivalieronline nu. Og jeg kan sagtens bruge netbank, eboks etc.

Jeg påregner at teste ved lejlighed hvad der sker, hvis jeg afinstallerer Java6, som stadig ligger på computeren. Men medmindre det volder dig andre problemer, kunne det måske være en mulighed for dig at prøve Chrome i stedet. Jeg synes selv, det generelt er en bedre browser end Explorer, men det er jo en smagssag  ;)

Georg Brandt Christensen

Hej Per
Jeg installerer ikke Java 6, kun 7'eren.
M.v.h. Georg Brandt Christensen

http://igbc.dk

Slægter: Brandt, Refslund, Lautrup, Kristensen, Christoffersen, Stampe, Tvede

Hans Chr. Baagøe

Hej

Hvis Java's "Temporary Internet files" er fyldt op, kan hentning/åbning også gå i stå.

Gå derfor ind i Java's kontrolpanel via PC'ens kontrolpanel. Vælg "Settings" under "Temporary Internet Files", vælg "Delete Files...".

Det kan være en god ide at sætte et flueben i "Installed Applications and Applets", hvis det ikke hjælper i første forsøg uden fluebenet. De nødvendige applikationer og appletter til NemID, banken og AO m.fl. vil blive hentet igen, når de relevante sider bliver besøgt.

Venlig hilsen
Hans Chr. Baagøe

Per Thorvald Nielsen

Hej
Hvordan får man Ao til at bruge java 6 som fortrunkne, ellers må jeg jo slette java 7 og så installere den når jeg skal i banken og så håbe AO snart får det lavet så man ikke behøver java til at åbne siderne.
MVH Per Nielsen

Georg Brandt Christensen

Hej Per
AO lever fint med Java 7.19 på min Windows 7 installation med Internet Explorer version 9.
AO er også ligeglad med om jeg anvender IE og Java 32- eller 64-bit versionerne.

Bemærk jeg slettede alle gamle Java versioner, via Windows kontrolpanelet, før jeg installerede Java 7.19 som beskrevet i mit tidligere debat indlæg.



M.v.h. Georg Brandt Christensen

http://igbc.dk

Slægter: Brandt, Refslund, Lautrup, Kristensen, Christoffersen, Stampe, Tvede

Leif Sommerdal

@Per

Kør scriptet her: https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,55376.msg293883.html#msg293883

Så skal jeg lave en fil, der kan aktivere Java6 for AO til dig.

Du kan evt sende filerne til min mail
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)