hjælp til opslag på LA i københavn. 2 dødsattester fra Odense

Startet af Marianne Helverskov Jensen, 11 Apr 2012 - 10:31

Forrige emne - Næste emne

Marianne Helverskov Jensen

Hej

Jeg søger hjælp til opslag i dødsatterster for Odense for følgende personer.

1) Hans Maurits Pedersen, født. 14 december 1858. Død den 9 april 1930 i Odense på Sct. Josefs hospital.
    fundet i Odense amt, Skovby herred, Vigerslev sogn 1924-1935 opslag 207 nr. 13

2) Theodor Marius Hansen født 31 januar 1903. Død den 5 januar 1926.
     fundet i Odense amt, Bjerge herred, munkebo sogn 1912-1934 opslag 234 nr. 1

Håber nogle kan hjælpe.

Hilsen

Marianne

Marianne Helverskov Jensen

Hej

Er der slet ikke nogle der skal på LA i København ??

Marianne

Jytte Frank Dekov

Hej Mariaanne.

For mig ser det ud som om du skal på arkivet i Odense, da dine personer er døde i odense.

Venlig hilsen Jytte
m.v. h.  Jytte - 2770
http://frank-dekov.dk

Marianne Helverskov Jensen

Hej Jytte

Jeg ved godt det lyder ulogisk, men de har ikke dødsatetterne i Odense. De findes på mikrofilm og i bøger, men i København.

Marianne

Jytte Frank Dekov

Hej Marianne.

Du har ret, der fik jeg ikke lige tænkt mig om. Håber du finder en venlig sjæl der vil og kan hjælpe dig.

Venlig hilsen Jytte
m.v. h.  Jytte - 2770
http://frank-dekov.dk

Marianne Helverskov Jensen

Hej

Er der slet ikke nogle der skal på la i København. ???

Marianne

Marianne Helverskov Jensen

Hej

Jeg prøver igen at flytte denne tråd op.
Håber der er nogle der kan hjælpe mig.

Marianne

Vivian Møller

Hej Marianne.

LA i København er nedlagt og overgået til Rigsarkivet.
Du skal søge under Odense lægedistrikt på Daisy og der kommer det frem, at dødsattester befinder sig på Landsarkivet for Fyn, altså er det i Odense, du skal henvende dig.

Mvh
Vivian

Ole Laursen-W.

Hej Marianne,

Det er korrekt, som Vivian skriver, at dødsattesterne befinder sig på Landsarkivet i Odense da der er tale om landdistrikterne. Dødsattester for købstæderne befinder sig i København. Om dødsattesterne for landdistrikterne findes på film i København skal jeg ikke kunne svare på.

Da de begge er døde efter 1915 (men inden 1-6-1926), hvor lægekredsene erstattede de tidligere lægedistrikter, skal du søge Vigerslev sogn under Nordfyn Lægedistrikt og Munkebo sogn under Midtfyn Lægedistrikt. De ses endnu ikke registreret på Daisy.

De pakker med dødsattester jeg har set igennem ligger overvejende i kronologisk orden, så hvis dødsattesterne for de to du søger eksisterer kan opslaget gøres rimeligt hurtigt.
Venlig hilsen,

Ole Laursen-W.

wadschier.dk - Følg på Facebook

Marianne Helverskov Jensen

Hej Vivian og Ole

Tak for svar. Så må jeg se hvornår jeg har tid til at komme på LA i Odense.

Hilsen

Marianne