Niels Hjalmar Nielsen død som barn på Femø 1882-1890 hvornår

Startet af Gunnar Larsen, 26 Sep 2012 - 14:29

Forrige emne - Næste emne

Gunnar Larsen

Niels Hjalmar Nielsen er født den 25-11-1882 på Femø Fuglse herred Maribo amt
i folketællingen 1890 er han ikke i familien mere jeg kan ikke finde ham som død
Ligeledes er der født 2 drenge med navnet Marius Nielsen den første 19 jan 1884
død 18 maj 1884 står i kirkebogen Den anden Marius er født 19 sep 1885, ham kan jeg heller ikke finde som død. Forældrene er Jens Peter Nielsen og Karen Margrethe fra Nørreby
Håber på hjælp venligst Gunnar Larsen

Sussi Hansen

hej
har du søgt under konfirmerede drenge ?
jeg har fundet en Peder hjalmar Nielsen med de samme forældre i kb for Femø 1892-1914 ops 91 nr 5. han er født i 1887 d 8 juni. ved ikke om det kan hjælpe dig videre.
mvh
Sussi


Gunnar Larsen

Hej Sussi

Tak for dit svar, jeg kender godt Peter Hjalmar Lund`s fødsel og videre færden
Det er forældrenes første levende barn, han er døbt Peter Hjalmar Lund, så på det tidspunkt er Niels Hjalmar Nielsen død, men hvornår og hvor. Jeg har kigget i Fejø og Askø`s kirkebøger for hvis han skulle være havnet der

Sussi Hansen

bare okay
jeg vil se om jeg kan finde noget til dig.
har du tænkt i andre baner om at han måske ikke er dø men anbragt et sted fordi han ikke var normal
at forældrene måske har været i et andet sogn i en periode. At de har haft så små kår at han har været hos en af forældrenes familer. Det sidste har jeg oplevet med en af mine aner, så findes han ikke på folketællingslisten. Og min ane blev boende der til han var gammel nok til at komme ud at tjene. Ja der er mange muligheder.
m.v.h
Sussi

Gunnar Larsen

Det bliver nok svært at komme meget videre. Familien fik i alt 13 børn og de ni står på folketællingen
1906 Maribo Fuglse Femø opslag 10 matrikel nr 29a Peder Lund og hustru.
Kan degnen have glemt at indføre et dødsfald. Hvis Niels Hjalmar er anbragt et eller andet sted hvor finder jeg evt. noget om det.
Tak for hjælpen Susi, det er svært. Jeg søger videre og skal prøve på lokalarkivet om de ved noget.

Sussi Hansen

hej
ja er en hård nød jeg har goglet lidt

Notat: Født/døbt: Askø kirkebog 1856. Nr. 7.
Jens Peder Nielsen *Lund, (Se Anmærknings rubrikken). Født d: 13 Nov. 1856. Døbt d: 26 Decbr. 1856 i kirken. Forældrene: Gårdmand Niels Nielsen (Lund) og Hustru Judithe Mortensen, 34 Aar, af Lillø. Fadderne: Pigen Maren Lucie Hansen af Lillø, Pigerne
Maren Christoffersen og Hanne Nielsen af Askøe, Ungkarlene Peder Christiansen, Geert ? og Jens Johannsen, alle af Askø.
*Anmærkning rub. Vaccineret d. 27 August 1857 af Bang paa Feiø. Ifølge Navnebevis fra Feiø Birk af 23 Dec. 1905, tilladelse til at føre Familienavnet, Lund efter Nielsen, saa hans fulde Navn er: Jens Peder Nielsen Lund.

Konfirmeret: Askø kirkebog 1871. Nr. 2.
Jens Peder Nielsen Lund af Lilleø. Forældre: Gaardmand Niels Nielsen *Lund og Hustru Judithe Mortensen af Lilleø. Født d. 13 November 1856. *Ifølge Navnebevis af 23/12 1905 Tilladelse til Familienavnet Lund efter Nielsen.
*Tilføjet i kirkebogen.

Corpulerede: Fejø kirkebog 1881. Nr. 3.
Ungkarl og Gaardeier Jens Peder Nielsen født 13 November 1856/: 24 1/2 Aar, paa Lillø. Vaccineret 27 August 1857 af Bang. Karen Margrethe Christensen født 28 September 1859 paa Skalø/: 21 1/2 Aar. Og vaccineret 26 Mai 1860 af Bang. Forloverne: Ole
Christensen og Rasmus Nielsen. Viet i Kirken den 8de April. Tillysning 2de, 3de, og 4de Søndag i Fasten.

Nielsen, Niels Hjalmar (f. 25 NOV 1882, d. ?)
Notat: Femø kirkebog 1882. Nr. 10.
Født/Døbt: Niels Hjalmar Nielsen. Født 25 November 1882. Døbt i Kirken 11 Marts 1883. Forældre: Gaardmand Jens Peder Nielsen og Hustru Karen f. Christensen af Nørreby. Faddernes navn: Gaardbestyrer Morten Nielsen, af Lillø. Ungkarl Morten Kristensen,
af Fejø. Pigen Abelone Hansen, af Nørreby. Pigen Anna Kristensen af Fejø. Moderen 23 Aar.
Døbt: --ikke vist--

Men alt det kender du jo sikkert i for vejen.
Jeg vil ønske dig god jagt håber lokalarkivet kan hjælpe dig.

m.v.h
Sussi

Bjarne Due Pedersen

Med venlig hilsen
Bjarne Due Pedersen
Med Lolland som midtpunkt for slægten
Bosat 3310, http://bjarne-due.dk