Cyril Mundeling

Startet af Bjarne Thorndal Feddersen, 24 Maj 2012 - 15:17

Forrige emne - Næste emne

Bjarne Thorndal Feddersen

Hej Jeg har set at her tidliger har været emne ang. Mundeling familien. Jeg har/havde i min familie, en moster som var gift med Cyril Andreas Mundeling i 30'erne. Jeg kan ikke finde noget omkring, at de har været gift. Det er en overlevering fra et familie medl. Jeg har billeder af de 2 stående i min bedstefars have i 1937, og andre billeder af brøderne Egil og Freddy. Vil meget gerne høre om der var nogen i dette forum, som har oplysninger om dette ægteskab. Så vidt jeg ved havde de ingen børn, og jeg har ikke selv nogen errindring om dette, da jeg ikke var født på dette tidspunkt. Cyril er den samme smed, som i 1937 redede en arbejder på B&W, da han styrtede ned fra et skibs stillaset.
på forhånd tak Bjarne Feddersen

Vibeke Poulsen

Hej Bjarne.
Nu skriver du ikke din mosters navn. Men kunne det være dette par?
Fundet i AO borgerlig ægetskabsbog København 1933. opslag 199.
Andreas Barnow Cyril Ernhardt og Henrika Dothea Gotharda Petrea Antonia Melchior.
Gift i 1933.
Jeg håber det er de rigtige.
Venlig hilsen Vibeke

Bjarne Thorndal Feddersen

Hej Ja det må du undskylde at ,jeg glemte min mosters navn men det er ikke dem du har fundet desvære min moster hed Nielsine Elisabeth Thorndal Andersen og er f. d. 4/7-1916 i Landerslev, Jærgerspris, Fredensborg. Hun har boet på Bispebjerg i alt den tid jeg kan huske tilbage dvs. fra 1948 hvor jeg også har billeder fra. Jeg har været i kirkebøgerne over Bispebjerg og har set i de borgelige bøger omkring 1937 de 1. 600

Lene Dige

Hej Bjarne.
Anders Enevig har skrevet en bog om danske gøgler- og cirkusslægter, hvor der er udførlige anetavler for hver familie, bl.a. Mundeling-slægten.
Denne slægt slog sig ned i 1880'erne i Sømosen ved Dronninglund. De boede i små hytter om vinteren og drog hver sommer ud i landet for at tjene penge.
I Arkivet i Dronninglund har vi både billeder og andet materiale vedrørende Mundeling, Hertzberg, Müller m.m.
Venlig hilsen
Lene Dige
Venlig hilsen
Lene Dige

Bjarne Thorndal Feddersen

Hej Vibeke Jeg har været inde i den bog fra ao opslag 199 for at se om det skulle være den samme Cyril han er f. i 1910 19 jan. men jeg kan ikke finde dem i opslag 199 selv om jeg har været samtlige bøger igennem fra 1933, kunne det tænkes at det ikke er 199 eller er det ikke i Ægteskabsbøøger(dublikat)
Hilsen Bjarne

Bjarne Thorndal Feddersen

Hej Lene tak for oplysningen vil se om det eer en bog jeg kan låne.
Hilsen Bjarne

K. Thidemann

Familien Mundeling ejede i næsten 25 år det tidligere posthus overfor Svenstrup kro
(Øster Svensrup sogn, Hjørring amt)
Flere familiebilleder fra disse år er i bogen

Fra bogen "Lerup-Tranum Øster Svenstrup"
af Ketty Johansson
mvh K.Thidemann 9000

Anette Eriksen

#7
Hej Bjarne,

Det nummer, som Vibeke henviser til, er i registret over borgelige ægteskaber i 1933 (opslag 199). Selve brylluppet finder du i Ægteskabsbog (duplikat) 1933 1933 3001-3600 - opslag 293 (side 3290)

Mange hilsner
Anette Eriksen

Vibeke Poulsen

Hej Bjarne. Håber du har fundet siden i ægteskabsbogen. Den Cyril jeg har fundet er også født 19. jan 1910. Men brudens navn stemmer ikke overens med dine oplysninger. Jeg er spændt på at høre om det er den rigtige.
Med venlig hilsen Vibeke

Bjarne Thorndal Feddersen

Hej Vibeke  :( tak for hjælpen, men nej desvære ikke, men jeg har fundet min moster i 1940, hvor hun er blevet skilt på beviling d. 12/1-1940 og er blevet gift igen d.17/2-1940, med Martin Bjælkerup Pedersen, i ægteskabsbøger1940, 522 opslag 525, stå hun som Elisabeth Nielsine Mundeling Thorndal f. Andersen. Jeg har tæsket alle bøger igennem fra 1933 til 1940 og jeg har ikke kunne finde det tidspunkt,(registreringer) hvor blev gift med Mundeling. Jeg ville tro at det er omkring 1934 til 6 - 37 da hun er født i 1916, såå mon ikke hun har været 18 - 20 eller derover.
Hilsen Bjarne

Bjarne Thorndal Feddersen

Jeg takker alle for den hjælp jeg har fået og jeg er da også kommet lidt videre, men jeg har stadig ikke fundet ægteskabet mellem Andreas Barnov Cyril Erhardt Mundeling og Elisabeth Nielsine Thorndal Andersen. Cyril blev gift 1. gang i 25 feb. 1933 med en Henrika Milchior. Elisabeth blev skilt og gift i 1940 hvor hun står indskrevet med efternavnet Mundeling.. der imellem har jeg støvet alle register fra 1933 til 1940 i alfabetet A. M. og T, uden jeg har fundet nogen ægteskab mellem Mundeling og Elisabeth. Jeg har foto som er dateret til sommeren 1936, hvor Cyril og Elisabeth er sammen. Jeg efterlyser nogen som har nære aner til Cyril Mundeling, som evt. har oplysninger jeg kan bruge. På forhånd tak Bjarne

Johnny Hansen

Henrikka Dorthea Gotharda Petrea Antonia Melchior blev senere gift med Alf Pedersen, med hvem hun har Susanne Birgitte Pedersen g. Haahr og LiseLotte Pedersen (f. 5 Okt. 1958)

Begge piger er på Facebook og kan måske kontaktes for flere oplysninger.

Venlig hilsen
Johnny

Lise Østerberg Bahr

Hej Bjarne.

Jeg er interesseret i dette link af mere end een grund.

Da jeg kender nogle af anerne (nulevende Bjælkerkup Pedersen slægt) kan du give mig din e-mail adresse. Så kan jeg evt. spørge disse, om de er interesseret i slægtforskning og det dette medfører - og eller kender til omtalte personer i linket her.

Med venlig hilsen
Lise østerberg Bahr

Lise Østerberg Bahr

#13
Hej igen.

Der var vist et gammelt emne i det gamle forum i sept. 2011- DIS FORUM om Mundeling og Hertzberg cirkus slægter......hvorefter jeg kom til at tænke på Emil Bahr, verdens stærkeste mand - han løftede heste og trak biler samt en hel karusel med damer siddende i - han bosatte sig til sidst Tyskland. Mener han kaldte sig BARUCH og dét er der en slægt der hed på Nørrebrogade omkring nr. 1, hvor en guldsmed Østerberg var bosat. ("så hudt jeg visker"  ;)).

jeg fik dog ikke svar på mit indlæg der.

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Bjarne Thorndal Feddersen

Hej Lise jeg har sendt dig min mail adr. jeg takker for at du vil gå ind i hjælpen og håber det kan føre til en opklaring af den vielse VH Bjarne

Bjarne Thorndal Feddersen

Hej alle  HJÆLP  :'(!! Jeg kan simpelthen ikke forstå, at det kan være SÅ svært at finde ægtaskabet mellem Cyrill Mundeling og Elisabeth Nielsine Thorndal Andersen.. Jeg har været inde og låne et par bøger om gøgler og cirkus slægterne. og det er jeg ikke blevet klogere på, jeg har støvet register igennem fra 1932 til 1940 med Andersen, Thorndal, Mundeling og Pedersen. Jeg har været i kirkebøger i Overdråby og på Bispebjerg. Jeg bliver bekræftiget i, at der har været et ægteskab mellem dem og at de er blevet skilt i 1940, men ikke hvornår og hvor ægteskabet er indgået. Er der andre steder. Har Gentofte og Frederiksbjerg nogen ægteskabs register eller skal jeg støve hver enkelte side igennem ?? håber at der her i forumet er nogen med en stor viden, som kan hjælpe mig.
Hilsen Bjarne  :)


Bjarne Thorndal Feddersen

Hej Thidemann  ja som jeg skriver har jeg været HELE registeret (Borgerlige ægteskabsbøger).
igennem fra 1932 til 1940 under Andersen, Thorndal, Mundeling, og Pedersen og jeg har fundet at Cyrill er blevet gift d. 25 sep i 1933  (Handelsmand: Andreas Barnov Cyril Erhardt Mundeling f. 19/1-1910 københavn ugift. og Husassistent: Henrika Dothea Gotharda Petra Antonina Melchiar) og har fundet at Elisabeth blev skilt på beviling fra Cyrill og gift igen med (Chauffør: Ungkarl Martin Bjælkerup Pedersen f.25/8-1917 Sct Johannes Sogn København.
Elisabeth Nielsine Thorndal Mundeling f. Andersen d. 4/6-1916 Gerlev Sogn Frederiksborg amt. Skilt V. Bev. d.12/1-1940.
Københavns Rådhus magistratens 1. afd.
fælles bopæl, På Blegdammen 17.) men jeg kan som jeg skriver ikke finde hvornår eller hvor de er blevet gift.såå ja jeg mener jeg har været der hvor mulighederne er til stede.. det jeg efterlyser er om der evt. er andre registreringer som jeg evt. kan gå til. Det sidste link du har lagt ind kan desværre ikke bruges da det kunz er til 1896 og det er mellem 1933 og 1940 de er blevet gift  :-\
Mv.hilsen Bjarne

Lise Østerberg Bahr

Hej Bjarne.

Jeg har desværre ikke endnu kunne få fat i min forbindelse til den nævnte slægt - jeg forsøger bare igen.

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Bjarne Thorndal Feddersen

Hej Lise
det er ok jeg venter er pensionist  ;D så jeg har go tid

Hilsen Bjarne