Peder Nielsen

Startet af Susan Fellows, 11 Okt 2010 - 10:47

Forrige emne - Næste emne

Susan Fellows

Er der nogen som kan hjælpe med at tyde dette.

Det er vielsen mellem Peder Nielsen og Thora Josephine Amalie Christensen d. 20 Okt 1869, Skt Nikolajs kirke, Vejle.
Jeg er meget intresseret i det omkring hans far - det passe ikke med det jeg har fundet omkring hans død (hans forældre er skrevet som Peder Nielsen og Caroline Henckel, med den samme hustru).
Hvad er datoen 22 juli 1847?

[vedhæfting slettet af admin]

Rita H. Matzon

Hej Peder!

Jeg er ikke klar over om du vil ha' tydet det hele - men datoen 22.Juli 1847 er vaccinations datoen.

Hele teksten lyder: Tobaksspinder Peder Nielsen, 23 Aar, hos Tobaksfabrikatør Henckel i Veile.
Vaccineret d. 22-Juli 1847 af Wederkink. Moderens samtykke meddelt under Dato, Odense d. 10.Oct. 1869.

Hilsen Rita H. Mz

Rita H. Matzon

 Undskyld  Hej Susan! :D

Jeg ved endnu ikke hvordan man retter i indlæget ???
Rita H.Mz

Susan Fellows

Tak Rita, det har været en stor hjælp. Det passer meget beder med det anden info jeg har at Henckel er ikke hans far!

Snoopysue

Susan Fellows

Når det står "Morten Christensen (Tjæreborg) i Veile", vil i tolke det som han bor i Vejle på dette tidspunktet, eller han er født i Vejle eller noget helt trejde?
Tjæreborg er vist en familie navn.

Snoopysue 




Susan Fellows

Jeg har et lille spørgsmål til!

Hvornår var man myndig omkring 1969?
Grund til jeg spørge er at Peder Nielsens mor har givet samtykke og han er 23år. Hans brud er kun 19, og der er ikke tilføjede noget omkring samtykke ved hende.

Tak
Susan

Rita H. Matzon

Hej igen-igen :D

Forklaringen om Morten Christensen (Tjæreborg) finder du her i folketællingen 1850 Næstved, Præstø amt

Morten Christensen Tjærborg 40  Gift  Vagtmester Tjærborg Ribe Amt
Ane Margrethe Jørgensen 34  Gift  Hans Kone Borritzskov Varte Amt
Christian Sophus 6  Ugift  Deres Børn Nestved
et udøbt pigebarn - fød den 28 januar 1850 1  Ugift  Deres Børn Nestved

Igen hilsen Rita H. Mz.