søger hjælp hvor man finder 5 år i min Farfars liv

Startet af Kurt Arne Empacher, 16 Mar 2013 - 08:10

Forrige emne - Næste emne

Kurt Arne Empacher

Det drejer sig om Frederik Valdemar Empacher der bliver født 10-8-1892 i ÅLSØ Randers amt
ved folketællingen i 1911 opslag 3 Bredstrupvej 1 i Grenå udlært rebslager.
Han bliver gift 26-12-1915 i Jerusalem kirke der er ikke kirkebøger der.
I folketællingen fra 1916 Rigensgade 20 3 sal opslag 254-255-256 står han som soldat og rebslagersvend hos Tovværksfabriken  Esbjerg .
Er der nogen der kan hjælpe mig med hvor jeg leder efter de manglende 5 år i hvad for nogle for nogle arkiver.
På forhånd tak
Kurt A Empacher
Hilsen
Kurt A Empacher


Bent Mortensen

Du finder han Kone født i Varde 27/7 1890 opslag 136
Venlig Hilsen
Bent Mortensen 7500


Inger Toudal


Lægdsrullerne, hvor han er blevet indskrevet det år, han fyldte 18 år. Ved folketællingen 1/2-1916 står han som soldat.

http://www.sa.dk/content/dk/mest_brugte_arkivalier/sadan_bruger_du_de_mest_brugte_arkivalier/lagdsruller_-_en_vejledning

Jerusalemskirken er en metodistkirke, kirkebøger findes på Rigsarkivet.

Venlig hilsen
Inger T.
Venlig hilsen
Inger Toudal

Kurt Arne Empacher

Tak til Bent og Inger Jeg vil kigge på det ,og Bent ,ved at min Farmor er født i Varde ,men vidste ikke hvornår hun kom til København,så nu har jeg mere at se efter,og det med soldat Skal du have tak for Inger
Mvh Kurt
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Hej Bent
Kiggede lige på min Farmors ankomst til København, gad vide om de kendte hinanden før 29-4-1915 for allerede i Feb 1916 bliver min Faster født sådan ca 10 måneder senere? det kan jo være at han var i Esbjerg på Tovværksfabriken ,de havde en filial i Grenå hvor min Farfar kom fra ,det vil jeg prøve at finde ud af men tak for hjælpen
Mvh Kurt
Hilsen
Kurt A Empacher