Opslag på lokalarkiv Viborg (LAV)

Startet af Jan Henrik Tiede, 16 Jul 2012 - 09:19

Forrige emne - Næste emne

Jan Henrik Tiede

Jeg vil prøve ad denne vej, om der findes et medlem af foreningen som kan lave opslag på Lokalarkiv Viborg for mig.

Jeg søger oplysninger vedr. en evt. faderskabssag der omhandler min morfar som vi ikke kender identitet på:

Jeg har følgende informationer om min mor:

Navn:
Eva Johanne Marie Petersen
Opslag på www.arkivalieronline.dk er Kirkebog 1920 -1924. Varde, Vester Horne, Ribe, opslag 129.

Fødsel:
30. jun. 1921, Varde, Danmark  

Døbt:
24. jul. 1921, Sct. Jacobi Kirke, Varde  

Jf. kirkebogen er Eva Johanne Marie Petersen født Smedegade 2, Varde. Under anmærkninger er anført følgende:
- 10 månedsdagen før på Viufgård ved Kolding. Noteret i Viuf-sogns kirkebog 22-7-1923.

Køn:
Kvinde

Død:
26. apr. 2011, Villestofte Plejecenter  

Min mor mente at vide at hendes far skulle hedde Johan Pedersen, men dette er noget usikkert.

På forhånd tak

Jan Henrik Tiede
henrik@tiede.co.uk

Vivi Winther

Hej Jan, jeg tog lige og kiggede i Viuf sogn der er moderen kun 24 år  ;)

1920-1945 Viuf, Brusk, Vejle opslag 41

ikke meget hjælp desværre men lidt sjovt man ikke skriver korrekt da både fødselsdato og sted er oplyst i Kirkebogen i Varde.

Mvh

Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Jan Henrik Tiede

Hej. Det ser man flere gange. Præster eller kordegne var ikke så nøjagtige med stavemåder, alder m.v. Ledte i flere år efter en Kjelder, som der stod i en kirkebog og fandt ud af at hun i stedet hed Kieler.

Jeg har selvfølgelig været inde på siden fra Viuf og bemærket fejlen, det kan dog have noget at gøre med fødsels- og dåbstidspunktet og min mormors fødselsdag i august.

Tak for indsatsen

Henrik