Hvem hvad hvor?

Startet af Alexander Rasmussen, 24 Nov 2010 - 11:42

Forrige emne - Næste emne

Alexander Rasmussen

Politikens Forlag har siden 1934 udgivet bogen "Hvem Hvad Hvor".

Bogen samler op på årets begivenheder i Danmark og resten af verden, dels i kalenderform, dels i større artikler. Hvem Hvad Hvor rummer desuden en række statistiske oplysninger.

Jeg ved min far er noteret i den i 1980.

Er der nogle der ved om den er tilgængelig online?
Jeg har søgt uden held.


mvh
Alexander

Leif Sommerdal

Det tror jeg ikke du skal regne med.

Mvh
Leif Nielsen
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Hans Poulsen



Hej Alexander

Prøv at ringe til læsesalen på Frederiksberg Hovedbibliotek.

Dér mener jeg at have set en lang stribe Hvem, Hvad, Hvor på en af hylderne.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Alexander Rasmussen

Hej Hans.
Ja det er en mulighed. Bor heller ikke så langt der fra. Havde bare håbet at det var noget man kunne gøre digital:)

Leif.
Man har ve altid lov at håbe!?
Mange finder stor tilfredsstillelse i finde historier om deres aner, der kan være med til at definere hvilken type mennesker de er/var. Dette kunne disse bøger jo hjælpe med. Derfor kunne det godt være der var nogle der havde taget et initiativ til at digitalisere dem!!



Alexander

Leif Sommerdal

Du kan helt klart have ret i at det ville være godt, hvis de var digitaliseret.
Jeg havde søgt rundt - og havde ikke fundet dem digitalt, derfor min måske lidt pessimistiske udmelding.

Politiken er ellers god til at lægge tingene online, så vide jeg husker kan man se alle deres gamle avisudgaver tilbage til 1/10 1884

Mvh
Leif
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Mikkel Eide Eriksen

Hej Alexander

Mine forældre har vist hele rækken stående, jeg er overbevist om at de osse har 1980. Skriv til mig hvad din far hedder (gerne på privat mail: mikkel punktum eriksen snabela gmail punktum com) så vil jeg undersøge.

mvh
Mikkel
Interesse: alt Gilleleje plus Lindberg/Humble (SE/DK) Svane (Mors) Behringer (Alsace/DK/NO) Bortvig/Fleischer (Lolland)

Hjælper gerne med Sverige: https://forum.slaegt.dk/index.php/topic,153986

Alexander Rasmussen

Hej Leif
Det var også min tanke:)

Hej Mikkel.
Tak for det tilbud. Der er en mail på vej!



Alexander