Hvorup, Kær, Aalborg - Konfirmerede (piger) omkring 1934???

Startet af Jens Madsen, 25 Feb 2013 - 14:54

Forrige emne - Næste emne

Jens Madsen

Hej.

Håber jeg har valgt den rigtige katagori...  ???

Jeg søger lidt hjælp til at finde de konfirmerede piger i Hvorup Sogn, Kær Herred, Aalborg Amt ca. 1934.

- Mit første forsøg var kirkebogen for Hvorup Sogn med konfirmerede fra 1903-34, men den slutter med 1933 for pigernes vedkommende...

- Mit andet forsøg (skyd i tågerne!?) var de konfirmerede i Nørresundby Sogn (nabosogn), hvor jeg faktisk var lidt heldig at finde nogle konfirmerede hvor der stod Hvorup Sogn over. Dog uden at finde personen...
Hverken året før eller efter findes der nogle konfirmerede fra Hvorup Sogn i Nørresundby's kirkebog.

Kan nogen hjælpe med at skubbe mig i den rigtige retning for at finde de konfirmerede piger??

Pigen/kvinden jeg søger er født 21/2-1920, men ved ikke hvor meget mere jeg må skrive, da jeg ikke er 100% sikker på om personen er nulevende...

Alt hjælp vil blive modtaget med glæde :-)

Med venlig hilsen

Jens

Med venlig hilsen

Jens Madsen
Medlem 8841
DIS-Danmark
DIS-Aalborg

John Nielsen

Hej Jens

Du kikker naturligvis i "Hvorup C142-048 1934-1939 K", hvis den altså var online.
Filerne er der heller ikke så du må på arkivet eller vente på AO.

Hilsen John Nielsen

Jens Madsen


Tak for svaret, John.

Så var der ikke noget jeg havde overset, så det må blive til en tur på arkivet  :)

Med venlig hilsen

Jens
Med venlig hilsen

Jens Madsen
Medlem 8841
DIS-Danmark
DIS-Aalborg

Finn Frederiksen

Hej,
prøv lige at tjekke Daisy. Jeg tror faktisk ikke, nyere kirkebøger fra Hvorup sogn er afleveret endnu.

Hilsen
Finn

Jens Madsen

Tak for tippet Finn, det vil jeg prøve om jeg kan - Er endnu ikke "blevet venner" med Daisy systemet...

Med venlig hilsen

Jens
Med venlig hilsen

Jens Madsen
Medlem 8841
DIS-Danmark
DIS-Aalborg

John Nielsen

Hej Jens

Kirkebøger har ikke en registratur hvis de ikke er afleverede.
Du kan se registraturen her: Hvorup
I Jylland er Daisy langt bagefter.

Hilsen John Nielsen

Hans Poulsen



Hej Jens

- Véd du, om pigen og hendes forældre overhovedet boede i Kær herred - eller Aalborg amt - i 1930erne?

- Har du fx fundet pigens søskende konfirmeret? I hvilket sogn.

- Det kan selv for en lokalkendt være vanskeligt at gennmemskue, hvornår en kirkelig handling fandt sted i Hvorup Kikre og hvornår i Nørresundby Kirke - og masser af gange har jeg måtte tjekke begge sogne for at finde svar.

- Hvis du fx tjekker

AO
Aalborg amt
Kær herred
Nørresundby sogn
1928-1937

vil du finde mange eksempler på konfirmationer i Nøresundby Kikre for unge mennesker, der boede i Nørre Uttrup, Bouet, Lindholm, Hvorupgaard etc.

Se fx opslag 40 nr. 25, hvor Herman fra Bouet i 1933 blev konfirmeret i Nørresundby Kirke  eller

Opslag 40 nr. 1, hvor Ernst fra Hvorupgaard i 1933 blev konfirmeret i Nørresundby Kirke eller

Opslag 40 nr. nr. 5, hvor Octavius fra den del af Hvrupgaard, der hørte under Sulsted sign, blev konfirmeret i Nsb. Kirke

Jeg tipper på, at adskillige af disse unge fra nabosognene gik på Nørresundby Realskole, og det var da nærliggende, at de gik til præst med resten af klassen og blev konfirmeret i Nørresundby Kirke.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag