registerblade

Startet af Daniel Nielsen, 17 Jul 2012 - 18:19

Forrige emne - Næste emne

Daniel Nielsen

hejsa

Nu håber jeg lidt at jeg laver dette emne det rigtige sted.

Min lillesøster fortalt mig at der var noget der hed registerblade som man kan komme til at se igennem, når man slægtsforsker, men jeg kan ikke finde noget konkret, og jeg er efterhånden så langt tilbage at de fleste kirkebøger ikke kan være med mere.

Så nu håber jeg lidt at i kan hjælpe med de der registerblade.

Mvh

Daniel Nielsen.

Inge Hedal

Hej
Hvis det er Politiets Registerblade, du tænker på, så hjælper de dig ikke, når du kommer langt tilbage i tiden, eller søger personer uden for København.
Her er linket til registerbladene:
http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&view=politsearch&Itemid=29&lang=da

Citat fra forsiden:
Dette website indeholder en digital version af Københavns politis registerblade, som blev ført fra 1890-1923. Registerbladene er den første centrale personregistrering af hele befolkningen i København, og er en forløber for Folkeregistret. Der findes i alt omkring 1,4 millioner registerblade.

Mvh. Inge

Daniel Nielsen

hmm ok tak, men skal tilbage årende 1750-1598.

og jeg har svært ved at finde kirkebøger tilbage til den tid.

men tak for hjælpen.

mvh

Daniel

Egon Hansen

Det kaldes ikke registerblade, men barnets navn kan velvære ligegyldigt! bare det virker!
Skads herreds tingbøger 1636 ( og et par andre) er "oversat og udgivet og kan lånet på biblioteket, flere andre må du selv tyde.  Riberhus  lens jordebog 1568 og 1593 findes på Viborg landsarkiv, og på film på RA. Mange fæsteprotokoller er bevaret fra 1719, i godsarkiver på landsarkiverne, og på film, Skifteprotokoller ligeledes ( og en del registre kan du se på hjemmesider på nettet)
Frisk mod ANTONIUS !
Mvh Egon