Johann Georg Hassenpflug - København 1760'erne

Startet af Henriette Brandt, 09 Okt 2010 - 18:01

Forrige emne - Næste emne

Henriette Brandt

Det er stadig ikke lykkedes mig at finde ud af, hvornår min hessiske ane, Johann Georg Hassenplug, kom til København. Han er i 1764 ved datteren Catharina Marias dåb i Garnisons kirke og flere af de øvrige børns dåb angivet som soldat ved Livgarden til Fods, og ved hans død i 1776, står der Oldenb. Reg. Leib. Comp.

Desværre har det ikke været muligt at finde en stambog, og jeg har heller ikke kunnet finde vielsen til hustruen, som kaldes Margaretha Schmidtin ved datterens dåb, og Margr Dorth. Schmidts ved den anden datter, Catharina Sophias dåb i Garnisons Kirke. To sønner efter efterfølgende døbt i den Tyske Reformerte kirke, og her står Johan Georg Hassenpflug øjensynligt angivet som reformert, mens hustruen er evangelisk.

En tredje datter, An. Elisab., skulle være født omkring 1762 (hun er angivet som 16 år gammel, da hun begraves i 1779 - Garnisons Kirke), men hende er det heller ikke lykkedes at finde.

Hvis nogen har tid til overst ved et besøg på arkivet i København, ville jeg være glad, hvis man ville kigge efter en vielse eller andet, der kunne lede mig på sporet. Jeg er også taknemmelig for alle forslag til løsning af mysteriet.

Hilsen
Henriette

Henriette Brandt

Jeg prøver lige at hente denne forespørgsel op ... Måske er der andre, som har denne Hassenpflug blandt deres aner. Navnet er set ændret til mange forskellige udgaver (Hasselpflug, Pflug, Pflueg, Plouch osv.) hos efterkommerne af to af min ane, Catharina Maria Hassenpflugs søskende.
Hilsen
Henriette

Henriette Brandt

Jeg prøver lige at hive denne op igen. Jeg kan se, at grenen er delt i Geni etc. adskillige gange, selvom jeg ikke selv har offentliggjort det nogen steder, da jeg stadig har mange åbne spørgsmål. Mine oplysninger er kun sendt til en enkelt person, som gav udtryk for, at vedkommende også forskede i denne gren. Jeg er derfor nysgerrig efter at vide, om nogle er stødt på supplerende oplysninger og/eller nye fund i deres forskning?