hjælp til opslag i to skifter i Thisted ca. 1763

Startet af Tina de krak, 11 Okt 2012 - 20:24

Forrige emne - Næste emne

Tina de krak

Hej alle

Er der nogen herinde der vil være så søde at slå to skifter op for mig ??? der er langt fra Falster til København  :-\.
Jeg ved der har eksisteret et skifte efter Jens Jensen lundorphs kone Men under hvilket gods ved jeg ikke. Om der eksiterer et skifte efter Niels Andersen Broegaards kone ved jeg ikke også her ved jeg ikke godset.

Jeg ville blive glad for et helt skifte, men hvis bare jeg får eventuelle fødselsoplysninger/alder og deres arvinger ville det gøre mig rigtig glad.

Det drejer sig om skiftet efter Karen Andersdatter Lagaard født 11/1 1733 (ops. 74) i Thisted og død d. 1/7 1763 i Thisted,Kirkebog  1698- 1764  opslag 211
Hun var gift med Jens Jensen Lundorph med hvem hun får 4 børn men kun deres barn Jens jensen lundorph fra 1758 overlever
og
Skiftet efter Karen Marie Lagaard født født 27/11 1720 (ops. 43) og død 5/5 1775 (ops. 597)
Hun var gift med Niels Andersen Broegaard og havde dattereren Christence fra 1758.

Jeg efterspørger disse skifter da jeg håber de kan hjælpe mig med at skille de to piger. De har hver sin mor og Karen fra 1733 er lige linie og det har stor indflydelse hvilken linie jeg skal følge.

På forhånd tak Tina

Jesper Skov

Så tænk på, hvor langt der er fra Thisted til København.

Godt arkivalierne du søger er i Viborg og ikke København! Men selvfølgelig stadig langt fra Falster.


Det er højst usandsynligt, at der står noget som helst om fødselsoplysninger i et skifte!


fra ddd.dda.dk

Karen
Andersdatter Lagaard

(p:)25 Jul 1763
Thisted,
,
Thisted (city),
Thisted
437
/ 1757-1777 /
053213
Record kept by the bailiff
(S:)Jens Lundorph



Karen
Andersdatter Ladegaard


Thisted,
,
Thisted (city),
Thisted
697B
/ 1757-1777 /
053213
Record kept by the bailiff
(S:)Christen Niels/Andersen Broegaard (second Husband)


Dvs. Thisted Byfoged for begge to.


http://www.sa.dk/content/dk/daisy/arkivserie_detaljer?a=thisted+byfoged&b=&c=&d=1&e=2012&f=&g=&h=&ngid=521673&ngnid=521675&heid=3135003&henid=3135003&epid=&faid=&meid=&m2rid=&side=&sort=&dir=&gsc=&int=&ep=&es=&ed=



Med venlig hilsen

Jesper Skov

Tina de krak

Hej Alle
Spørger lige en sidste gang er der nogen der vil slå disse to skifter op for mig. Hvis bare jeg kunne få hovedtrækkene i skifterne ville jeg være lykkelig.
Har ringet til Viborg i dag og de vil ikke sende dem til rigsarkivet :-( , så for mig bliver det en dyr udskrivning hvis jeg skal derover.

på forhånd tak Tina

Inge-Lise Nielsen

#3
Hej Tina de Krak.

De to skifter, som du efterlyser og som Jesper Skov har fundet i Thisted byfogeds arkiv, kan du læse på hjemmesiden: www.wadschier.dk.
Kilden er: Thisted byfoged skifteprotokol 1759-1777 (B-33-169) folie 697B. Det elektroniske opslag er 324.

Det er skiftet efter Karen Andersdatter Ladegaard 1775 (Niels Brogaard).

Det andet skifte kan du sikkert finde selv i samme protokol.

Venlig hilsen
Inge-Lise Nielsen

Tina de krak

Hej Inge-Lise

1000 tak for henvisningen til Thisted skifter. Det er en kæmpestor hjælp især fordi disse to kun er toppen af isbjerget af skifter jeg skal kigge på så 1000 tak igen.

Tina