Carl Höppner drev gæstgiveri i Haderslev,Nørregade 22A. SLÆGT Feddersen/Chemnitz

Startet af Lise Østerberg Bahr, 16 Maj 2012 - 14:08

Forrige emne - Næste emne

Lise Østerberg Bahr

Hej.

Hvem kender historien omkring Carl Höppners gæstgiveri i Nørregade 11 A, Haderslev, senere Höppners Hotel, POSTGÅRDEN, opført for rådmand HANS RUDOLPH FEDDERSEN, gift med Marina CHEMNITZ .... se www.adelby.com en stor Marina CHEMNITZ SLÆGT - som vores slægt Bahr m.v. slynger sig ind i..... samt i div. andre store SØNDERJYLLANDSSLÆGTER.....

AD LUNDING OG LEMBKE OGSÅ  - Lidt pudsigt er shakespear oversættere LEMBKE OG ØSTERBERG) .... mon det er her jeg skal finde mine Østerberg aner bagud alligevel ??)

Se mit link til WULFF-linket.... eller et par stykker, hvor jeg citerer et par afsnit.. omkring HVOR STOR betydning POSTGÅRDEN i Haderslev, der lå mellem destinationen HAMBURG og KØBENHAVN , og derfor den store betydning, HADERSLEV POSTGÅRD derfor havde.

HER kom borgerforeningen HARMONIEN  nemlig til at opstå, og min ane CARSTEN SAMUEL BAHR, fra Flensburg, var en af foregangsmændene til denne BORGERFORENING - der dog blev splittet mener jeg - se bogen HARMONIEN 1799 - 1849 - 1949 - ca. 300 sider.


Træk af danskhedens historie i HADERSLEV GENNEM 150 ÅR - SAMLET I ANLEDNING AF HUNDREDÅRSDAGEN FOR HARMONIENS GENOPRETTELSE - 13. OKTOBER 1949. UDGIVET AF SELSKABET HARMONIEN -  HADERSLEV.

med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr :)

Inger G. Rasmussen

Hej.
Prøv Stadsarkivet i Haderslev, som er et rigtig godt arkiv.
Hilsen
Inger

Lise Østerberg Bahr


Hej..

Det ses , at Sächische Maschinenfabrik med grundlæggeren   Richert H A R T M A N N  har bl.a. bygget  DSB Lokomotiv nr. 388 blev bygget på Chemnitz/Sächsische Maschinenfabrik og Chemnitz slægten at gøre - og eller digte - H. C. Andersen og eller Shakespeare ?? -

svar:

Rejser/ Kunst / Kultur / / (Uddannelser) Universiteter/  Industri .....( fremstillede også Textil- (TEXTIMA)  og værktøjsmaskiner)

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr