Nis Andresen ravn, født 21.11.1851 i Gram Vester Linnet

Startet af Jytte Ravn-Jensen, 30 Jun 2012 - 06:58

Forrige emne - Næste emne

Jytte Ravn-Jensen

Jeg ønsker at finde ud af, hvor han voksede op henne. Kan ikke finde hans konfirmation. Kan ikke finde ham på ft. Kan ikke finde hans død. Hans bror var Anders Hansen Ravn f. 23.6.1849 s.st. som Nis. Ingen af dem kan jeg finde udover deres dåb. Forældre: Andreas Nissen Ravn f. 20.9.1825 Gram Vester Linnet og Christiane Friderica Charlotte Lund f. 23.3.1818 Haderslev, Gl. Haderslev.

Bjarne Palm

HeJ Jytte.

Hvis du går ind på Google.dk og skriver "Nis Andresen Ravn", og klikker på nr.2 hjemmeside, så er der en del om ham.

   Mvh.   Bjarne.

Jytte Ravn-Jensen

Desværre bliver jeg ikke klogere af det. vh. Jytte

8)

Bjarne Palm

Hej Jytte.

Du må undskylde, men jeg havde misforstået din efterlysning.
Held og lykke med din søgen.

Mvh.   Bjarne.

Inger Buchard

Dvs. du har søgt hans konfirmation omkring Løgumkloster og i sognene omkring Gram - han kan jo være kommet ud at tjene i nærheden og være blevet konfirmeret dér?

Inger
Redaktør på DIS-Wiki

Jytte Ravn-Jensen

Ja jeg har efterhånden forsøgt alt. Jeg har dog lige været i Sønderjylland og på arkivet. Her fandt jeg i lægdsrullen for 1871, at hans bopæl var i Stenderup på dette tidspunkt og at han arbejdede i Geldstoft i Højrup sogn, Tønder Amt ved indførselen. Han var efterfølgende nok med i krigen Tyskland/Frankrig - det vil jeg nu undersøge nærmere.

Jytte

Jytte Ravn-Jensen

Jeg har efterfølgende fundet konfirmationen 29. marts 1868 Tønder Amt, Højrup sogn. Geldstoft.
Jytte

Kirsten Tatt


Jytte Ravn-Jensen

Hej Kirsten
Ja det har jeg også fundet ud af, for Anders Hansen Ravn er bror til Nis Andresen Ravn. Jeg har også fundet ud af, at de har en søster Caroline, gift Wig og død i 1916 i Øster Linnet.
Tak for henvisningen til Wadschier.
v.h. Jytte

Jytte Ravn-Jensen

Jeg bringer lige dette emne frem igen, da jeg endnu ikke har fundet min oldefars dødsdata.


Jytte

Gitte Johansen

#10
Hej Jytte


Slettet.
Det var den forkerte Nis. Lidt for ung.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Hans Chr. Baagøe

Hej

Du har Nis Andresen Ravn i 1871 Stenderup, men har du ikke noget om hvor og hvornår han var sammen med din oldemor og hvad hun hed? Hvornår fik de børn sammen? Står han som afdød ved børnenes konfirmation? Det er mange spørgsmål, men de kan være med til at lave en mere målrettet søgning for dem, der vil hjælpe dig.

På grund af den forholdsvis korte afstand til grænsen til Danmark fra Gelstoft, kan han godt have "meldt sig frivilligt" til krigen mod Frankrig, da der blev mobiliseret. Forstået på en anden måde, han fik ikke lov til at komme hjem for at fortælle familien, at han var blevet indkaldt med øjeblikkelig virkning, for at han ikke skulle smutte over grænsen den følgende nat.

Venlig hilsen
Hans Chr. Baagøe

Jytte Ravn-Jensen

Min oldemor hed Louise Paulsen, f. 15. marts 1852 i Hamborg, men døbt i Abild 12. april 1852. Hendes forældre var danskere. Hun fik min farfar Nis Andersen Ravn 29. juli 1873 i Løgumkloster. I 1874 blev hun gift med Christen Lausten Andersen (disse to oprettede et testamente, hvor min farfar ikke er nævnt). Jeg ved intet om min oldefar og oldemor, men min farfar fortalte mange historier om krigen i Sønderjylland til mig, da jeg var barn. Derfor er jeg sikker på, at min oldefar døde i en krig, ligesom jeg fik fortalt at min oldefars bror faldt ned fra et loft som barn og døde. Jeg har fundet at hans bror døde som 9-årig i Gram kirke, Vester Linnet. Jeg fik også fortalt, at min tipoldefar fik en medalje under krigen - den har jeg også fundet. Min farfar kaldte sig altid Nis Andresen Ravn el. Nis Andreas Ravn og blev kasseret til soldat i Tyskland og kom til Danmark i 1901.

vh Jytte