Efterlysning Niels Christensen (Gotsk) født ca. 1752

Startet af Elsebeth Vienberg, 06 Dec 2010 - 20:44

Forrige emne - Næste emne

Elsebeth Vienberg

 :) Hej på forum.

Jeg leder efter informationer om Jens Nielsens (Mailund) forældre, som iflg. FT 1801 Kiær By, Rødding sogn og herred Viborg Amt, skulle være Niels Christensen (Gotsk) som på tidspunktet er 49 år, gift, husbonde og gårdmand.

Jens Nielsen (senere Mailund) skulle være født i Haurdal By, Frederiks Sogn Lysgaard Herred Viborg Amt. Han er er slegfreds barn af Niels Christensen (Gotsk). Ifølge konfirmation i 1807 i Rødding Sogn Viborg Amt, hvor der står at han er søn af denne (Gotsk).

Jeg kan følge Jens Nielsen (Mailund) i FT år 1801, 1834, 1840, 1845, 1850, i Aalbæk By, Lihme Sogn Rødding Herred Viborg Amt. I FT 1880 er han at finde i Rødding by, Viborg Amt hvor han er 88 år enke, husfader og gårdejer. Han bor sammen med en af sine sønner Jens Jensen (Mailund) Købmand i Rødding.

Det er navnet Gotsk som jeg ikke kender, er aldrig stødt på det før. Det kan selvfølgelig været skrevet forkert i FT 1801, og skal være Godsk, men hvor stammer navnet fra ??

Hvis der er nogen der har oplysninger, er jeg meget interesseret i at høre om det.
Med venlig hilsen
Elsebeth Vienberg
DIS medlem 4523
DIS Sverige 16408