efterlysning: carl frederik güntzel + nicoline petrine vallerbek forældre/søsk.

Startet af kirsten güntzel, 17 Apr 2012 - 19:52

Forrige emne - Næste emne

kirsten güntzel

hej
ovennævnte efterlyses.
carl frederik er ugift skræder 1850(DDD.DDA), født i københavn omkring 1807, såvidt jeg kan regne ud.

bliver far til christiane hansine charlotte güntzel den 13. marts 1851 (trinitatis, københavn)

moderen til christiane er nicoline petrine vallerbek.

hvornår er forældrende født, hvor henne, hvor er de gift og kom der flere børn i ægteskabet. har de evt. selv søskende.

venligst og tak for hjælpen på forhånd
kirsten güntzel

Inger Buchard

Hans findes i andre FT end 1850:

KBH 1840
Carl Frederich Gyntzel 30  Gift  Skræddersvend 
Ane Kirstine Jensen 29  Gift  Hans kone 
Frederick Theodor Gyntzel 6  Ugift  deres Børn 
Wilhelm Theobald Gyntzel 5  Ugift  deres Børn

Kbh 1845:
Carl Frederik Gintzel 37  Ugift  Skrædersvend Kjøbenhavn

så Ane kirstine må være død inden 1845.

Inger
Redaktør på DIS-Wiki

Mette R Francke

Hei

Dette er da vel Carl Frederik i ft 1850
Navn: Carl Frederik Güntzel   Køn: M   Alder: 43   Civilstand: UgiftErhverv: skrædersvend   Fødested: Kjøbenhavn
Kilde: FT-1850   Amt: København   Herred: København (Staden)   Sogn: Snarens Kvarter   Stednavn: Snarens kvarter
Matr.nr/adresse: Badstuestræde 117, ?? sal   Husstands-/familienr: 688   Indtastningsnr: C1183   Løbenr.: 3429

http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?1,322103,322131

Mette
Mette R Francke

kirsten güntzel

hej

Tak for jeres anstrengelser.

jeg har taget for givet, at det er Carl Frederik Güntzel - ud fra den folketælling i 1850 - ud fra dåbsattestens ordlyd.

Hvis det skal være CFG fra de andre folketællinger tror jeg der ville stå noget med enke/enkemand, hvis hustruen var død.

Det lyder omvendt "spændende" hvis han CFG er blevet enkemand og han så må finde en husbestyrerinde til de 2 små purke, så jo så i givet fald bliver brødre til Christiane.

Jeg har set lidt på København Trinitatis vedr. evt. giftemål - ud fra at det her her Christiane bliver døbt. Uden held indtil videre.

andre forslag?

Igen mange tak for indsatserne.
vh
kirsten