Slægten Wegener/Wegner fra Tyskland (Berlin)

Startet af Annegrete Tønners, 22 Sep 2012 - 12:48

Forrige emne - Næste emne

Annegrete Tønners


Hej!

Jeg er kørt fast i ovennævnte slægt og håber at kunne få nogle gode råd for at komme videre.

Jeg er strandet med Karl August Ernst Wegener/Wegner, som iflg. FT-1845 er født i Berlin i 1780.
Han er Überscherer/Tuchscherer, som vel på dansk er en tilskærer.

Han bliver gift med Margretha Dorthea Bauer i 1811 i København (Skt. Petri), får min. 8 børn i årene 1815-32 og dør i 1852 i København (Skt. Petri).

Hverken ved børnenes dåb, hans død elle vielsen med Margretha er der nyttige oplysninger om hans oprindelse.

Jeg har søgt i FamilySearch, men får kun bekræftet, at han er gift med Margretha og har fået de 8 børn med hende.
Jeg har også søgt i Politiregisteret, DDAs invandrebase og Skt. Petri Kirkens medlemsdatabase -men uden succes.

Hvad er mit næste skridt?

Hilsen
Annegrete


Eva Morfiadakis

http://wc.rootsweb.ancestry.com/cgi-bin/igm.cgi?op=GET&db=leidcker-voigt&id=I2620&style=TABLE

Det här fann jag genom att googla.

Vet tyvärr inte var man söker i Berlin vid den här tiden. Berlin består ju egentligen av en mängd småstäder som blev en del av Berlin 1920. Det finns ett Landesarchiv.

Eva M
Eva M


Christian Grøndberg

Citat fra: Annegrete Tønners Dato 22 Sep 2012 - 12:48
... får min. 8 børn i årene 1815-32 ...

Hej Annegrete,

Det lyder til, at du mangler Johann Ernst Wegner f. d. 14/3 1813 på Den Kgl. Fødselsstiftelse (bog 1803-1813, opslag 486).

Ligesom Ole vil jeg anbefale i første omgang at kontakte andre, der har ledt efter samme person. I dette tilfælde Hanne Bakke og Jens (fra Evas link). Jens' mailadresse står øverst.

Med venlig hilsen
Christian

Annegrete Tønners


Hej Eva, Ole og Christian!

Tak for jeres svar! Jeg vil søge de eksisterende data.

Christian, hvorfra har du informationen om, at Johann Ernst blev født på Den Kgl. Fødselsstiftelse?
Det fremgår ikke af Jens' data.

Hilsen
Annegrete

Christian Grøndberg

Citat fra: Annegrete Tønners Dato 23 Sep 2012 - 11:04
Christian, hvorfra har du informationen om, at Johann Ernst blev født på Den Kgl. Fødselsstiftelse?
Det fremgår ikke af Jens' data.

Det står her ( - der er faktisk en del Wegener og Wegner). Derefter gik jeg informationen efter i kirkebogen for Den Kgl. Fødselsstiftelse i København. Her står forældrenes navne tydeligt.

Med venlig hilsen
Christian

Annegrete Tønners


Christian, tak for linket, hvor teksten unægtelig er mere læselig.

Hilsen
Annegrete