Anna Nikoline/Nielsine Barslund født Nielsen

Startet af Camilla Barslund Knudsen, 16 Okt 2012 - 16:00

Forrige emne - Næste emne

Camilla Barslund Knudsen

Jeg søger svar på hvad der står ved hende her Anna N... Barslund.
Har desværre ikke vedhæftet nogle af disse oplysninger med scanninger fra kirkebøgerne, da der er for mange men kan da beskrive dem lidt:

Så vidt jeg har fundet er det min morfars mors halvsøster, altså deres fælles mors barn uden for ægteskab.
Har fundet hendes fødsel i Udby sogn på Fyn som nummer 5 i år 1889 hvor hun er født Nielsen men skiftede navn til Barslund da hendes stedfar - mors mand da de giftede sig i Sdr. Bork (min morfars bedsteforældre) - tog navnet Barslund til sig.

Huu nævnes også i en folketælling fra Sdr. Bork i 1911 under matrikelnummeret 42a og med følgenummer til familien nr. 9

Hendes søn Thorvald (Madsen) Pedersen - ved ikke om der findes andre - er nummer 5 i kirkebogen fra år 1910 fra Sdr. Bork sogn. Dog har jeg ikke haft held med at finde hendes og Iver Madsens ægteskab.

Håber på hjælp og måske nogle efterkommere eller nogle der kender nogle efterkommere som kan hjælpe mig med at finde denne slægt frem til nu  :) - ellers send en besked hvis denne pige/familie er noget du/I kender til hvis oplysningerne ikke skal være offentlige  ;D

På forhånd tak.

Med venlig hilsen Camilla Barslund Knudsen.

Kathrine Tobiasen

Hej Camilla

I Sdr. Bork kirkebog 1910 er hendes navn Anna Nielsine Barslund. Jeg har ikke tjekket de andre steder, men mon ikke det er det samme?

Når du søger hjælp behøver du ikke at vedhæfte billedfiler. Du kan bare skrive præcis, hvor du har fundet oplysningen, hvis den er fra AO: Sogn og amt, gerne herred, år og opslag. Det gør det meget nemmere for hjælperne  :)

Med venlig hilsen
Kathrine Tobiasen
Moderator

Bliv medlem af Danske Slægtsforskere. Det koster kun 290 kr. pr. år.

Camilla Barslund Knudsen

Hej Kathrine !
Mange tak for svar, skulle bare have en bekræftelse på om det var det ene eller det andet mellem navn hun havde :)
Det skal jeg huske og har også prøvet at gøre det, fx sogn og årstal samt hvilket nummer de har i opslaget ved årstallet - og ja det er fra AO ;)
Med venlig hilsen Camilla Barslund Knudsen