hvornår man er flyttet fra en by til en anden mellem 1927 til 1940 ??

Startet af Lennart Bolø, 02 Feb 2013 - 12:51

Forrige emne - Næste emne

Lennart Bolø

hej.
er der nogen der ved hvorledes man kan finde ud af hvornår man flytter fra En by Odense til en anden by??
jeg ved at man har boet i Odense Næsbyhoved Broby i 1927 og man bor i Århus i 1937, men har man boet et andet sted i de mellemliggende år, er det folkeregistret man skal søge? eller hvor?
er der nogen der har en ide?
mvh.
Lennart

Leif Sommerdal

Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Lennart Bolø

Hej Leif
jeg har prøvet folketælling 1930, men der er ikke mange steder man kan se på ddd.dda.
mvh.
Lennart

Leif Sommerdal

Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Lennart Bolø

hej Igen
dem har tykket igennem og HC med familie findes i 1930 i Næsbyhoved Broby, så årene er blevet lidt formindsket nu hedder det 1930-1937
mvh.
Lennart

John Nielsen

#5
Hej Lennart

Det er det gamle folkeregistermateriale du skal have fat i.
Forudsætningen er at vedkommende skal være død, og at du kan identificere vedkommende.
Det hedder §42 og §49 oplysninger, men bliv ikke forbavset hvis kommunens folk ikke ved hvad du snakker om.
Jeg fik oplysninger fra Odense kommune i 2003, både CPR og Folkeregister for 52 Kr.
Hvis de har afleveret til arkiverne i mellemtiden, så er det i praksis uden for rækkevidde.
Hvis der flyttes meget må oplysningerne hentes i hver kommune.

Hilsen John Nielsen

PS Jeg ved at Århus har afleveret, så du kan ikke gå baglæns derfra.

Lennart Bolø


Grethe Østergaard Nielsen

Du må kunne finde noget i afgangs- og tilgangslister når der er tale om at flytte sogn. Hvordan man find.er ud af flytning fra by til by indenfor sognet ville jeg gerne vide noget om

Doris Elgaard

Hej Lennart

Jeg gik med held på kommunen for at finde ud af hvornår mine bedsteforældre kom til Randers i 1930erne, så det var måske en god ide at prøve der

Venlig hilsen
Doris
Venlig hilsen Doris
Ha en god dag