Jens Anker Kristensen f. 25.02.1897 Ans, Grønbæk Sogn

Startet af Lisbeth Bay, 26 Sep 2012 - 13:39

Forrige emne - Næste emne

Lisbeth Bay

Jeg har ledt rigtigt meget efter Jens Anker og prøver nu om der er nogen herinde der skulle ske at have noget kendskab til ham???

Grønbæk 1892-1901 side 33 C257-13
Jens Anker Kristensen
F. 25.02.1897
Døbt 14.03.1897 i Grønbæk kirke
Pige Kristine Marie Helene Klausen af Ans 19 år gammel(f. 06.04.1878 i Grønbæk 1872-1880 opslag 86 på AO)
Udlagt barnefadder Anton Jørgen Kristensen  af Borup( født 13.09.1879 i Grønbæk 1872-1880 opslag 43 på AO)

Faddere:
Husejer Kr. Theodor Kristensens Hustru, Illerhede, Husejer Søren Ivar Jensens hustru, Illerhede
Husejer Karl Kristensen, Allingskovgaardsmark, Ungkarl Klaus Frederik Klausen, Ans
Husejer Kristen Nielsen, Ans

Forældrene var begge meget unge og har ikke ældre søskende som oplagte til at tage sig af barnet, han kommer ikke til familie på faderens side, da den er forsket igennem.

Morfaderen er enkemand og tager heller ikke barnet til sig.

Jeg har FT på faderen for 1901 og 1906 uden Jens Anker
Jeg har FT 1906 og 1921 på moderen uden Jens Anker, har endvidere fulgt hendes færden for evt. at finde en konfirmation på Jens Anker, men den finder jeg ikke i Hejnsvig, Svostrup, Elsborg, Grønbæk, Funder, Sahl, Thorsø, Aidt, Gjerning, Gullev, Skorup, Tvillum, Levring, Lemming, Hinge

Han er ikke fadder til nogen af sine halvsøskende på begge sider, ej heller deres børn på fædrene side.

Familien siger at han boede i Borre ved Vejerslev, men jeg finder ham ikke i kb gift, børn eller på kirkegårdsindex derude i nærheden.

Er der nogen der har en ide om hvor den mand dog blev af?
Eller forslag til hvad jeg kan gøre for at finde ham?
Mvh
Lisbeth Bay

Mette R Francke

Hei

En ide kan være å kontakte borgerservicekontoret.

Det er jo en mulighet for at han var i live i 1968 , da cpr.nr ble innført.

For å få opplysinger koster det litt under 60 kr.

Mette
Mette R Francke

Lisbeth Bay

Ja, det er rigtigt, jeg vidste faktisk godt at man kunne det, men havde slet ikke tænkt tanken, tak for det

Lisbeth Bay

Nu kan man jo le meget højt, eller græde over spildt tid, men jeg har stolet så meget på snakken i familien at jeg end ikke har overvejet at kigge efter om barnet døde og det gjorde det 3 måneder gammel, så gad godt vide hvem min far og onkel talte om??? De er desværre nu døde begge to så jeg kan ikke spørge.

Bare lige til skræk og advarsel for andre:-)
Lisbeth Bay