Opslag på LAV (faderskabssag)

Startet af Rebekka Møller Hoppe, 26 Aug 2012 - 16:52

Forrige emne - Næste emne

Rebekka Møller Hoppe

Hejsa (:

Jeg søger hjælp til at finde ud af om der eksisterer en faderskabssag for Søren Peter Jensen (min oldefar).

Jeg talte med en af vejlederne på arkivet for et par måneder siden, som sagde at selvom der ikke er udlagt nogen barnefader i nogen af kirkebøgerne for hverken Guddom Sogn (Aalborg Amt) eller Lyngby Sogn (Aarhus Amt) kunne der alligevel godt ligge en faderskabssag. Det var meningen at jeg ville have set efter det for en uges tid siden da jeg sidst var i Viborg, men af forskellige grunde nåde jeg det desværre ikke.

Dette er hvad jeg ved omkring hans fødsel:

Født: 15. september 1891 (KB, 1868-1891, Gudom Sogn, Fleskum Herred, Aalborg Amt, opslag 89, 4 fra oven).

Ugift Sidsel Jensdatter i Lyngby (Lyngby-Borum Pastorat). Moderen opholdte sig på 10 mdr.dagen før nedkomsten i Gudom Sogn. Flyttet fra sognet d. 23. september 1891. Anmeldt fra Sogneraadet d. 23. september 1891.

Flyttet til Lyngby Sogn og indført 5 dage efter sin fødsel i denne KB (KB 1859-1891, Lyngby Sogn, Hasle Herred, Aarhus Amt, Opslag 21, 5 fra oven).

Timaanedersdagen før Nedkomsten opholdt hun sig i Gudum Sogn.
Indf. i Gudum Sogns Kirkebog. 23/9 H. Rasmussen


Ifølge noterne i kursiv som stammer fra de to kirkebøger opholdte moderen, Sidsel Jensen sig i Gudom Sogn 10 mdr. før nedkomsten af Søren Peter. Derfor formoder jeg at faren skal findes i samme område - altså Aalborg Amt. Jeg har fået at vide at faderskabssager for det meste blev afgjort i faderens amt.

mvh
Rebekka M. Hoppe.
Med venlig hilsen,
Rebekka M. Hoppe
------------
rebekkahoppe@yahoo.com

Rebekka Møller Hoppe

Hej igen.

Jeg har været uden bærbar den sidste måneds tid - og har derfor ikke været så aktiv herinde. Hvilket også har medført at jeg ikke er kommet meget videre mht. faderskabssagen.

Hjælp til at slå faderskabsagen op modtages med kyshånd! (:

mvh
Rebekka M. Hoppe.
Med venlig hilsen,
Rebekka M. Hoppe
------------
rebekkahoppe@yahoo.com