Efterlysn. af Edvard Søren Heinrich Svendsens (f. 1910 i Kbh) børn Ulla og Erik

Startet af Vagn Holme, 07 Maj 2012 - 14:16

Forrige emne - Næste emne

Vagn Holme

Kan nogen hjælpe mig med at finde min morbrors datter Ulla født omkring 1942 og søn Erik født ca. 1944?

Min morbror Edvard Søren Heinrich Svendsen er født 5/7/1910 i København og døde 10/4/2002, hvor han boede på Plejecentret Lærkebo, Bystævneparken 31, 2700 Brønshøj. I perioden ca. 1951 til ca. 1963 var han belysningsmester hos Saga Studio, og måske før da i ASA film A/S. Han har formodentlig været ansat i DR's TV-afdeling fra begyndelsen af 60'erne og er nok gået på pension derfra omkring 1977.

På det lokale rådhus kan de ikke finde børnene i folkeregisteret, og selv om de kunne, ville de ikke oplyse noget, fordi jeg hverken har børnenes fødselsdag eller adresse.
Plejecenter Lærkebo har heller ikke noteret noget om børnene, selv om et af dem formodentlig er nærmeste pårørende. Plejecenterets arkiver går simpelthen ikke 10 år tilbage.
Politiet har adgang til et udvidet register (CPR2), men de kunne heller ikke finde børnene ud fra faderen. De pågældende felter i registeret er simpelthen blanke, efter sigende fordi børnene er født længe før CPR numrene blev indført.
DR må - ifølge DR's interne regler - ikke give nogen form for oplysninger hverken om ansatte, tidligere ansatte eller afdøde.
Kirkebøger hjælper ikke, da jeg ikke ved, hvor børnene er født.

På forhånd tak for hjælpen.
Venlig hilsen
Vagn Holme, Birkerød
vagn.holme@email.dk

Egon Sørensen

Hej!

En metode jeg har brugt, hvis jeg kunne finde et gravsted, er at spørge graveren eller kirkegårdskontoret

hvem der ejer gravstedet, med lidt gefüll kan det ofte lykkes, så er det jo kun at kontakte vedkommende.


Mvh.

Egon Sørensen

Mette R Francke

Hei

Kanskje du ved hjelp av Edvard sin dødsannonse kan finne noen opplysninger .

Mette
Mette R Francke