Adgang for gæster til Webtrees

Startet af Simon Rix Holländer Jensen, 16 Jun 2012 - 00:12

Forrige emne - Næste emne

Simon Rix Holländer Jensen

Hej!

Jeg har lige oprettet en hjemmeside, hvor jeg har valgt at bruge Webtrees til at lave mit træ med. Indtil videre virker det meget godt, dog har jeg lige et enkelt spørgsmål...
siden befinder sig på adressen http://www.simonhollander.dk/webtrees.
- Er det muligt at ændre denne adresse? :)

Som i sikkert har bemærket er det umuligt for ikke-medlemmer at se træet. Hvordan kan dette ændres?

På forhånd tak!

Ole Henrik Madsen

Hej Simon
Til de først spørgsmål er svaret ja, hvis du vil have mere vejledning må du fortælle hvor du vil have til og ligge og hvad den skal hedde.


Til dit andet spørgsmål er der to muligheder :
1. du tager en person som er ældre end 120 år eller død og gør vedkommende til standartperson, dette gøres ved og logge ind som adm.  vælge "Min Side" -> "Administration" -> "Slægtsforskning fra [navnet på den gedcom fil du vil ændre" her er punkt nr. 3 du skal have fat i .

2. en anden mulighed er du går ind og ændre privatlivsindstillingerne det gøres under det faneblad som hedder "Privatliv" under samme menu som jeg har henvist til ovenfor, her kan du vælge at sætte "Antaget maksimal levetid for en person" til et noget laverer tal eller du kan hvis vil være sikker på at alle kommer med vælge "vis til gæster" for menupunktet "Navne på private personer" og sørge for at "Vis private relationer" står til ja

Håber det hjælper
Venlig Hilsen
Ole H Madsen
www.vends-herred.dk et site om slægts og lokalhistorie
www.vends-herred.dk/gedcommine  aner og nogle af deres efterkommere vidst i phpgedview
www.vends-herred.dk/webtrees mine  aner og nogle af deres efterkommere vidst i webtrees
Ole H Madsen
Melfar.dk - Mine egne aner og en del af deres efterkommerer.

Simon Rix Holländer Jensen

Tak for det! Der kom en hel del frem :)

Og det ser også ud til at virke for alle andre nu :)

Jeg er godt til freds. Dog skal der vidst rodes lidt mere med detaljerne, men indtil videre er det brugbart for andre end kun mig og det må vel være godt nok - for nu! :)

Jeg tror ikke jeg vil ændre navnet på stien alligevel, da det fungerer nu og der er ingen grund til at rode med noget som virker ;) Jeg bukker og nejer!

Flemming Kristensen

Hej Simon

Det ser fint ud, men et par justeringer som du skriver vil gøre godt.

Havde forventet lidt mere om Rix familien. Der er kun een. Jeg har omkring 20-25 personer omkring Øster Brønderslev og Seridslev. Som jeg håbede, at kunne sammenligne med dine data. Men det er måske noget der kommer.

f.eks
Peder Sørensen Rix f 18 okt 1711 søn af
Søren Andersen f 1677 d 21 feb 1759 v 08 mar 1711
Elsie Pedersdatter f 1678 d feb 1768 4 børn

Flere børn som ikke bærer navnet Rix haves også

Med venlig hilsen
Flemming Kristensen

Forsker i Børglum, Nørre Langeland, Åbenrå, Ærø, syd fyn, Århus og hvad der ligger imellem.
Forsker i: Børglum herred, Langeland, Ærø, Åbenrå (Ensted) og Århus, samt lidt derimellem og omkring

Simon Rix Holländer Jensen

Åh, jeg har mange flere Rix'er, men de er bare i en bog :) Og der går liiige noget mere tid før de bliver tilføjet ;)

Men er det Rix'er fra Øster Brønderslev, så er de i familie med mig. Hvis du sender mig nogen flere navne kan jeg tjekke det op for dig? Jeg har tjekket dem du skrev her og jeg har:

Søren Andersen Rix f. 1677 i Øster Brønderslev, d. 1759 i Øster Brønderslev, b. 1 marts 1759.
Usia(Elsie) Pedersdatter f. 1678, d. 1768, b. 14 søndag efter trinitatis 1768 i Øster Brønderslev.

De fik af børn:
Peder Sørensen 1711-1712
Ingeborg Sørensdatter 1712-1742
Anders Sørensen Rix(min forfader) 1715-1771
Birgitte Sørensdatter 1717-?

Er du selv i familie med nogen Rix'er eller er det bare interesse? :)
Jeg kan dog fortælle dig at der er 3-4 Rix-familier i Danmark og de har - så vidt jeg ved - intet at gøre med de store Rix-slægter i England. I hvert fald har min ikke.

Flemming Kristensen

Hej Simon

Har sendt en privat mail om Rixérne. Håber der er noget du ikke har.

Jeg har samlet ca. 20.000 personer alene fra Børglum. Derfor har jeg Rixér iblandt. Det er dog ikke direkte aner.

Det er altid godt med et navn som ikke er Andersen, Jensen, Pedersen eller lign. På den måde er det nemmere at fastholde de personer, man er igang med.

Med Venlig hilsen
Flemming Kristensen
Forsker i: Børglum herred, Langeland, Ærø, Åbenrå (Ensted) og Århus, samt lidt derimellem og omkring

Flemming Kristensen

Til alle

Har lagt det i Sandkassen hvis der er andre som ønsker at se det.

http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,38270.0.html

Med venlig hilsen
Flemming Kristensen
Forsker i: Børglum herred, Langeland, Ærø, Åbenrå (Ensted) og Århus, samt lidt derimellem og omkring

Simon Rix Holländer Jensen

Ja, det gør det meget nemt :) F.eks. mit Holländer. Det har samtlige fra stammen heddet siden år 16xx ;)

Jeg tjekker lige op på det sendte senere og giver svar i "sandkassen" og pr. mail.