Diemer - Sønder Løgum

Startet af PB, 05 Jun 2012 - 23:05

Forrige emne - Næste emne

PB

Hej,

Der er tre udfordringer som jeg håber nogen kan hjælpe mig videre med:

Er der nogen som kan være behjælpelige med at bekræfte om
1) Jørgen Diemer (født 22 maj 1884 Lille Emmerske) bosatte sig i Sønder Løgum (viet 20 april 1908 i Sønder Løgum) til Ingeborg Marie Winter ?

2) Fik de nogle børn ?

3) Jørgen Diemer (10. september 1916 – 25. september 2002) var en dansk modstandsmand og politiker. Var han søn af ovenstående par (Jørgen Diemer og Ingeborg Marie Winter) ?


På forhånd tak for hjælpen.

Pia

Hans Poulsen



"Startet af PB"

Øverst oppe i det blå felt med begyndelsesordet VIGTIGT kan du læse følgende sætninger af moderator:

Underskriv dig med dit navn. De fleste her i Forum har det bedst med at vide, hvem det er de hjælper. Anonymitet er ikke velset

"Startet af PB" og med et PIA til slut er tæt på anonymitet.

Venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Henrik Brandt

Modstandsmanden Jørgen Diemer er født i Fåborg ifølge http://froeslev.natmus.dk/Person.aspx?1172

Se ArkivalierOnline, Fåborg, Sallinge, Svendborg, 1909-1917, opslag 76: Axel Thorvald Diemer og Ellen Magdalene Varming får et drengebarn, som må være identisk med Jørgen Diemer.

PB

Til Henrik,

Mange tak for hjælpen og links til Frøslevlejren og Arkivalieronline.

Mvh Pia

kjeld Jensen

Axel Thorvald Diemer er i 1906 kommunelærer i nykøbing mors og får en søn som hedder harald, og som er farfar til min svigersøn Mads diemer.Kjeld jensen, brejning strand