Mads Nielsen født 1773 eller 1774 i Bjerge Herred - Odense Amt

Startet af Dorrit Lemming Kuehn, 16 Apr 2012 - 23:29

Forrige emne - Næste emne

Dorrit Lemming Kuehn

Hej jeg har brug for hjælp,

Mads Nielsen dør den 22 sept. 1842  - 69 år gammel i Martofte - Stubberup, KB ops 143, altså må
han være født i 1773 eller 1774, han bliver gift den 10. marts 1804 i Martofte - Stubberup, KB ops 49 med Dorthea Pedersdatter født i 1772 i Martofte.

Jeg kan ikke finde Mads Nielsens forældre ? da jeg ikke kan finde ud af om han er født i Stubberup
eller Mesinge ? ved FT 1801 i Bjerge Herred er der to der hedder Mads Nielsen som ugifte
og ca. 27 år.

Hvordan kan jeg komme videre ??.

med venlig hilsen   Dorrit
Med venlig hilsen
Dorrit Lemming Kuehn
hado@kabelmail.de

Søren Juul Mikkelsen

Hej Dorrit,

ved deres vielse står der såvidt jeg kan læse Mads Nielsen af Kjærby.

Er der en Kærby i nærheden af Martofte?

Mvh Søren

Dorrit Lemming Kuehn

Hej Søren,

tak for dit hurtige svar,

men Martofte ligger nord for Stubberup, så er der et Over Kjærby ved Kerteminde syd for Mesinge
og der ligger et V.Kjærby ved Agedrup, som ligger mærmere Odense end Kerteminde, det er derfor jeg er lidt ude at svømme.

mvh Dorrit
Med venlig hilsen
Dorrit Lemming Kuehn
hado@kabelmail.de

Søren Juul Mikkelsen

Hej Dorrit,

der er ihvertfald 2 Mads Nielsen i Dalby-Stubberup KB 1734-1808 fra den periode:

opslag 30 tredjesidst til højre i Dalby kirke, 1772 nr. 10:
4. oct Niels Madsens søn af Dalbye Mads...

opslag 34 allerøverst til venstre i Stubberup kirke, 1774 nr. 2:
6. feb Niels Hansens søn fra Nords. Mads ...

Det kan være svært at afgøre hvem der er den rigtige. Hvis de har fået sønner kan man gætte ud fra navnet på den førstefødte, som ofte vil blive opkaldt efter sin farfar. Eller ud fra navne på vidnerne ved deres vielse.

Mvh Søren



Dorrit Lemming Kuehn

Hej Søren,

opslag 34 i Stubberup Kirke 1772, har jeg også fundet, men ikke ops 30 i Dalbye Kirke
den vil jeg kigge noget nærmere på.

Ved Mads og Dorthea's vielse er forloverne Jeppe Rasmussen og Anders Pedersen,
sidstnævnte sikkert en bror til Dorthea, så langt er jeg ikke kommet endnu, hans navn
findes også som fadder ved dåben af 4 at deres børn, men ingen Niels Hansen eller Niels Madsen.

Du skal have tak for din hjælp indtil nu, jeg tror, jeg må granske noget mere i begge grene.

mvh Dorrit

Med venlig hilsen
Dorrit Lemming Kuehn
hado@kabelmail.de