Hvor blev sådan nogen monstro gift :-)

Startet af Ole Kaare, 26 Okt 2012 - 18:17

Forrige emne - Næste emne

Ole Kaare

Min oldemors søster, Ane Else Christophersdatter, født 6. januar 1838 i Sdr. Ørslev, Idestrup Sogn på Falster blev den 22. juni 1871 gift i København med med Anders Hansen, født den 30. marts 1847 i Nørre Ørslev.

2 dage efter sejlede de til Amerika og bosatte sig i Utah jf. deres amerikanske efterkommere, som har udgivet en bog om familien.

Læs følgnde link:
http://www.blurb.com/books/355696/pages/5

De ved ikke hvor i København, de blev gift, men de var begge mormoner (De sidste dages hellige)konverteret fra den kristne kirke, men jeg kunne godt tænke mig om der fandtes dokumentation for vielsen - er der nogen, der har et råd for en søgning ?

mvh
Ole Kaare




Anne Mortensen

Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Lissa Pedersen


Ole Kaare

Tak for jeres hjælpende hånd, jeg begynder at søge jf. jeres oplysninger

mvh
Ole Kaare

Kim Melchior

Hej,

Der er den mulighed at de er blevet viet af en mormon missionaer. Hvis det er tilfaeldet saa ansaa de sig for at vaere gift. Naar de saa kom til Utah ville de blive beseglet for tid og evighed i hvad der idag vil svare til et mormon tempel.

Hvis dette er tilfaeldet, saa vil du naeppe finde vielsen i en dansk kilde. Der er maaske en mulighed for at den er naevnt for eksempel i en dagbog skrevet af en af dem der var tilstede ved vielsen, for eksempel missionaeren der foretog vielsen eller hvis en af aegtefaellerne selv har nedskrevet det.

Jeg har set flere eksempler paa at ovenstaaende skete.

mvh,

Kim Melchior (USA)

Lissa Pedersen

Hej,

Tak for forklaring Kim. Jeg sad lige og tænkte på, om det var sket, som du beskriver, og goglede også for at få et svar på, hvor et par, som var mormoner, mon kunne være blevet gift i København i året 1871. I Familysearchs københavnske borgerlige vielser findes parret ikke viet d. 22. juni 1871.

Hilsen Lissa