Hjælp til en dåb i Undløse ved holbæk i 1814

Startet af Jesper Dyring, 06 Jul 2012 - 00:11

Forrige emne - Næste emne

Jesper Dyring

Hej alle ,jeg har en dåb/fødsel af en Maren i undløse ved holbæk 1814-1830 opslag  68 nr 2 det er en Maren, men der står en hel del mere og en masse under fadere, jeg kunne godt tænke mig at høre hvad i for ud af det . Mvh Jesper Dyring

Jens Viliam Froulund Villumsen

Hej Jesper.

Jeg læser:

1814, 26de Decbr

Maren

Døbt i Kirken
1ste Januari 1815

Ungkarl Lars Olsen,
Grenadeer ved Danske Liv-
regiment, af Borup i Søs-
trup Sogn. og Pigen Maren
Andersdatter af Vaadhuset
under Østrup, som af bemeldte
Soldat var besvangret, og
som hun i Vidners Paahør
udlagde til Barnefader

Huusmand Niels Jensen? af Ondløse
Ungkarl Frantz Jensen af Østrup
Ungkarl Anders Nielsen ibidem
Huusmand Anders Hansen ibid:
Pigen Ane Andersdatter, som
holdt Barnet over Daaben, tje-
ner Gaardmand Christian Ander-
sen af Østrup

p: 449
mvh. Jens
jens.villumsen@mail.tele.dk

Jesper Dyring

Hej Jens Tak for Hjælpen, et lille spørgsmål, kan der stå Karen istedet for Maren som moderen. Mvh Jesper Dyring

Jesper Dyring

Hej Jens. Som du kan se er jeg ved at prøve at få sammenhæng imellem Maren Larsdatter fra gentofte og  Maren Larsdatter fra Undløse, jeg prøver om det kan være den samme person, fordi i nogle senere FT står der meget tydligt at hun kommer fra undløse ved holbæk.Mvh Jesper Dyring

Jens Viliam Froulund Villumsen

Hej Jesper.

Du har ganske ret.
Moderen hedder Karen.
mvh. Jens
jens.villumsen@mail.tele.dk

Jesper Dyring

Hej Jens Tak for dit svar, i den anden tråd den fra gentofte er Maren Larsdatter stedbarn til en Jens Nielsen og søger man på DDD 1834 efter en Jens Nielsen finder man en tømmermand der hedder Jens Nielsen og hans kone Karen Andersdatter det kunne jo godt være mor og stedfar?Mvh Jesper Dyring

Jesper Dyring

Hej Jens Her er lige en tilbagemelding, jeg har prøvet at sammekæde de Maren og Karen fra Undløse og dem fra gentofte med hinanden, det viser sig at dem fra gentofte er flyttet til fredriksberg, og via en folketælling fra 1850 står der at både Jens Nielsen og Karen Andersdatter Kommer fra ..........UNDLØSE   perfekt så tak for hjælpen Mvh Jesper Dyring