Kan ikke komme på sa.dk?

Startet af Hanne Fisker, 21 Feb 2013 - 17:14

Forrige emne - Næste emne

Hanne Fisker

Hej

Er der nogen der ved hvad der er galt siden jeg ikke kan komme ind på sa.dk.
Skulle jo gerne se noget i KB, men internet Explore kommer med meddelsen at forbindelsen ikke kan oprettes eller som det skete en enkelt gang at siden åbnes efter lang tid, men overhovdet ikke ligner sa.dk hjemmeside?

Og jeg bruger generelt ikke en hjemmeside der pludselig ser underlig ud!

Mvh
Hanne Fisker

Judith Olsen

Hej Hanne

Det virker nu her hos mig. Forsøgte bare lige et tilfældigt sogn:

http://www.sa.dk/content/dk/ao-forside/find_kirkeboger#

Men det virker lidt "langsomt", synes jeg :-)
Venlig hilsen
Judith Olsen
Terslev, 4690 Haslev
judith@olsen.mail.dk

Hanne Fisker

Hej Judith

Tak for dit svar, prøvede dit link og så virkede det bare.

Underligt, jeg har ikke kunnet komme på det meste af eftermiddagen.

Mvh
Hanne

PS: hav en god aften

Margit Madsen

Hej Hanne.
Også jeg har de seneste dage haft problemer, men her i dag har både "SA.DK" samt "DIS-DANMARK" virket her på min PC. (Vi fik jo så også tidligere besked fra DIS, at de havde været udsat for et hacker-angreb.)

Jeg har også haft flere problemer med bl.a. JAVA, hvor jeg heller ikke kunne komme på min netbank. Fik så den besked, at jeg skulle undlade at bruge Mozilla Firefox. Opdaterede så via Internet Explorer til  JAVA 7.13. Fik så i går en ny melding om, at jeg nu skulle opdatere til JAVA 7.15. Hvilket er gjort. Har nogle her i dette Forum erfaring med, hvilken browser, der er bedst at anvende, da Google Chrome jo lige for nu ikke kan "bladre" i kirkebøgerne.
Eller kan man uden problemer have både Explorer samt Chrome ?

Håber det bedste for dig Hanne.

Mvh Margit Madsen
Mvh.
Margit Madsen
figgenvej.8@gmail.com

Hanne Fisker

Hej Margit

Jeg fik først problemet idag, men det virker som sagt nu!

Jeg bruger IE8 og XP, men tror nu ikke det har noget at sige, min Java bliver jævnligt opdateret, ligeså Adobe.

Men det kan måske være fordi der var for meget run på siden, kunne nemlig heller ikke logge ind her på siden i omkring en times tid og her tror jeg det var på grund af "trafikken".

Håber dit problem bliver løst!

mvh
Hanne

Lis B. Jensen

Efter en kontakt med AO har der været nogle småproblemer med bl.a. hastighed - men der arbejdes på sagen er svaret derfra.
Lis B. Jensen
* * * * * * * *
Ses i Legacy Forum: http://legacydansk.com og
https://vordingborglokalarkiv.dk/

Judith Olsen

Tak Lis - dejligt at høre, at man er klar over "udfordringen" :-)
Venlig hilsen
Judith Olsen
Terslev, 4690 Haslev
judith@olsen.mail.dk

Margit Madsen

Hej Judith. Rart at være "på" igen. Også dejligt at gense dit navn. Muligvis er det heller ikke her jeg skal sende de problemer, også jeg har m.h.t. til mine CP-problemer.
Men... som den kyndige person du er, kan du måske give mig et "hint" til det rette Forum.

Há en god aften
Hilsen fra Margit
Mvh.
Margit Madsen
figgenvej.8@gmail.com

Judith Olsen

Hej Margit

Ja, er det ikke bare fantastisk, at vi nu er på igen :-)

Jeg er desværre, hvad en tidligere kollega kaldte sig selv, nemlig: IT-mongol - så jeg kan ikke hjælpe dig.

Jeg kører selv på IE7 og XP og har - udover hastighedsudfordringen - p.t. ikke problemer.

Endnu er jeg ikke blevet bedt om at opdatere Java til 7-versionen på denne computer. Den kører stadig på 6-versionen. Måske er problemet der. Ja, jeg ved det ikke.

Måske/forhåbentlig kommer en IT-kyndig "forbi" dette indlæg med et svar, som du kan bruge til noget.
Venlig hilsen
Judith Olsen
Terslev, 4690 Haslev
judith@olsen.mail.dk

Hanne Fisker

Hej Lis

Tak for info så ved jeg da at det ikke er min maskine eller programmer den er gal med.

God aften til jer alle.

mvh
Hanne Fisker

Margit Madsen

Hej Judith. Tak for dit svar. Muligvis har du flere kontakter til hvem der kan hjælpe "os" i et svært univers.

Modtager gerne INFO.

Kærlig hilsen fra Margit
Mvh.
Margit Madsen
figgenvej.8@gmail.com

Judith Olsen

Kære Margit

Jeg har ingen kontakter, som jeg kan henvise til.

Bruger ikke Chrome eller Mozilla, kun IE7 - og har valgt ikke at opdatere til version 8 på denne computer.

Så altså, her virker IE7 og Java, version 6 upåklageligt.
Venlig hilsen
Judith Olsen
Terslev, 4690 Haslev
judith@olsen.mail.dk