Hjælp til at finde tvillingedåb inden/omkring 1900 - Anna og Mary, Langeland

Startet af Pernelle Kruse Schøndorff, 22 Maj 2012 - 16:45

Forrige emne - Næste emne

Pernelle Kruse Schøndorff

Søger hjælp til at finde min oldemor's (og hendes tvillingesøsters) fødsel/dåb og færden.

De får navnene Anna og Mary.

Min moster mener de er fra Langeland og bærer efternavnet Hansen.

Mary bliver senere gift med Edvard Berner og får bl.a min mormor Ruth Kristine Berner (født i 1925)

Er der nogen der ligger inde med viden omkring fødselsdato/fødested for Anna og Mary - og gerne også deres liv og færden.

Solskinshilsner fra pernelle

Stina Kirkegaard Hansen

Err der ikke nogen informationer at hente ved Ruths dåb?
Venlig hilsen
Stina

Pernelle Kruse Schøndorff

Jeg har netop fundet Mary i magleby 24/2-1901 (magleby, Langeland Sønder, Svendborg - 1892-1907 opslag 110 nr 1)
Men kan ikke finde hende i folketællingerne....hendes far var Hans Emil Hansen, skomager og moderen Juliane Margrethe Jensen

Pernelle Kruse Schøndorff

Jeg kan endvidere se, at hendes tvillingesøster Anna bærer Ruth ved dåben.
Jeg kendte intet til Anna, så jeg er meget nysgerrig, hvis nogen kender nogen, der kender nogen....

Pernelle Kruse Schøndorff

Kære Stina
Jeg har ruths dåbsattest, men den er meget sparsom på oplysninger. Faderens navn har endda været forkert noteret og senere rettet, så det har man vist ikke gået så meget op i.
Mvh pernelle

Gitte Johansen

Hej Pernelle

FT1906, Magleby, opslag 67, nr. 17, Mary og familie.

FT1901 er i din anden tråd.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Nu ved jeg ikke, hvor meget du mangler, men Juliane Margrethe er født i Svendborg, Lindelse, 1859-1879, opslag 149.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Karen Graabæk Møller

Hej Pernelle

Lige til orientering - når der bliver spurgt om oplysninger fra din mormors dåb, tænker vi ikke på dåbsattesten. Den er nemlig tit mangelfuld. Til gengæld er der ofte masser af oplysninger i kirkebogen, hvor dåben er skrevet ind. I de nyere (efter 1892) står der tit hvor forældrene er født eller hvor de er viede. Og under vielserne står der (stadig efter 1892) en masse oplysninger om de viede - fødselsdato, sogn, konfirmation, forældres navne.

Så prøv at find din mormors fødsel i kirkebøgerne på AO og se hvad du finder.

Hilsen
Karen G. Møller

Pernelle Kruse Schøndorff

Kære Gitte
Tusind tak for hjælpen
Har fundet dem i 1901 og 1906.
1911 FT driller mig lidt, men jeg prøver at kigge på kaj's forslag (på den anden tråd)

Pernelle Kruse Schøndorff

Kære Karen
Tak for input - alle gode råd er kærkomne, da det at finde sine rødder er et større arbejde end først antaget.

Har du nogle gode råd ift hvis folk tager navneforandring?

Jeg søger min farmor Ulla ingeborg villi brolund Andersen f. 18/9-1921. Døbt 19/7-1953 i grøndalskirken. Hun blev borgerligt gift med min farfar Svend Aage kristensen 19/9-1945 i København

Hun foretager 3 navneændringer:
9/6-1953:Ulla willie bawnager
14/10-1959: willie joy romslyn
1967: willie joy bawnager-warderling

Gitte Johansen

Anna + mand og barn kan du finde i FT1925, Svendborg, Skrøbelev, opslag 79, øverst.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Karen Graabæk Møller


Pernelle Kruse Schøndorff

Kære Karen
Jep, født i studiestræde 47, København, vor frue sogn d.18/9-1921
Navngivet 30/9-1921
Mor:ingeborg alfa brolund
Stedfar:Valdemar Georg Andersen

Døbt 19/7-1953 i grøndalskirken

Min farfar og Ulla fik min far, Otto Kristensen, 14/7-1946 - min far mener hun havde en søn fra tidligere. Min farfar og Ulla går fra hinanden (ved ikk om de nogensinde blev skilt eller??), da min far var ganske lille......og så ved jeg ikke mere om hendes liv og færden, andet end jeg kan læse mig til de talrige navneskift......

Vil meget gerne have hjælp.....

Mvh pernelle

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Pernelle Kruse Schøndorff

Tak Gitte
Kan se jeg har trukket på din hjælp og til flere gange - jeg er utrolig glad for du vil bruge din tid på at hjælpe mig.
Mvh pernelle

Pernelle Kruse Schøndorff

Kan det passe, at man kun kan søge på gadenavne på ao FT i København?
Eller er der noget jeg har overset?

Elin Madsen

Hej Pernelle

Da din farmor lever i 1967, kan man håbe, at hun stadig lever i 1968 og således har fået tildelt et CPR-nr. Du kan kontakte folkeregistret eller borgerservice og formedelst 52 kr få oplyst adressen på din farmor. Du skal medbringe navn, fødselsdato og fødested.

venlig hilsen
Elin

Pernelle Kruse Schøndorff

Kære Elin
Som ny i gamet bliver jeg lige nød til at spørge om noget teknisk ift navneændringer. Bliver navneændringer (også efter 1968 og indførelsen af cpr.nr) ved med at blive indskrevet i kirkebog med kongelig bemyndigelse eller risikerer jeg at hun måske kan have fået foretaget flere navneændringer og jeg derfor ikke har det korrekte navn på hende, da hun er som sunket i jorden?
Mvh pernelle

Elin Madsen

Hej

Jeg foretog lige et tilfældigt opslag i én af Grøndal sogn nyere kirkebøger og kunne konstatere, at navneændringer så sent som 1973 og 1975 er noteret i kirkebogen ved dåben.

Så mit forslag er stadig, at du kontakter Folkeregistret eller Borgerservice.

venlig hilsen
Elin

Pernelle Kruse Schøndorff

Kære elin
Endnu engang tak - vil lige prøve at undersøge om man kan gøre det online, da jeg ikke lige har en borgerservice i nærheden
Mvh pernelle

Pernelle Kruse Schøndorff

Søger endnu engang en hjælpende hånd ift at finde Mary Hansen (og Edvard Christian berner)
Jeg kan ikke finde hende i 1911-folketællingen og ej heller i 1930-folketællingen?